نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

برترین تعقیب و گریزهای مجموعه فیلم های The Fast and the Furious

در این مقاله به ۱۳ تعقیب گریز پر هیجان و در عین حال غیر منطقی مجموعه سریع و خشمگین (The Fast and the Furious) می‌پردازیم.

ادامه این مطلب ممکن است اتفاقات مهم فیلم‌های مجموعه Fast and Furious را برای شما فاش کند.

۱۶ سال پیش اولین فیلم The Fast and the Furious منتشر شد. در آن زمان تمرکز این فیلم‌های این مجموعه روی مسابقات خیابانی بود و این فیلم به یکی محبوب‌ترین فیلم‌ها در بین طرفداران ماشین و مسابقات خیابانی تبدیل شد. در حال حاضر مجموعه سریع و خشمگین به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های فیلم در تاریخ سینما تبدیل شده است. حتی اگر این مجموعه ادعا کند که همه چیز در مورد خانواده است و این ادعا را بارها در فیلم‌های مختلف تکرار کنند، اما همه می‌دانیم که تعقیب و گریز‌های باورنکردنی ماشین‌ها با وسایل نقلیه مختلف و چیزهای غیر عادی دیگر به بخش جدایی ناپذیری از این مجموعه تبدیل شده است.

در واقع این تعقیب گریزهای غیر عادی و تا حد زیادی غیر منطقی منجر به خلق صحنه‌های اکشن و بسیار تماشایی شده و بینندگان زیادی را به خود جذب کرده است. فروردین امسال فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) که هشتمین فیلم از مجموعه Fast and the Furious است، به روی پرده‌های سینما رفت. در این فیلم نیز شاهد تعقیب و گریزهای خطرناک متعددی بودیم و که حتی برخی از آن‌ها از قلمرو جنون فراتر رفته است. در ادامه این مقاله به بررسی ۱۳ تعقیب و گریز عجیب و غریب ماشین‌ها با وسایل نقلیه غیر عادی می‌پردازیم.

Fast Five

۱۳. ماشین‌ها علیه قطار از فیلم Fast Five (سریع پنج)

پس از اتفاقات فیلم چهارم؛ برایان و میا به برزیل فرار می‌کنند، اما وضعیت مالی مناسبی ندارند و مجبور می‌شوند در یک دزدی از یک قطار شرکت کنند. در این دزدی آن‌ها باید ماشین‌های لوکس و قدیمی را از یک قطار بدزدند و سریعا از محل فرار کنند. اما دام نقشه دیگری دارد و در نهایت پس از یک درگیری، دام و برایان به یک دره سقوط می‌کنند، اما شانس با آنها یار بود و در یک دریاچه پر از آب فرود می‌آیند.

The Fate of the Furious

۱۲. ماشین علیه آتش از فیلم The Fate of the Furious

شما نمی‌توانید یک فیلم Fast and Furious را بدون یک مسابقه خیابانی تصور کنید، اما پس از هشت فیلم دیگر شاهد یک مسابقه ساده نیستیم. به همین دلیل است که دام در فیلم The Fate of the Furious با یک ماشین بسیار قدیمی و البته قراضه مسابقه می‌دهد و در حالی که ماشینش کاملا سوخته مجبور می‌شود برعکس مسابقه بدهد و در نهایت هم پیروز می‌شود. هرچند در دنیای واقعی هر شخص دیگری بود در درون این ماشین کشته می‌شد، اما بازیگران فیلم سریع و خشمگین ۱۰۰ درصد شکست ناپذیر هستند.

Fast & Furious

۱۱. ماشین‌ها علیه اتوبوس از فیلم Fast & Furious

دومینیک تورتو در حال رفتن به زندان است، اما میا و برایان از این رای دادگاه اصلا راضی نیستند و تصمیم می‌گیرند که تا یکی از تحت تعقیب‌ترین شخصیت‌های آمریکا را در یک اقدام جسورانه از اتوبوسی که در حال انتقال دام به زندان است، فراری بدهند. البته قطعا این اقدام باعث کشته شدن هر شخصی در اتوبوس و حتی ماشین‌ها می‌شود، اما به جز چند خراش و صدمه دیدگی جزئی آسیب جدی دیگری به شخصیت‌های سریع و خشمگین وارد نمی‌شود و بار دیگر ثابت می‌شود که آن‌ها ۱۰۰ درصد ضد ضربه هستند.

Furious 7

۱۰. ماشین علیه آسمان خراش از فیلم Furious 7 (خشن ۷)

برای دستگیری دکارد شاو، تیم سریع و خشمگین به دنبال دستگاه چشم خدا می‌روند تا شاو را ردیابی کنند. به همین منظور آن‌ها به ابوظبی سفر می‌کنند و متوجه می‌شوند که این دستگاه در یک آسمان خراش است. پس از اینکه لتی شخصیت روندا رزی را شکست می‌دهد، دام و برایان برای فرار از این آسمان خراش مجبور به دزدیدن ماشین می‌شوند. پس از شکست پنجره‌ها از یک آسمان خراش به سمت آسمان خراش دوم پرواز می‌کنند و به دنبال آن از آسمان خراش دوم به سمت آسمان خراش سوم پرواز می‌کنند. این ایده شاید شگفت انگیز باشد، اما مشابه این صحنه را بدلکار شخصیت تامی لی جونز در فیلم Black Moon Rising انجام داده بود.

The Fast and the Furious

۹. ماشین‌ها علیه کامیون از فیلم The Fast and the Furious

پیش از اینکه مجموعه سریع و خشمگین به یک مجموعه دیوانه‌وار تبدیل شود، در فیلم The Fast and the Furious شاهد یک تعقیب و گریز دیدنی بودیم. دومینیک تورتو به همراهی دوستان خودش دست به دزدی با ماشین‌ها از کامیون‌های بی دفاع می‌زند، اما آن‌ها در دزدی آخر کاملا غافلگیر شدند. راننده کامیون با یک شاتگان منتظر آن‌ها بود و به اعضای گروه تورتو حمله کرد. وینس که گیر کرده بود نمی‌تواند فرار کند و بقیه اعضای گروه تورتو نیز یکی پس از دیگری از جاده حذف شدند و در نهایت برایان و میا توانستند وینس را از یک مرگ حتمی نجات بدهند هرچند که بهای آن فاش شدن هویت برایان بود. با وجود اینکه تعقیب و گریزهای هیجان انگیز‌تری در این مجموعه وجود دارد، اما این تعقیب و گریز هنوز یکی از بهترین‌ها است.

Fast & Furious 6

۸. ماشین‌ها علیه ماشین‌های رمپ از فیلم Fast & Furious 6 (سریع و خشمگین ۶)

سرانجام در فیلم Fast & Furious 6 پس از یک رقابت بسیار هیجان انگیز به رهبری اوون شاو و لتی ارتیز، گروه دومینیک تورتو توسط این گروه متوقف می‌شود و شکست می‌خورد. در واقع ماشین‌های این گروه بسیار قوی‌تر هستند و اساسا شباهت زیادی به ماشین‌های ابرقهرمانی دارد که باعث می‌شود این سوال ایجاد شود که چگونه می‌توان آن‌ها را شکست داد؟ ماشین‌های رمپ از قدرت بالایی برخوردار هستند و سرعت بالایی نیز دارند. آن‌ها پس از ایجاد یک هرج و مرج به راحتی ماموریت خود را به اتمام می‌رسانند.

Furious 7

۷. ماشین‌ها علیه گرانش زمین از فیلم Furious 7

قبل از اتفاقات آسمان خراش در فیلم Furious 7 شاهد یک صحنه جذاب و تقریبا مشابه دیگر بودیم. گروه سریع و خشمگین پیش از اینکه به سراغ دستگاه چشم خدا بروند به دنبال نجات یک هکر نابغه از دست نیروهای موس جاکاند هستند. آن‌ها برای اینکه بتوانند نیروهای این مزدور را غافلگیر کنند مجبور می‌شوند از ارتفاع بسیار زیاد با ماشین از هواپیما به زمین بپرند و پس از طی یک مسافت در محل تعیین شده فرود بیایند و البته دکارد شاو با ایده‌های مرگبارش منتظر آن‌ها است. در طی این مسیر گروه باید با گرانش زمین نیز مقابله کند.

Furious 7

۶. ماشین‌ها علیه هلیکوپتر و هواپیمای بدون سرنشین از فیلم Furious 7

در نهایت در فیلم Furious 7 موس جاکاند و دکارد شاو چشم خدا را بدست می‌آورند و تصمیم می‌گیرند که از این دستگاه در یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده کنند. در حالی که دام و دکارد در بالای یک ساختمان به سختی در حال مبارزه هستند، گروه دیگر سریع و خشمگین در حال فرار از دست این هواپیما هستند. در نهایت هابز با یک آمبولانس این هواپیما را شکست می‌دهد و در حالی که ساختمان محل مبارزه دام و دکارد در حال فرو ریختن است، دام با ماشین به سمت هلیکوپتر پرواز و تعداد قابل توجه‌ای نارنجک به آن وصل می‌کند و در نهایت هابز با شلیک یک گلوله کار جاکاند را تمام می‌کند. این صحنه شاید کمی احمقانه به نظر برسد، اما در عین حال کاملا هیجان انگیز و عالی است.

Fast & Furious 6

۵. ماشین‌ها علیه تانک از فیلم Fast & Furious 6

ظاهرا ماشین‌های رمپ برای اوون شاو کافی نبوده است تا بتواند برای اعضای سریع و خشمگین مشکل و مزاحمت ایجاد کند و او اکنون یک تانک دارد. حال سوالی که اینجا وجود دارد این است که چگونه یک تانک را باید شکست داد؟ پس از یک تعقیب و گریز رومن پیرس جلوی تانک قرار می‌گیرد و پیش از آن که با ماشین به زیر تانک برود و به یک ورقه تبدیل شود، یک طناب را به لوله تانک می‌بندد و به سمت ماشین برایان می‌پرد. در نهایت این ماشین که کاملا صاف شده موجب می‌شود که تانک واژگون شود و در نهایت دام و لتی روی هوا به هم می‌رسند!

The Fate of the Furious

۴. ماشین‌ها علیه زیر دریایی هسته‌ای از فیلم The Fate of the Furious

در هشت فیلم مجموعه سریع و خشمگین شاهد مبارزه ماشین‌ها با هواپیما، تانک و گرانش زمین بوده‌ایم و یک زیر دریایی هسته‌ای روسی نیز این گروه را کامل می‌کند. این زیر دریایی دارای موشک‌های اتمی است و گروه سریع و خشمگین باید با استفاده از کارایی بالای ماشین خود این زیردریایی را متوقف کنند. سایفر که یک هکر فوق العاده است کنترل این زیردیایی را بدست می‌آورد و تصمیم دارد با استفاده از این زیردریایی و سلاح‌های کشتار جمعی درون آن به اهداف شوم خود برسد. پس از یک رقابت دیوانه‌وار و بسیار آتشین، در نهایت دام یک موشک گرمایاب را که توسط این زیر دریایی شلیک شده بود، فریب می‌دهد و باعث می‌شود این موشک به خود زیردیایی اصابت کند و شاهد یک افنجار بزرگ باشیم. در حالی که دام آماده مردن بود، اعضای سریع و خشمگین با ماشین‌های خود از دام محافظت کردند. آیا به نظر شما این صحنه بیش از حد عجیب نبود؟

The Fate of the Furious

۳. ماشین‌ها علیه زامبی‌ها از فیلم The Fate of the Furious

بدون شک این صحنه فیلم، یکی از احمقانه‌ترین صحنه‌های مجموعه سریع و خشمگین است. در این صحنه از فیلم The Fate of the Furious دام و سایفر به دنبال یک سیاست‌مدار روسی هستند و نیاز به یک حواس پرتی دارند. سایفر با کمک خدمه خود در هواپیما ماشین‌هایی را که دارای سیستم رانندگی خودکار هستند کنترل می‌کند و شاهد آبشار ماشین‌ها به سبک زامبی‌های فیلم World War Z هستیم. با این حال، این برنامه که بسیار غیر منطقی به نظر می‌رسد، با موفقیت کامل انجام می‌شود و سایفر به خواسته خود می‌رسد. 

Fast Five

۲. ماشین‌ها علیه گاوصندوق از فیلم Fast Five

دومینیک تورتو و گروهش به دنبال دزدیدن محتوای یک گاوصندوق غول پیکر از مرکز پلیس هستند، اما تنها راه آن‌ها این است که خود گاوصندوق را بدزدند. با کمک هابز؛ دام و برایان ماشین‌های خود را با زنجیر به گاوصندوق مورد نظر وصل و با آن‌ به خیابان‌های ریو فرار می‌کنند که در ادامه شاهد تعقیب و گریز دیدنی آن‌ها با نیروهای پلیس ریو هستیم. در ادامه با کمک هان، رومن و جیزل، گاوصندوق پر از پول با یک گاوصندوق خالی عوض می‌شود. در واقع این گروه تخریب گسترده‌ای را به جای گذاشتند و در نهایت گاوصندوق خالی را برای هابز و برزیلی‌ها جا گذاشتند!

Fast & Furious 6

۱. ماشین‌ها علیه هواپیما از فیلم Fast & Furious 6

اوون شاو در حال پرواز و فرار با هواپیما است و گروه سریع و خشمگین به دنبال متوقف کردن او هستند. آن‌ها برای توقف هواپیما به سمت بال آن قلاب پرتاب کردند و در نهایت هان کسی را که باعث مرگ جیزل شد به درون موتور هواپیما پرتاب کرد. در این صحنه از فیلم اشخاص زیادی کشته شدند و مرگ جیزل نیز بسیاری از طرفداران مجموعه را شوکه کرد. با وجود اینکه این تعقیب و گریز بسیار پر هیجان و جذاب بود، اما هواپیما و ماشین‌ها مسافت بسیار طولانی را طی کردند و ظاهرا باند این فرودگاه یک جاده بی پایان بوده است! البته دقیقا برای همین چیزها است که این مجموعه به یک مجموعه دوست داشتنی و محبوب تبدیل شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده