نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

فروش نینتندو سوییچ در ژاپن از مرز یک میلیون واحد عبور کرد

عملکرد کنسول نینتندو سوییچ در بازار ژاپن قدرتمند بوده و فروش آن از مرز یک میلیون واحد عبور کرده است.

جدیدترین کنسول بازی کمپانی نینتندو یعنی سوییچ شروع موفقی در ژاپن داشته است. جدیدترین گزارش‌های فروش نشان می‌دهند که تنها پس از گذشت کمتر از چهار ماه از عرضه، فروش نینتندو سوییچ از مرز یک میلیون واحد عبور کرده است.

گزارش رسیدن به این مرحله برجسته ابتدا توسط مجله ژاپنی فامیتسو منتشر شد که گفته بود نینتندو سوییچ تا تاریخ ۲۵ ژوئن (۴ تیر) موفق به فروش دقیق ۱۰۱۶۴۷۳ واحد شده است. طبق دیگر اطلاعات فامیتسو، سوییچ تنها در ۱۷ هفته موفق به فروش یک میلیونی شده است و تقریبا عملکردی مشابه با گیم کیوب داشته و بسیار بهتر از Wii U با ۳۴ هفته، پلی‌استیشن 3 با ۳۶ هفته یا پلی‌استیشن 4 با ۴۹ هفته بوده است. با این حال، عملکرد سوییچ به اندازه دیگر کنسول‌های نینتندو سریع نبوده است؛ به طوری که گیم بوی ادونس با سه هفته، DS با چهار هفته و 3DS با ۱۳ هفته عملکرد بهتری از سوییچ داشته‌اند.

در زمینه فروش بازی هم نام‌های آشنا و قابل پیش‌بینی در صدر جدول به چشم می‌خورند. طبق گفته فامیتسو، این پنج بازی پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو سوییچ هستند:

فروش نینتندو سوییچ تاکنون بسیار قدرتمند بوده است. سوییچ در ماه اول عرضه خود در آمریکای شمالی که بازار بزرگ‌تری نسبت به ژاپن محسوب می‌شود، ۹۰۶ هزار واحد فروخته و در سرتاسر جهان تا ماه مارس (فروردین) ۲.۷۴ میلیون واحد فروخته است. در ماه می (خرداد)، عملکرد موفقیت‌آمیز سوییچ موجب افزایش ارزش سهام نینتندو به رقمی شد که از زمان عرضه Wii تاکنون بی‌سابقه بوده است. همین هفته، ارزش بازار نینتندو از سونی بیشتر شد.

با این حال، مشکل کمبود محموله همچنان گریبان‌گیر سوییچ است و به نظر می‌رسد در صورت حل این مشکل، فروش کنسول از این هم بیشتر شود. فروشگاه گیم استاپ می‌گوید ممکن است تا سال آینده این مشکل پابرجا باشد و شعبه ژاپن نینتندو هم اخیرا به خاطر شرایط به وجود آمده عذرخواهی کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده