نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

سازندگان بازی Playerunknown's Battlegrounds به اضافه شدن قابلیت کراس پلی تمایل دارند

استودیو بلوهول از امکان تجربه‌ی بازی Playerunknown's Battlegrounds به صورت کراس پلی میان بازیکنان پلتفرم‌های مختلف خبر داد.

بازی Playerunknown's Battlegrounds در تاریخ ۳ فروردین امسال به صورت دسترسی پیش از موعد (Early Access) در شبکه‌ی استیم منتشر و به سرعت توانست به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست یابد و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های حال حاضر استیم تبدیل شود. سازنده‌ی این اثر در جریان نمایشگاه E3 2017 اعلام کرد که این بازی در اواخر سال ۲۰۱۷ به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و حال در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی بلوهول از امکان یکپارچه‌شدن تمامی نسخه‌های بازی در پلتفرم‌های مختلف سخن به میان آورده است.

چانگ هان کیم، تهیه‌کننده‌ی بازی Playerunknown's Battlegrounds در مصاحبه‌ی اخیر خود با سایت VG247 از احتمال اضافه شدن قابلیت بین پلتفرمی (کراس پلی) میان رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها خبر داد و اعلام کرد که هیچ دلیلی برای اجرایی نکردن این قابلیت وجود ندارد. او در این خصوص اذعان داشت:

قطعا قابلیت بین پلتفرمی چیزی است که ما می‌خواهیم آن را برای این بازی عملی کنیم و در این راستا انتظار مشکلات فنی و تکنیکی نیز نداریم اما زمانی که از نظر رقابتی به این موضوع نگاه کنید متوجه می‌شوید که مشکل عدم تعادل میان کنترلرها و ماوس و کیبورد وجود دارد که این مشکل کار ما را برای عملی کردن آن سخت می‌کند.

اگر بخواهیم به بازیکنان اجازه‌ی استفاده از کنترلر را بدهیم باید برای آنها قابلیت Aim Assist و موارد مشابه را فراهم سازیم. در حال حاضر قصد پشتیبانی از این قابلیت را نداریم اما این از مواردی است که بعدا آن را بررسی خواهیم کرد.

یکی از خبر‌های داغ نمایشگاه E3 امسال مربوط به امکان تجربه‌ی دو بازی Minecraft و Rocket League به صورت بین پلتفرمی میان رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و ایکس‌ باکس وان بود. در این میان غیبت قابل توجه سونی حواشی بسیاری را ایجاد کرد که در پی آن سونی دلیل این امر را احساس مسئولیت نسبت به مخاطبین خود عنوان کرد.

استودیو بلوهول در جریان نمایشگاه E3 2017 اعلام کرد که تغییرات جدیدی در بازی Playerunknown's Battlegrounds اعمال خواهد کرد که از میان آنها می‌توان به تغییرات آب و هوایی و امکان بالا رفتن از اشیا و انجام حرکاتی شبیه به ورزش پارکور اشاره کرد. در خلال این نمایشگاه مشخص شد که بلوهول قصد اضافه کردن یک حالت زامبی‌ به بازی را نیز دارد که هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد.

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص یکپارچه شدن تمامی پلتفرم‌های بازی و مشکلات پیش روی استودیو بلوهول برای تحقق این امر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده