// پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

مادربرد ماینینگ TB250-BTC PRO بایواستار معرفی شد

کمپانی بایواستار از مادربرد TB250-BTC PRO با ۱۲ اسلات PCIe و مخصوص ماینینگ رونمایی کرد.

تب استخراج پول رمزگذاری‌شده مجددا بالا گرفته و ماینرهای مشتاق، مشغول خرید تمام موجودی کارت‌های گرافیک از فروشگاه‌ها هستند. گرچه یک ماینر برای استخراج موثر بیت کوین باید بهترین کارت گرافیک را انتخاب کند؛ اما انتخاب مادربرد مناسب، اغلب مورد بحث قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل، بایواستار مادربرد TB250-BTC PRO را به طور ویژه برای ماینینگ در سیستم‌های Multi GPU تدارک دیده است.

Biostar TB250-BTC PRO Mining Motherboard

TB250-BTC PRO ساخته شده برای ماینینگ

مادربرد TB250-BTC PRO نسخه‌ای ارتقا یافته از مدل TB250-BTC بایواستار است که در حقیقت با وجود ۱۲ اسلات PCIe x1، به اندازه‌ی دو مادربرد TB250-BTC کارایی خواهد داشت. طبق محاسبات بایواستار، با استفاده از ۶ کارت گرافیک GTX 1060 کمپانی انویدیا و ۶ کارت گرافیک RX 470 کمپانی ای ام دی، بازگشت سرمایه از طریق ماینینگ ۷۹ روز طول خواهد کشید. این عدد با نرخ هَشِ (واحد اندازه‌گیری قدرت پردازش بیت‌کوین) تقریبی ۲۴۶.۶ مگاهرتز بر ثانیه به دست آمده است. در مقابل، بازگشت سرمایه در دو مادربرد TB250-BTC به همراه همان کارت‌های گرافیک، ۹۷ روز به طول خواهد انجامید. این عدد نیز با نرخ هش تقریبی ۱۳۴.۴ مگاهرتز بر ثانیه برای ۶ کارت گرافیک RX 470 و ۱۱۲.۲ مگاهرتز بر ثانیه برای ۶ عدد کارت گرافیک GTX 1060 محاسبه شده است.

Biostar TB250-BTC PRO Mining Motherboard

یک مادربرد کمتر یعنی اینکه قطعات کمتری برای انجام ماینینگ استفاده خواهد شد. با این حساب در مجموع، یک کیت حافظه‌ی DDR4، یک پردازنده، یک منبع تغذیه و یک مادربرد صرفه‌جویی خواهد شد. طراحی اسلات‌های PCIe این محصول هم سازماندهی بهتری دارد و از اتصال کوتاه بین کابل‌های افزاینده‌ی کارت گرافیک جلوگیری می‌کند. هر اسلات به طور جداگانه به چیپ‌ست B250 اتصال یافته است و یک اسلات به طور مستقیم به پردازنده متصل می‌شود. همچنین دو کانکتور برق ۴ پین نیز وظیفه‌ی تغذیه‌ی مناسب مادربرد را بر عهده دارد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده