نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

مایکل نیکویست، هنرپیشه فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» درگذشت

مایکل نیکویست، هنرپیشه سوئدی نسخه اصلی فیلم دختری با خالکوبی اژدها، در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

یکی از هنرپیشگان مطرح سوئدی، مایکل نیکویست بود. وی با بازی در نسخه اصلی و سوئدی فیلم The Girl With the Dragon Tattoo در کنار نومی راپاس، برای خود در عرصه بین‌المللی نامی دست و پا کرد. وی پس از یک سال مبارزه با سرطان ریه، روز گذشته در سن ۵۶ سالگی، دار فانی را وداع گفت. نماینده نیکویست، با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد و افزود:

با نهایت تاسف و اندوه، از طرف نمایندگان و خانواده مایکل نیکویست، باید تایید کنم که مایکل عزیز، یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین هنرپیشه‌های سوئد، پس از یک سال مبارزه با سرطان ریه، در کمال آرامش در کنار خانواده خود، درگذشت. 

شور و اشتیاق مایکل برای زندگی و کارش، به همه اطرافیان او ثابت شده بود. کاریزما و جذابیت او غیر قابل انکار بود و عشق او برای هنر،‌ توسط تمام اطرافیان و همکارانش حس می‌شد.

با اینکه نیکویست بیشتر برای بازی در سه‌گانه سوئدی فیلم دختری با خالکوبی اژدها شناخته می‌شود،‌ وی چندین نقش هم در فیلم‌های هالیوودی بر عهده داشته است. وی در کنار تام کروز در فیلم Mission Impossible: Ghost Protocol نقش شخصیت منفی را بر عهده داشت و همچنین در فیلم جان ویک نقش شخصیت ویگو تاراسوف را در کنار کیانو ریوز بازی کرده بود.

نیکیوست اولین بار به صورت بین‌المللی با بازی در نقش مایکل بلوم‌کویست خود را مطرح کرد. وی این نقش را در یک سریال تلویزیونی با نام هزاره بر عهده داشت که بر اساس سه‌گانه دختری با خالکوبی اژدها استیگ لارسن ساخته شده بود. پس از مدتی، این سریال تلویزیونی به صورت سه فیلم سینمایی مجزا در سینماها اکران شد. 

موفقیت سه‌گانه سوئدی فیلم باعث شد که نسخه امریکایی قسمت اول این سه‌گانه با بازی دنیل کریگ در نقش بلوم‌کویست و رونی مارا در نفش لیزبت سلندر ساخته شود.

سال ۲۰۰۰ بود که نیکویست با بازی در فیلم Together ساخته لوکاس مودیسون نامی برای خود دست و پا کرد. در این فیلم درام کمدی،‌ نیکویست نقش یک همسر عصبی را بازی می‌کرد. وی برای بازی در این فیلم نامزدی جایزه گولدباگ را به دست آورد.

از دیگر نقش‌های نیکویست می‌توان به فیلم Colonia در کنار اما واتسون و دنیل بروهل و Hunter Killer در کنار جرارد باتلر و گری اولدمن اشاره کرد.

علاوه بر بازیگری، نیکویست دستی نیز بر قلم داشت و در سال ۲۰۱۰ کتابی با عنوان Just After Dreaming که یک اتوبیوگرافی بود، منتشر کرد. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده