نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

مایکروسافت: تعداد بازی های ایکس باکس برای قابلیت Backwards Compatibility مشخص نیستند

مایکروسافت می‌گوید هنوز برای صحبت در مورد تعداد بازی‌های ایکس‌باکس اصلی که قرار است برای قابلیت Backwards Compatibility منتشر شوند، زود است.

یکی از بزرگترین رونمایی‌های مایکروسافت در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 2017 به پشتیبانی قابلیت Backwards Compatibility از بازی‌های ایکس‌ باکس اوریجینال برای ایکس‌باکس وان باز می‌گشت. ایکس‌باکس وان در حال حاضر قادر به اجرای تعداد بسیار فراوانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 با استفاده از قابلیت backwards compatibility است. به تازگی تعداد بازی‌های این قابلیت از ۲۸۵ عدد عبور کرده است. اما سوال اینجاست که آیا تعداد بازی‌های ایکس‌باکس اصلی هم به این اندازه خواهد بود؟ دیو مک کارتی از مایکروسافت می‌گوید که هنوز برای صحبت در این رابطه زود است، اما به نظر می‌رسد که خبری از این تعداد بازی نخواهد بود.

در مصاحبه اخیر مک کارتی با گیم‌اسپات، وی گفت که مایکروسافت در E3 تنها در مورد بازی Crimson Skies و Fuzion Frenzy سخن گفته، اما تعداد بازی بیشتری برای این قابلیت آماده هستند. مک کارتی توضیح می‌دهد:

چندین بازی داریم که با این قابلیت اجرا می‌شوند و تنها تصمیم گرفتیم که چند مورد اول را معرفی کنیم. بدون شک ما تعدادی بازی برای این قابلیت خواهیم داشت.

این جملات، سخنانی که فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس اوایل این ماه گفته بود را تایید می‌کند. وی تایید کرده بود تعداد بازی‌های ایکس‌باکس اصلی که می‌توان با قابلیت backwards compatibility در ایکس‌باکس وان تجربه کرد، به اندازه بازی‌های ایکس‌باکس 360 که روی کنسول جدیدتر اجرا می‌شد، نخواهد بود.

Xbox

مک کارتی در ادامه گفت که اسپنسر نقش بزرگی برای راضی کردن تیم مهندسی برای افزودن پشتیبانی قابلیت backwards compatibility برای بازی‌های ایکس‌باکس 360 روی ایکس‌باکس وان را ایفا کرده است. وی می‌گوید تیم مهندسی ابتدا مطمئن نبود که اینکار شدنی باشد، اما به نظر می‌رسد اسپنسر به طور مداوم این موضوع را مطرح کرده تا در نهایت تیم موفق به پیدا کردن روشی برای انجام این‌کار شده است. گفته شده همین تیم روی قابلیت backwards compatibility ایکس‌باکس اصلی کار می‌کند. مک کارتی می‌گوید:

فیل برای این‌کار خیلی خوب است، از این نظر که چالش‌های ترسناکی را به تیم ارایه می‌دهد. این ویژگی جدید به خوبی در بخش سازگاری ما متناسب خواهد بود. بازی‌ها در تمامی محصولات ما به خوبی اجرا می‌شوند. آن‌ها بهترین عملکرد را در ایکس‌ باکس وان ایکس خواهند داشت. این ویژگی به خوبی برای انتخاب‌هایی که قصد ارایه آن‌ها را به مشتریان‌مان داریم، مناسب خواهند بود.

پشتیبانی قابلیت backwards compatibility از بازی‌های ایکس‌باکس اصلی برای ایکس‌باکس وان در سال آتی امکان پذیر خواهد شد. خواهان چه بازی‌هایی در این قابلیت هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده