نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

منابع 4K و حجم ۱۰۰ گیگابایتی بازی Forza 7 تنها مختص به ایکس باکس وان ایکس هستند

مایکروسافت می‌گوید تنها نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی Forza Motorsport 7 منابع 4K بازی را دانلود می‌کند و به ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی احتیاج دارد.

در صورتی‌که اخبار بازی را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که بازی Forza 7 ساخته استودیو Turn 10 قرار است با حجم ۱۰۰ گیگابایتی خود به یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود.

این بازی مسابقه ای یکی از معدود بازی‌های فرست‌پارتی ایکس‌ باکس وان ایکس است که از رزولوشن 4K محلی استفاده می‌کند و کریس تکتور، معمار نرم افزاری انجین بازی گفته است که عملکرد بازی ماشین سواری فورزا 7 روی کنسول مذکور، مانند یک رایانه شخصی چند هزار دلاری خواهد بود.

تمامی منابع 4K بازی نیازمند فضای فراوانی خواهند بود، اما در صورتی‌که قصد تجربه بازی روی ایکس‌باکس وان را داشته باشید، نیاز فراوانی به خانه تکانی هارد درایور خود نخواهید داشت.

نماینده مایکروسافت در صحبتی با Stevivor گفته است که هنگام عرضه ایکس‌باکس وان ایکس، هنگامی که نوبت به محتوای بازی شود، هدف کمپانی این است که هر کنسول منابع مخصوص خود را دانلود کند. وی در ادامه گفته است:

این یعنی، صرف نظر از نوع تلویزیونی که روی آن بازی می‌کنید، منابع 4K برای نسخه ایکس‌باکس وان ایکس [در صورتی که کنسول را داشته باشید] دانلود خواهند شد و منابع استاندارد 1080p هم برای ایکس‌باکس وان ایکس دانلود می‌شود.

با توجه به سخنان بالا، اگر ایکس‌باکس وان ایکس داشته باشید اما به تلویزیون 4K دسترسی نداشته باشید، باز هم بایستی ۱۰۰ گیگابایت را دانلود کنید.

نماینده مایکروسافت در ادامه توضیح داد که به عنوان بخشی از آمادگی ایکس‌باکس وان ایکس برای توسعه دهندگان، کنسول  قادر است انعطاف پذیری چشمگیری برای مواردی که سازندگان قصد نصب آن در کنسول کاربر را دارند، ارایه دهد. به واسطه همین ویژگی امکان ارایه منابعی بالاتر از کیفیت 4K هم وجود دارد:

علاوه بر منابع مخصوص 4K، سازندگان امکانی برای منابع مخصوص زبان‌های بازی را هم دارند که بسته به بازی، می‌تواند مدت زمان نصب بازی را کاهش دهد. به واسطه این امکان، می‌توان به طور هوشمند بهترین منابع و زبان را برای هر کنسول خانواده ایکس‌باکس وان نصب کرده و این بسته به سازندگان بازی دارد که بخواهند مورد خاصی را پیاده سازی کنند.

برای افرادی که قصد خرید ایکس‌باکس وان ایکس را ندارند، خبر امروز بدون شک خوشحال کننده خواهد بود. البته افرادی هم که کنسول مذکور را خریداری کرده و تلویزیون 4K داشته باشند، می‌توانند بازی را با کیفیت بهتری تجربه کنند، بنابراین چیزی از دست نخواهند داد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده