نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

سیلور سیبل و بلک کت در دنیای سینمایی مارول حضور نخواهند داشت

دو شخصیت فرعی زن مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن هم همچون Venom فیلمی مستقل خواهند داشت.

ایمی پاسکال تایید کرد که فیلم Silver & Black (سیاه و نقره‌ای) بخشی از دنیای سینمایی مارول نخواهد بود. پیش از این نیز کوین فایگی اعلام کرده بود که فیلم Venom (ونوم) بخشی از دنیای سینمایی مارول نیست و یک فیلم کاملا مستقل خواهد بود. آن هنگام که کمپانی سونی پیکچرز و کمپانی مارول اعلام کردند که قرار است برای اولین مرتبه شخصیت پیتر پارکر/اسپایدرمن را وارد دنیای سینمایی مارول کنند، تصور بسیاری از طرفداران این‌گونه بود که اعلام این خبر بدین معنا است که سونی پیکچرز دیگر برنامه‌ای برای ساخت فیلم‌های فرعی از این مجموعه ندارد که این شامل ساخت تمام اسپین‌آف‌های مرتبط با شخصیت‌های زن و نیز فیلم Venom می‌شد. (حتی شایعاتی در مورد ساخت فیلمی جداگانه پیرامون شخصیت Aunt May (زن عمو می) نیز مدتی به گوش می‌رسید!) ولی طبق آن چیزی که طرفداران در خبرهای چند ماه گذشته از این مجموعه و اسپین‌آف‌های آن شنیده‌اند، دیگر کم کم به این نتیجه رسیده‌اند که نباید چندان این فرضیات را جدی بگیرند.

در عوض گویا تصمیم سونی پیکچرز از قرار دیگری بوده و با اعلام خبرهایی از این دست، در حال خرید زمان برای ساخت این فیلم‌ها بوده است. حال انتظار می‌رود سونی پیکچرز با تمام قوا مراحل تولید و ساخت اسپین‌آف‌های جدید و چندگانه‌ی دنیای اسپایدرمن را دنبال کند و از تمامی شخصیت‌های منحصربه‌فرد و از طرفی ناشناخته‌ی کمیک‌بوک اسپایدرمن کمک بگیرد. اولین اسپین‌آف Venom خواهد بود که قرار است تام هاردی ایفاگر نقش شخصیت ونوم باشد. بعد از آن هم فیلم Silver & Black اکران خواهد شد که کارگردانی آن را جینا پرینس-بایدوود بر عهده دارد. با اعلام اکران این دو فیلم بود که این پرسش در ذهن طرفداران شکل گرفت که آیا این دو فیلم و این سه شخصیت در دنیای سینمایی مارول حضور خواهند داشت یا فیلم‌هایی کاملاً مستقل و متعلق به سونی پیکچرز هستند.

Venom

هفته‌ی پیش ایمی پاسکال با اشاره به این موضوع که این دو فیلم، فیلم‌هایی فرعی و به نوعی «الحاقی» به دنیای سینمایی مارول هستند، طرفداران را کاملاً گیج و سردرگم کرد. ایمی پاسکال کمی بعد مفهوم جمله‌ی خود را این‌گونه روشن ساخت که منظور وی این بوده است که هر کدام از اسپین‌آف‌ها در چه دنیایی قرار است حضور داشته باشند؛ در حالی که طی صحبت‌هایی تازه با اریک دیویس، یکی از نویسندگان سایت فندانگو (Fandango)، ایمی پاسکال برای اولین و آخرین بار تایید کرد که فیلم‌های Venom و Silver & Black در دنیای کمیک‌های مارول هستند، ولی در دنیای سینمایی مارول حضور نخواهند داشت. اریک دیویس در توییتر خود این‌چنین گفت:

با ایمی پاسکال و کوین فایگی صحبت کردم و آن‌ها کاملاً این موضوع را روشن ساختند که فیلم‌های Venom ،Black Cat و ... در دنیای کمیک‌های مارول حضور دارند، ولی در دنیای سینمایی مارول خیر. ایمی پاسکال بعد از برداشت متفاوت از صحبت‌های اخیرش، می‌خواست این موضوع را کاملاً روشن سازد که این فیلم‌ها در دنیای سینمایی مارول حضور نخواهند داشت.

این صحبت‌های ایمی پاسکال اندکی بعد از پرسش‌وپاسخ‌هایی که در طول این هفته از تام هالند و نیز کوین فایگی در این مورد شده بود، گفته شد. طرفداران نیز به صورت مستقیم در این مورد سؤالات خود را با کوین فایگی مطرح ساختند و وی تایید کرد که تنها مجموعه‌‌ی سونی که در دنیای سینمایی مارول حضور دارد، مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن خواهد بود. صحبت‌های جدید ایمی پاسکال پایانی بر تمام گمانه‌پردازی‌ها و نیز برداشت‌های متفاوت طول این هفته بود و در واقع این صحبت‌های روشن‌کننده را می‌‌توان آخرین میخ به این تابوت پر ابهام دانست.

Marvel

با این حال باز هم این موضوع بی‌جواب می‌ماند که آیا فیلم‌های Venom و Silver & Black قادر خواهند بود در جهانی جدا از جهان پیتر پارکرِ تام هالند به حیات خود ادامه دهند یا خیر؛ چون می‌بایست این امکان را هم در نظر داشت که جداگانه بودن این دو فیلم از دنیای سینمایی مارول سبب سردرگمی سینمادوستان و طرفداران عادی خواهد شد. تنها سؤال مهمی که باقی می‌ماند این است که سونی پیکچرز می‌تواند از پس این دو جهان جدای از هم مجموعه‌ی اسپایدرمن بربیاید یا خیر. مطمئناً سونی پیکچرز پاسخی برای این دست از سؤالات خواهد داشت و جدای از این امر احتمالاً طرفداران سرسخت این شخصیت‌ها نیز توانایی تمیز دادن این دنیاها را خواهند داشت. در انتها باید گفت پیش از این نیز اکثر استودیوها ثابت کرده بودند که توانایی همکاری و خلق یک جهان مشترک را ندارند؛ پس شاید بهتر باشد این مرتبه نیز سونی پیکچرز و دنیای سینمایی مارول قید خلق دنیایی مشترک را بزنند.

شایان ذکر است که فیلم Spider-Man: Homecoming (اسپایدرمن: بازگشت به خانه) قرار است در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌های سینما برود. تام هالند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، تاین دالی، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Venom نیز قرار است با بازی تام هاردی در نقش ادی بروک/ونوم، در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهرماه ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده