نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Zip Zap

بازی Zip Zap، یک اثر پازل فیزیک محور عجیب و غریب و در عین حال فوق‌العاده است! با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

ساخت بازی‌های پازل با مکانیزم‌های جدید، ساده و در عین حال جذاب امر مرسوم و عادیی نیست. بازی اندروید و آیفون Zip Zap، ساخته استودیو کامیباکس (Kamibox، سازنده اثرات موفقی مانند بازی Sometimes You Die) یکی از ساخته‌های جدید در ژانر پازل است که با یک مکانیزم غیر عادی و در عین حال بی‌نظیر یکی از مفرح‌ترین تجربه‌ها در این سبک را رقم می‌زند. ماهیت بازی Zip Zap بسیار ساده و تماما به حرکت بخش یا کلیتی از اجزا تشکیل دهنده‌اش خلاصه می‌شود؛ اما این مکانیزیم ساده با یک استفاده هوشمندانه در Zip Zap، یکی از بهترین و اعتیادآورترین بازی‌های پازل فیزیک محور را به گوشی یا تبلت شما می‌آورد. ایده‌های خلاقانه در بخش ظاهری و گیم‌پلی Zip Zap همراه ترکیبی از پازل و پلتفرمینگ، احساس هیجان انگیز و در عین حال تازه‌ای را به بازیکن منتقل خواهد کرد که به هیچ‌ عنوان از تجربه آن خسته نخواهید شد.

در Zip Zap با یک دست و حتی یک انگشت می‌توانید کل عملکرد کنترل بازی را در اختیار بگیرید

همانطور که اشاره شد کنترل و گیم‌پلی در بازی موبایل Zip Zap به گونه‌ای ساده و سرراست طراحی شده است؛ با یک دست و حتی تنها لمس یک انگشت شما می‌توانید کل ماهیت کنترل بازی را به‌دست بگیرید. بازیکن باید با لمس صفحه نمایش در دو حالت فشردن و رها کردن، سعی کند قطعه‌ی فلزی را در محور مشخصی حرکت دهد، به نقطه‌ی مورد نظر برساند و مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد. مکانیزم بازی Zip Zap از همان آغاز با اولین مرحله به بازیکن کاملا آموخته می‌شود. شما باید با لمس و رها کردن مداوم نمایشگر، قطعات ترکیبی فلزی را با توجه به موانع محیط و نوع حرکات آنها تکان دهید تا به نقطه‌ی تعبیه شده برسند. زمانی که قطعه را به نقطه دایره شکل مشخص شده رساندید، این وضعیت باید برای چند ثانیه‌ای پایدار بماند تا مرحله با موفقیت پشت سر گذاشته شود. با پیشروی در طول بازی، مراحل رفته رفته پیچیده‌تر می‌شوند و بازیکن باید از مکانیزم‌های متفاوت و بیشتری نسبت به صرفا حرکت دادن یک قطعه و رساندن آن به مقصد استفاده کند. کارهایی مانند حرکت دادن یا پرتاب کردن یک توپ در مکان مورد نظر، ضربه زدن به‌وسیله یک قطعه به قطعه‌ی دیگر و قرار دادن آن در جایگاه مشخص و موارد دیگر. بازیکن در طول مراحل Zip Zap باید به قسمت‌های اصلی و چالش برانگیز آن به‌خوبی واقف شود؛ قسمت‌های چالش برانگیزی مانند چگونگی جلوگیری از افتادن قطعات یا توپ‌های فلزی از لبه‌ها، جلوگیزی از برخورد بخش‌های مشخص با یک‌دیگر، نگه‌داشتن و پرتاب توپ فلزی در زمان‌بندی با شتاب مشخص و موارد از این دست که گیم‌پلی را در Zip Zap به شکل باورنکردنی اعتیاد آور و رقابتی می‌کنند. روی هم رفته، بخش کنترل و گیم‌پلی در Zip Zap یکی از منحصربفردترین پرداخت‌ها در سبک بازی‌های پازل است که می‌تواند طرفداران این سبک را کاملا سیراب کند. 

در بخش طراحی بصری، مانند دیگر کار‌های کامیباکس، Zip Zap هم از قاعده مینیمالیستی و حداقل پرداخت به جزئیات بهره می‌برد. بازی از رنگ‌بندی زیبا در کنار طراحی‌های جالبی استفاده می‌کند. پس‌زمینه خاکستری-رنگ تضاد جالبی با رنگ‌های نارنجی، سبز یا آبی قطعه‌های فلزی در بازی تشکیل می‌دهد که چشم انداز Zip Zap را بسیار دل انگیز می‌کند. همانطور که اشاره شد، Zip Zap یک بازی پازل با استفاده از قوانین فیزیک است و این قوانین فیزیک در بازی به واقعی‌ترین شکل ممکن به‌وسیله انیمیشن‌های بی‌نقص در بازی پیاده سازی شده است. در زمینه صداگذاری و موسیقی نیز Zip Zap مانند بخش بصری خود از حداقل‌ها استفاده می‌کند اما همین حداقل‌ها نیز به خوبی در خدمت گیم‌پلی هستند. Zip Zap کلا از یک موزیک متن در پس زمینه مراحل و یک مورد هم در منو اصلی استفاده می‌کند. بخش افکت‌های صوتی نیز تنها به صدای غیژ غیژ لولا‌های قطعات آهنی خلاصه می‌شوند، اما این قطعه‌های محدود به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و بازیکن به ندرت کمبودی از این بابت احساس خواهد کرد. به صورت کلی بخش بصری و صداگذاری در Zip Zap تمام چیزی از که می‌توان از یک بازی پازل مینیمالیستی فوق‌العاده خوش‌ساخت انتظار داشت.

|

در نهایت، بازی Zip Zap با ارائه یک مکانیزم کاملا جدید، تجربه منحصربفردی را در ژانر بازی‌های پازل روی گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. کامیباکس با استفاده حداقلی از جزئیات و حواشی و با بهره‌گیری از پایه‌ای ترین قوانین در ساخت یک بازی معما-محور، همراه Zip Zap، یکی از بهترین بازی‌های پازل را خلق کرده است که تا مدت‌ها می‌تواند برای عشاق این سبک و کلا طرفداران بازی‌های کم حجم اما غنی روی موبایل، سرگرم کننده باشد. هم اکنون می‌توانید این اثر کم‌نظیر را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Zip Zap


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده