نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

سونی: پلی استیشن 5 به این زودی ها معرفی نخواهد شد

سونی وجود کنسول پلی‌استیشن 5 را تایید کرد؛ اما گفت که هنوز تا رونمایی و عرضه آن مقداری زمان باقی مانده است.

دانستن این موضوع که سونی برای پلی استیشن 5 نقشه دارد، مورد غافلگیرکننده‌ای نیست؛ اما بدون شک تایید رسمی آن می‌تواند خیال طرفداران را آسوده کند.

در مصاحبه اخیر شاون لیدن، مدیر شعبه آمریکا بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی با وب‌سایت آلمانی Golem.de، از لیدن پرسیده شد که آیا ممکن است روزی بازی‌هایی به بازار راه پیدا کنند که فقط روی پلی استیشن 4 پرو اجرا شوند. لیدن کاملا قاطعانه پاسخ داد:

این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد!

برای افرادی هم که نگران بودند شاید سازندگان کنسول‌ها هم مسیر مدل تجاری تلفن‌های هوشمند را دنبال کنند و به جای کار روی یک معماری جدید و عرضه مدل جدید در بازه زمانی چند ساله، به طور منظم یک مدل تکراری را با نامی جدید عرضه کنند، لیدن خیال آنها را راحت کرده و گفته است:

با پلی‌استیشن 4 پرو ما برای اولین بار این نوآوری را داخل چرخه عمر یک کنسول ایجاد کردیم.

لیدن در ادامه افزود:

پلی‌استیشن 4 پرو تنها مزیت‌هایی مانند رزولوشن 4K و HMD را برای بازیکنانی که خواهان آن هستند، ارائه می‌دهد. علاوه بر این، پرو جلوه‌های بصری بهتر و فضای دیسک بیشتری دارد. اما دارندگان پلی‌استیشن 4 هیچ زیانی از نداشتن پرو نمی‌کنند. هر یک از بازی‌های ما به اجرا شدن روی پلی‌استیشن 4 کلاسیک ادامه می‌دهد و عملکردی کمی بهتر روی پرو خواهد داشت.

لیدن در ادامه گفت که احتمالا تا رونمایی از پلی‌استیشن 5 مقداری زمان باقی مانده؛ اما دیمین تانگ، تحلیلگر کمپانی مکواری که به پیش‌بینی‌های صحیح خود معروف است، معتقد است پلی‌استیشن 5 پیش از اتمام سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

در کنفرانس خبری سونی در نمایشگاه E3 2017 صحبتی از کنسول جدید نشد و هنوز کمتر از یک سال از زمان عرضه پلی‌استیشن 4 پرو می‌گذرد. بنابراین ممکن است پیش‌بینی تانگ چندان هم درست نباشد؛ البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

به نظر شما سونی در حال حاضر روی ساخت پلی‌استیشن 5 کار می‌کند؟ چه زمانی از کنسول نسل جدید سونی رونمایی خواهد شد؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده