// سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

گزارش باکس آفیس: قسمت جدید ترنسفورمرها رکورد بدترین افتتاحیه مجموعه را شکست

در گزارش باکس آفیس این هفته (۲۳ تا ۲۵ ماه ژوئن) درباره‌ی عملکرد قسمت پنجم Transformers و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی صحبت می‌کنیم.

واندر وومن دست‌بردار نیست. جدیدترین محصول دنیای سینمایی دی‌سی همین‌طوری دارد به پول درآوردن ادامه می‌دهد. ساخته‌ی پتی جنکینز ۲۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار دیگر در چهارمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و فقط با ۳۹ درصد افت فروش نسبت به درآمد ۴۱ میلیون دلاری هفته‌ی گذشته‌اش مواجه شد. این یکی از کمترین افت فروش‌های هفته‌ی چهارم فیلم‌هایی است که با افتتاحیه‌ی بالای ۱۰۰ میلیون دلار آغاز به کار کرده‌اند. «واندر وومن» در این زمینه بدون رده‌بندی در کنار فیلم‌هایی مثل «کتاب جنگل» (۴۴ درصد افت)، «در جستجوی دوری» (۵۰ درصد افت)، «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (۳۶ درصد افت)، «آیرن‌من» (۳۵ درصد افت)، «اونجرز» (۳۴ درصد افت)، «شرک ۲» (۳۸ درصد افت)، «شوالیه‌ی تاریکی» (۳۸ درصد افت) و «مرد عنکبوتی» (۳۶ درصد افت) قرار می‌گیرد. اگر این درآمد تخمین‌زده شده بعد از اعلام ارقام واقعی همین‌قدر باقی بماند، «واندر وومن» بین «کتاب جنگل» (۲۴/۴ میلیون دلار) و «جنگ ستارگان: تهدید شبح» (۲۵/۶ میلیون دلار) در رده‌ی دهم بهترین درآمدهای هفته‌ی چهارم تاریخ قرار می‌گیرد.

نکته‌ی جالب بعدی درباره‌ی «واندر وومن» این است که فیلم در هفته‌ی چهارم با ۷۵ درصد افت فروش نسبت به افتتاحیه‌ی ۱۰۰ میلیون و ۲۵۱ هزار دلاری‌اش روبه‌رو شده‌ است. در مقایسه فیلم‌هایی مثل «بیگانه: کاوننت» (۷۰ درصد افت)، «بتمن علیه سوپرمن» (۶۹ درصد افت) و «پنجاه طیف گری» (۷۳ درصد) در هفته‌ی دومشان با چنین افتی مواجه شد‌ه‌اند. البته ما فیلم‌هایی با افتتاحیه‌هایی بزرگ مثل «آواتار»، «تایتانیک»، «حس ششم» و «حلقه» را داشته‌ایم که دوام‌های قوی‌تری نسبت به «واندر وومن» داشته‌اند و شاید در نگاه اول اتفاقی که دارد در رابطه با «واندر وومن» می‌افتد منحصربه‌فرد و بی‌نظیر نباشد، اما برای فیلمی مثل این و در دوران فرمانروایی نت‌فلیکس، چنین افتتاحیه‌ای و چنین افت فروش‌های هفته به هفته‌ی اندکی دستاورد خیلی بزرگی است و باعث شده که تحلیلگران هر هفته پیش‌بینی‌هایشان درباره‌ی فروش نهایی فیلم را تغییر بدهند. «واندر وومن» با کسب ۳۱۸ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار بعد از ۲۴ روزی که اکرانش می‌گذرد، در حال عبور از مجموع درآمد «زندگی مخفی حیوانات خانگی»، «ددپول» و «کتاب جنگل» است.

resident evil the final chapter

تحلیلگران فکر می‌کنند «واندر وومن» احتمالا کارش را با ۳۶۰ میلیون دلار در خانه به پایان خواهد رساند. بله، فیلم هنوز پشت سر «نگهبانان کهکشان: جلد ۲» (۳۸۰ میلیون دلار) قرار دارد، اما فاصله‌شان روز به روز در حال کمتر شدن است. بماند که «واندر وومن» همین الانش سه برابر افتتاحیه‌اش کسب کرده است که خود مضرب دیوانه‌واری برای یک فیلم ابرقهرمانی محسوب می‌شود. شاید «واندر وومن» بتواند خودش را به ۴۰۰ میلیون هم برساند و شاید هم به ۳۷۰ تا ۳۹۰ میلیون دلار راضی شود. نکته این است که کارشناسان فکر می‌کنند نه «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) موفق به رسیدن به ۳۹۰ میلیون می‌شود و نه به نظر می‌رسد «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» می‌تواند درآمد ۴۰۳ میلیون دلاری قسمت اول «مرد عنکبوتی» سم ریمی را پشت سر بگذارد. پس «واندر وومن» هم‌اکنون بدون در نظر گرفتنِ نرخ تورم، به جز «یادگاران مرگبار: قسمت ۲»، بالاتر از تمام فیلم‌های دنیای جی. کی. رولینگ قرار می‌گیرد و فیلم به زودی پشت سر «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (۴۴۸ میلیون دلار) و «شوالیه‌ی تاریکی» (۵۳۴ میلیون دلار) در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های دی‌سی کامیکس در آمریکای شمالی قرار خواهد گرفت و اگر بتواند به درآمد «نگهبانان کهکشان ۲» برسد، پرفروش‌ترین فیلم کامیک‌بوکی/ابرقهرمانی تاریخ که فاقد بتمن، آیرن‌من یا مرد عنکبوتی است نیز لقب خواهد گرفت.

این در حالی است که «واندر وومن» همین الانش پشت سر دو فیلم اخیر «جنگ ستارگان» و سه فیلم اول سری «هانگر گیمز» جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های اکشنِ زن‌محور است. قابل‌ذکر است «واندر وومن» این هفته با عبور از درآمد جهانی ۶۰۹ میلیون دلاری «مامامیا!» (Mama Mia) به پرفروش‌ترین فیلم لایو اکشن تاریخ که توسط یک کارگردان زن ساخته شده تبدیل شد. راستی، به محض اینکه درآمد جهانی «واندر وومن» از درآمد ۶۶۵ میلیون دلاری «پاندای کونگ‌فوکار ۲» عبور کند، لقب پردرآمدترین فیلم تمام ادوار که توسط یک کارگردان زن ساخته شده هم به پتی جنکینز تعلق خواهد گرفت. «واندر وومن» این هفته ۲۰ و نیم میلیون دلار دیگر از کشورهای خارجی به دست آورد و به مجموع درآمد خارجی ۳۳۴ و نیم میلیون دلار دست پیدا کرد (بله، افت فروش فیلم در کشورهای خارجی خیلی سریع‌تر از آمریکای شمالی است). این یعنی «واندر وومن» تاکنون ۶۵۲ میلیون و ۸۸۰ دلار در سرتاسر دنیا فروخته است که آن را در میان موفق‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی اخیر، جایی بین «ثور: دنیای تاریک» (۶۴۲ میلیون) و «مرد پولادین» (۶۶۸ میلیون) جای می‌دهد. راستی، «واندر وومن» بدون احتساب نرخ تورم از درآمد جهانی دو فیلم اول «آیرن‌من» عبور کرده است و در نهایت اگر بتواند از درآمد جهانی ۷۱۴ میلیون دلاری «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» عبور کند، بدل به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ می‌شود که از کاراکترهای بتمن، آیرن‌من، مرد عنکبوتی، وولورین، ددپول یا نگهبانان کهکشان بهره نمی‌برد.

Wonder Woman

از زن شگفت‌انگیز که بگذریم، به بزرگ‌ترین و (فکر می‌کنم) موردانتظارترین تازه‌اکران این هفته یعنی «ترنسفورمرها: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) می‌رسیم. فیلمی که گزارش باکس آفیس پیچیده‌ای دارد. چرا که آمار فروش خانگی و خارجی فیلم در تضاد مطلق با هم قرار می‌گیرند. از یک سو «آخرین شوالیه» با کسب افتتاحیه‌ای کمتر از قسمت‌های قبلی این مجموعه، یک فاجعه‌ی تمام‌عیار در گیشه‌ی خانگی بوده است و از طرف دیگر عملکرد خیلی خوبی در خارج از آمریکا داشته است. با این حال شاید «آخرین شوالیه» روی هم رفته آخرهفته‌ی موفقی داشته باشد، اما کیلومترها با پیروزی فاصله دارد. مخصوصا در آمریکای شمالی. جدیدترین ساخته‌ی مایکل بی در جریان افتتاحیه‌ی پنج روزه‌ی چهارشنبه تا یکشنبه‌اش ۶۹ میلیون دلار به دست آورد که ۴۵ میلیون دلارش متعلق به افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌‌اش می‌شود. در مقایسه درآمد پنج روزه‌ی «آخرین شوالیه» فقط کمی بالاتر از درآمد ۶۲ میلیون دلاری «انتقام شکست‌خوردگان» در روز افتتاحیه‌اش و برابر با مقداری است که قسمت اول «ترنسفورمرها» (۶۵ میلیون) در دو روز اولش کسب کرده بود. این در حالی است که درآمد جمعه تا یکشنبه‌ی «آخرین شوالیه‌» بالاتر از مقداری است که «عصر انقراض» (۴۱ میلیون) سه سال پیش در روز افتتاحیه‌اش به دست آورد. قسمت اول «ترنسفورمرها» با احتساب نرخ تورم، ۱۰ سال پیش در روز افتتاحیه‌اش ۴۷ میلیون دلار کسب کرد. پس هر جوری حساب کنیم، قسمت پنجم سری «ترنسفورمرها»، یک شکست غول‌پیکر است.

نتیجه‌ی اولین تجربه‌ی کارگردانی مایکل بی در این سری یک دهه پیش کارش را با نقدهای متوسط و رو به مثبت و تبلیغات دهان به دهان داغی شروع کرد و در طول افتتاحیه‌ی ۶ روزه‌اش ۱۵۵ میلیون دلار به دست آورد. آن فیلم یک بلا‌ک‌باستر غافلگیرکننده بود که حتی با وجود داشتن رقیبی مثل «هری پاتر و محفل ققنوس»، به ۳۰۰ میلیون دلار درآمد خانگی دست پیدا کرد. در رابطه با آن فیلم با یک بلاک‌باستر غیرمعمول طرف بودیم. چرا که با یک فیلم کودکانه طرف بودیم که با تفنگ نوستالژی‌اش، سینماروهای بزرگ‌سال را هم هدف قرار داده بود. «ترنسفورمرها: انتقام شکست‌خوردگان» به عنوان دنباله‌ی آن در جریان افتتاحیه‌ی چهارشنبه تا یکشنبه‌اش ۲۰۰ میلیون دلار به جیب زد، «ترنسفورمرها: تاریکی ماه» افتتاحیه‌ی چهارشنبه تا دوشنبه‌اش را با ۱۸۰ میلیون دلار آغاز کرد و «ترنسفورمرها: عصر انقراض» هم در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش ۱۰۰ میلیون دلار فروخت. از یک طرف این مجموعه با «انتقام شکست‌خوردگان» و فروش ۴۰۲ میلیون دلاری‌اش (در گیشه‌ی خانگی) به اوج خودش رسید. «تاریکی ماه» با وجود اینکه اولین فیلم سه‌بعدی مجموعه بود، اما به ۳۵۳ میلیون دلار رضایت داد که به معنی ۱۳ درصد افت فروش نسبت به قسمت قبل بود. «عصر انقراض» اکرانش را با ۲۴۵ میلیون دلار به پایان رساند که به معنی ۳۰ درصد افت فروش نسبت به قسمت قبلی و از دست دادن ۱۰۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی بود. با این وجود فیلم به لطف ۳۲۰ میلیون دلاری که از چین به دست آورد، در دنیا یک میلیاردی شد. پس می‌بینیم که این مجموعه از همان قسمت دوم در سراشیبی قرار داشته است. اما همیشه سوال این بوده که آیا دنباله‌ها می‌توانند افت فروش مجموعه در آمریکای شمالی را در محدوده‌ی «قابل‌قبول» نگه دارند و کمبودهایشان را از کشورهای خارجی جبران کنند؟

تنها خبر خوش درباره‌ی عملکرد فیلم در گیشه‌ی خانگی این است که مضرب چهارشنبه تا یکشنبه‌ی «آخرین شوالیه‌» ۴/۳ بوده است. در حالی که مضرب «انتقام شکست‌خوردگان» (۲۰۰ میلیون / ۶۲ میلیون)، ۳/۲۲ و مضرب «تاریکی ماه» (۱۶۲ میلیون / ۴۳ میلیون) ۳/۷ بود. پس راستش را بخواهید احتمالش است که «آخرین شوالیه» آمار بهتری در زمینه‌ی دوام آوردن در جدول در مقایسه با قسمت‌های قبلی مجموعه داشته باشد. همین هم دستاورد کمی نیست. بالاخره به جز «واندر وومن»، تمام فیلم‌های لایو اکشن بزرگ تابستان از جمله «شاه آرتور»، «کاراییب ۵» و «مومیایی» یا کاملا شکست خورده‌اند یا وضعیت چندان خوبی ندارند. البته «آخرین شوالیه» فقط تا آغاز اکران «مرد عنکوبتی: بازگشت به خانه» در دو هفته‌ی آینده‌ فرصت دارد تا خود را جمع و جور کند. اگر فیلم اکرانی شبیه به «انتقام شکست‌خوردگان» داشته باشد، مجموع خانگی ۱۳۸ میلیون دلار آن قابل‌پیش‌بینی است که به معنی ۴۴ درصد افت فروش نسبت به قسمت قبل و از دست دادن ۱۰۷ میلیون دلار است. ولی اگر شبیه به «تاریکی ماه» ظاهر شود، ۱۵۰ میلیون دلار خواهد فروخت که به معنی ۳۸ درصد افت فروش و از دست دادن ۹۵ میلیون دلار خواهد بود. اگرچه «آخرین شوالیه» دارد تبدیل به یک «روز استقلال: بازخیز» دیگر می‌شود، اما مثل همیشه موفقیت این مجموعه به مقدار حضور پرشور سینماروهای خارجی بستگی دارد. «آخرین شوالیه» ۱۲۳ میلیون دلار به عنوان آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش در چین به دست آورد که به معنی مضرب ۲/۵ نه چندان خوبی است که نشان‌دهنده‌ی تبلیغات دهان به دهان ضعیف فیلم است. محصول ۲۱۷ میلیون دلاری کمپانی پارامونت تاکنون ۱۹۶ میلیون دلار از کشورهای خارجی کسب کرده است که مجموع فروش جهانی‌اش را به رقم بزرگ ۲۶۵ میلیون دلار می‌رساند. افتتاحیه‌ای که کم و بیش برابر با «ترنسفورمرها: عصر انقراض» است.

دیگر تازه‌اکران این هفته «بیماری بزرگ» (The Big Sick)، محصول لاینزگیت و آمازون است که این هفته در پنج سینما روی پرده رفت. این کمدی رومانتیکِ تحسین‌شده در اولین آخرهفته‌اش رقم فوق‌العاده‌ی ۴۳۵ هزار دلار به دست آورد. تازه‌اکران محدود بعدی «فریب‌خوردگان» (The Beguiled)، جدیدترین ساخته‌ی سوفیا کاپولا است که جایزه‌ی بهترین کارگردانی جشنواره‌ی کن امسال را هم برنده شد. این فیلم که کالین فرل، نیکول کیدمن، کریستن دانست و ال فانینگ را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد، ۲۴۰ هزار و ۵۴۵ دلار در آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش کسب کرد. در همین حین استودیوی نئون هم فیلم «دار و دسته‌ی بد» (The Bad Batch) را در ۳۰ سینما اکران کرد. ساخته‌ی پسا-آخرالزمانی آنا لیلی امیرپور که نقدهای متوسط و رو به منفی‌ای دریافت کرده، کسانی مثل جیسون موموآ، کیانو ریوز و جیم کری را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد. اما هیچکدام از این نام‌ها نتوانستند زیاد کمکش کنند. فیلم ۹۱ هزار و ۷۴ دلار به عنوان افتتاحیه فروخت. البته قابل‌ذکر است که فیلم علاوه‌بر اکران در سینما، روی پلتفرم‌هایی مثل آی‌تیونز و آمازون هم قابل‌تماشا است.

در زمینه‌ی اخبار فروش فیلم‌های قدیمی غیر واندروومنی بگذارید از «ماشین‌ها ۳» (Cars 3) شروع کنیم که با کسب ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و تجربه‌ی ۵۳ درصد افت فروش در رده‌ی دوم چارت قرار گرفت. این دوام خوبی برای این فیلم محسوب می‌شود. افت فروش هفته‌ی دوم فیلم اگرچه بیشتر از «دانشگاه هیولاها» (۴۴ درصد افت) است، اما کمتر از «ماشین‌ها ۲» (۶۰ درصد افت) است و درآمد فیلم را بعد از ۱۰ روزی که از اکرانش می‌گذرد به ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار می‌رساند. پس در حال حاضر تحلیلگران فروش خانگی نهایی ۱۷۰ میلیون دلاری «ماشین‌ها ۳» را پیش‌بینی می‌کنند. البته که با یک بلاک‌باستر تمام‌عیار در گیشه‌ی خانگی طرف نیستیم و فیلم برای موفقیت خیلی به فروش‌های خارجی نیاز دارد (فیلم تاکنون ۱۴۱/۳ میلیون در دنیا فروخته)، اما اگر فیلم فقط در افزایش فروش اسباب‌بازی‌ها نقشش را به خوبی بازی کند، این ارقام کوچک اهمیتی نخواهد داشت.

در رده‌ی چهارم جدول به‌طرز غافلگیرکننده‌ای به تریلر کوسه‌محور «۴۷ متر پایین» (47 Meters Down) برمی‌خوریم. ساخته‌ی مندی مور ۷ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار دیگر در دومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد ۱۰ روزه‌ی ۲۴ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار دست پیدا کرد. اما هرچه «۴۷ متر پایین» عالی ظاهر شد، «همه نگاه‌ها به من» (All Eyez on Me) در دومین هفته‌ی اکرانش با کسب ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و تجربه‌ی ۷۸ درصد افت فروش، با کله سقوط کرد و به درآمد ۱۰ روزه‌ی ۳۸ میلیون و ۶۴۲ هزار دلار دست پیدا کرد. این رقم بدی برای فیلم زندگینامه‌ای توپاک شکور نیست. حتی اگر بودجه‌ی فیلم ۴۰ میلیون دلار باشد. حالا می‌توانیم درآمد نهایی ۵۰ تا ۵۵ میلیون دلاری این فیلم را پیش‌بینی کنیم. از حالا به بعد همه‌ی نگاه‌ها باید به عملکرد فیلم در کشورهای خارجی باشد.

The Mummy

در همین حین «مومیایی» ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار دیگر در سومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و بیش از یک هزارتا از سینماهایش را از دست داد. این یعنی فیلم بعد از ۱۷ روزی که از اکرانش می‌گذرد ۶۸ و نیم میلیون دلار فروخته است و احتمالا قبل از جان دادن، خود را به زور و زحمت به ۸۰ میلیون درآمد نهایی می‌رساند. مخصوصا با توجه به اینکه «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» (War for the Planets of the Apes) به زودی با سروصدا وارد سینماها خواهند شد. وضعیت فیلم در کشورهای خارجی خوش‌تر است. محصول کمپانی یونیورسال تا حالا ۲۷۳ میلیون در خارج از آمریکا فروخته که درآمد جهانی‌اش را به ۳۴۲ میلیون دلار می‌رساند. «مومیایی» به هیچ‌وجه یک موفقیت تمام‌عیار نیست و ضربه‌ی منفی بزرگی به مجموعه دنیای تاریک زده است، اما حداقل احتمالا کارش را با پشت سر گذاشتن درآمد ۳۷۶ میلیون دلاری «لبه‌ی فردا» (Edge of Tomorrow) و سه برابر کردن بودجه‌ی ۱۲۵ میلیون دلاری‌اش به اتمام خواهد رساند. در خبرهای بهتر برای یونیورسال، انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۳» ۷/۲ میلیون دلار در کشورهای خارجی فروخت و مجموع درآمدش را به ۱۸/۹ میلیون دلار رساند. اکران این فیلم هفته‌ی بعد در آمریکای شمالی آغاز می‌شود.

«دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دیگر در پنجمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به مجموع درآمد خانگی ۱۶۰ میلیون دلار دست پیدا کرد. این اگرچه رقم بزرگی نیست، اما «کاراییب ۵» تنها فیلم لایو اکشن بزرگ غیرکامیک‌بوکی تابستان امسال است که به مضحکه‌ی عام و خاص تبدیل نشده است. تازه فیلم تا حالا ۶۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده است و به طور حتم اکرانش را با عبور از ۷۰۰ میلیون دلار تمام خواهد کرد. «نگهبانان کهکشان ۲»، فیلم دیگر دیزنی ۳ میلیون دلار در هشتمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به مجموع درآمد خانگی و جهانی ۳۸۰/۲ و ۸۵۱/۲ میلیون دلار دست پیدا کرد. در نهایت «شب سخت» (Rough Night)، در دومین هفته‌ی اکرانش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخت و به درآمد ۱۰ روزه‌ی ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. با توجه به بودجه‌ی ۲۰ میلیونی فیلم، این عملکرد افتضاحی برای کمدی اسکارت جوهانسون محسوب نمی‌شود، اما همگی انتظار ارقام بزرگ‌تر و بهتری را از آن داشتیم.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ فیلم پرفروش باکس آفیس را مشاهده کنید:

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Transformers: The Last Knight۴۵/۳ میلیون دلار
۲Cars 3۲۵/۱ میلیون دلار
۳Wonder Woman۲۵/۱ میلیون دلار
۴47 Meters Down۷/۴ میلیون دلار
۵All Eyez on Me۵/۸ میلیون دلار
۶The Mummy۵/۸ میلیون دلار
۷Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales۵/۲ میلیون دلار
۸Rough Night۴/۷ میلیون دلار
۹Captain Underpants: The First Epic Movie۴/۲ میلیون دلار
۱۰Guardians of the Galaxy Vol. 2۳ میلیون دلار

 

 نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

ترنسفورمرها: آخرین شوالیه

Transformers: The Last Knight

برای نمی‌دانم چندمین‌بار که شمارشش از دست‌مان در رفته است، انسان‌ها در نبرد با ترنسفورمرها هستند و سیاره‌ی زمین هم در شرف نابودی. با این تفاوت که این‌بار خبری از اپتیموس پرایم نیست. یعنی هست اما او به دلایلی دیگر اوپتیموس پرایم همیشگی نیست و علیه‌ رفقای خودش شورش کرده است. طبق معمول راه نجات آینده و بشریت به رازهایی در گذشته مربوط می‌شود. بعد از اینکه فهمیدیم ترنسفورمرها در زمان مصر باستان وجود داشته‌اند، خبر رسید: «حالا کجاش رو دیدی؟ قدمت اونا به زمان دایناسورها برمی‌گرده»! در جدیدترین فیلم هم شوالیه‌های میزگرد با ترنسفورمرها به جنگ‌های قرون وسطایی‌شان می‌پردازند. چه بهتر از این؟! این فیلم‌ها که براساس اسباب‌بازی‌های ساخته شده به وسیله‌ی هاسبرو و تاکارا تومی اقتباس شده‌اند، به اندازه‌ی داستان‌های من‌درآوردی پسربچه‌های ۸ ساله با اسباب‌بازی‌هایشان، سطحی، دیوانه‌وار و بی‌معنی و مفهوم هستند و دقیقا به خاطر همین است که خیلی‌ها آنها را به عنوان فست‌فودهای سینمایی دوست دارند و دقیقا به خاطر همین است که عده‌ای هم اصلا با آنها حال نمی‌کنند. نظرتان درباره‌ی «آخرین شوالیه» هم به این بستگی دارد که در کدام دسته قرار می‌گیرد؟ با این حال اکثر منتقدان خیلی خشن‌تر از قسمت‌های قبلی مجموعه با «آخرین شوالیه» برخورد کرده‌اند و آن را بدترین و حوصله‌سربرترین فیلم این سری نامیده‌اند.

جیمز براردینلی که یک و نیم ستاره به فیلم داده می‌نویسد: «"ترنسفورمرها: آخرین شوالیه" الگوی قسمت‌های قبلی‌اش را دنبال می‌کند و در نتیجه کار همه را برای تعیین مقدار تحمل‌شان در برابر آتش‌بازی غول‌پیکر و شلوغ‌پلوغ و بیش از اندازه طولانی‌ای که بی و دار ودسته‌اش به خوردمان می‌دهند آسان می‌کند. طرفداران ترنسفورمرها (شایعه‌ها می‌گویند که آنها وجود دارند) احتمالا حسابی از آن لذت خواهند برد. پروداکشن حال و هوای چیزی را دارد که انگار برای معتقدان واقعی مجموعه ساخته شده است. اما بقیه با گرفتن وقت دندانپزشک و کشیدن دندانشان بدون بی‌حسی خیلی بیشتر خوش خواهند گذراند. "آخرین شوالیه" که خالی از کوچک‌ترین معنی و مفهومی است، یک درهم‌آمیختگی ناجور است. حمله‌ای به حواس تماشاگر که آدم را با سیلی از جلوه‌های ویژه‌ی بی‌انتها خفه می‌کند». منتقد نیویورک پُست که فیلم را دوست ندارد می‌آورد: «بی المان‌های زیادی از دیگر فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی پرطرفدار مثل "کُد داوینچی"، "جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد" و "بازی تاج و تخت" را برداشته است. شعار این کارگردان چیست؟ هرچیزی را که گیر می‌آورید با هم مخلوط کنید و آن مخلوط را منفجر کنید». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۲۷ است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده