نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی مجدد GTA V پس از گذشت تقریبا ۴ سال از عرضه

بازی GTA V با گذشت تقریبا چهار سال از زمان عرضه‌اش، موفق شد برای سیزدهمین بار در جدول بازی های پرفروش انگلستان به مکان اول دست یابد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی،‌ بازی Grand Theft Auto V این هفته توانست در حالیکه بیش از ۳ سال و نیم (نزدیک به ۴ سال) از عرضه‌اش می‌گذرد، برای سیزدهمین بار به پرفروش‌ترین بازی هفته انگلستان تبدیل شود. با احتساب این هفته، بازی GTA V در کنار Zumba Fitness به طور مشترک در جدول بیشترین تعداد صدرنشینی در انگلستان، در مکان سوم قرار گرفت.

از طرف دیگر، بازی Dirt 4 که در حال سپری کردن هفته سوم عرضه خود است، موفق شد مکان خود را در جدول بازی‌های پرفروش انگلستان دو پله بهبود بخشد و به جایگاه دوم صعود کند. در جایگاه سوم، بازی فیفا 17 با چهار پله صعود نسبت به هفته گذشته، بالاتر از گوست ریکان وایلدلندزی قرار گرفت که به دلیل فروش‌های ویژه، موفق شده بود مجددا با ۱۰ پله صعود، از مکان چهاردهم به مکان چهارم این هفته دست پیدا کند. 

Mario Kart 8 Deluxe نیز دیگر بازی‌ای بود که این هفته توانست دوباره در فهرست ۱۰ بازی پرفروش قرار بگیرد. این بازی که هفته پیش در جایگاه شانزدهم قرار داشت، این هفته با ۱۱ پله صعود در جایگاه پنجم قرار گرفت. شوتر اول شخص بلیزارد یعنی بازی Overwatch نیز در زمره بازی‌های صعود کننده بود. این بازی موفق شد با دو پله صعود از جایگاه هشتم به جایگاه ششم برسد. اما بازی‌های اول و دوم هفته گذشته، این هفته با سقوط قابل توجهی روبه‌رو شدند. Arms، انحصاری جدید نینتندو، با ۵ پله سقوط از جایگاه دوم، به جایگاه هفتم رسید و از طرف دیگر صدرنشین هفته گذشته یعنی Horizon Zero Dawn نیز با سقوطی ۷ پله‌ای، به جایگاه هشتم رضایت داد. 

این هفته را می‌توان هفته «ورود دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش» نامگذاری کرد. زیرا علاوه بر Wildlands و Mario Kart 8، بازی Forza Horizon 3 نیز این هفته موفق شد با ۴ پله صعود، از مکان سیزدهم هفته پیش خود در جایگاه نهم قرار بگیرد. در جایگاه آخر جدول ۱۰ بازی پرفروش این هفته انگستان نیز بازی Tekken 7 قرار گرفت. این بازی، با ۴ پله سقوط، از جایگاه ششم هفته گذشته، به این جایگاه دست پیدا کرد. در دیگر اخبار مربوط به تکن 7، شما می‌توانید نیم‌نگاه زومجی از بازی Tekken 7 را نیز تماشا کنید.

در انتها، لازم است یادآور شویم که آمار ارائه شده توسط وب‌سایت چارت‌ترک، فقط مربوط به بازی‌های فیزیکی فروخته شده است و خریدهای دیجیتالی را شامل نمی‌شود. در انتها می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن (۳ تیر) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۳

Grand Theft Auto V

صدرنشینی مجدد پس از گذشت نزدیک به ۴ سال از عرضه
۲۴

Dirt 4

-
۳۷

Fifa 17

-
۴۱۴

Ghost Recon Wildlands

ورود مجدد به جدول
۵۱۶

Mario Kart 8 Deluxe

ورود مجدد به جدول
۶۸

Overwatch

-
۷۲

Arms

-
۸۱

Horizon Zero Dawn

-
۹۱۳

Forza Horizon 3

ورود مجدد به جدول
۱۰۶

Tekken 7

-


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده