نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

تامی لی جونز و برد پیت در فیلمی علمی تخیلی حضور خواهند یافت

دو بازیگر کهنه‌کار هالیوود قرار است در فیلمی فضایی-ماجراجویانه در کنار هم به ایفای نقش بپردازند.

طبق جدیدترین اخبار به‌دست آمده، قرار است دو بازیگر درجه یک و پرآوازه‌ی سینمای هالیوود، تامی لی جونز و برد پیت، در فیلمی به ماجراجویی در اعماق فضا بپردازند. نام فیلم Ad Astra خواهد بود که اصطلاحی آشنا در زبان لاتین است و نخستین بار توسط ویرژیل در کتاب تاریخی انه‌اید به‌کار برده شد و به معنای «سفر به سوی ستارگان» است. فیلم Ad Astra حماسه‌ای علمی-تخیلی است که داستان آن در آینده رخ خواهد داد. کارگردان این فیلم جیمز گری، کارگردان فیلم تحسین‌شده‌ی The Lost City of Z (شهر گمشده‌ی زی) خواهد بود و قرار است فیلم‌نامه‌ی این فیلم را با همکاری ایتان گروس، نویسنده‌ی ارشد مجموعه‌ی تلویزیونی علمی-تخیلی Fringe (فرینج)، به رشته‌ی تحریر درآورد.  

در ماه فوریه بود که اعلام شد برد پیت در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد. برد پیت ایفاگر نقش شخصیت روی مک‌براید خواهد بود؛ یک مهندس فضا که کمی هم خیالاتی و رؤیاپرداز است. روی مک‌براید قرار است در جستجوی پدر خود که بیست سال پیش در مأموریتی یک‌طرفه به سیاره نپتون سفر کرده بود تا نشانه‌هایی از حیات موجودات بیگانه بیابد، سفری دور و دراز را آغاز کند؛ پدری که هیچ‌گاه به خانه بازنگشت. مک‌براید باید او را بیاید و به دلایل شکست مأموریت پدرش پی ببرد. انتظار می‌رود تامی لی جونز ایفاگر نقش پدر گمشده‌ی برد پیت در این فیلم باشد.

Tommy-Lee-Jones

فیلم Ad Astra سومین همکاری مشترک برد پیت و جیمز گری محسوب می‌شود. برد پیت تهیه‌کننده‌ی فیلم The Lost City of Z بود و در واقع شرکت فیلم‌سازی معروف وی یعنی پلن بی اینترتینمنت (Plan B Entertainment) تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده داشت و این‌طور به نظر می‌رسید که خود برد پیت هم ایفاگر نقش اصلی این فیلم باشد. ولی تداخل زمانی پروژه‌های در دست ساخت وی سبب شد چارلی هانام نقش اصلی این فیلم را بازی کند. خب، همان‌طور هم که انتظار می‌رفت انتخاب چارلی هانام، بازیگر انگلیسی فیلم‌های King Arthur: Legend of the Sword (شاه آرتور: افسانه شمشیر) و مجموعه‌ی تلویزیونی Sons of Anarchy (فرزندان آشوب)، به‌جای برد پیت محبوب و پرآوازه، سبب شد تا فیلم The Lost City of Z نتواند در گیشه موفق عمل کند و در واقع در زمینه فروش کاملاً شکست بخورد. البته گفتنی است نقش‌آفرینی چارلی هانام در هر دو فیلم King Arthur: Legend of the Sword و The Lost City of Z به هیچ عنوان ضعیف نبود و مورد تحسین منتقدان هم قرار گرفت. پیش از این نیز برد پیت و جیمز گری قرار بود در پروژه‌ای به نام The Gray Man (مرد خاکستری) با یکدیگر همکاری کنند که هیچ‌گاه این پروژه به سرانجام نرسید.

در ماه آوریل، جیمزی گری در مصاحبه‌ای با سایت کلایدر (Collider)، فیلم Ad Astra را با رمان بسیار معروف «دل تاریکی»، اثر جوزف کنراد، مقایسه کرده بود که در آن ملوانی به نام مارلو، سفری تاریخی را به رودخانه‌ی کنگو، محلی کشف‌‌نشده در آفریقا، آغاز می‌کند. در این رمان پروتاگونیست داستان، مارلو، سفری بسیار طاقت‌فرسا و کابوس‌وار را تجربه می‌کند و راه خود را به قلب قاره‌ی آفریقا باز می‌کند. در این رمان تاریخی که در سال ۱۸۹۹ منتشر شد و در ردیف برجسته‌ترین آثار ادبی مغرب زمین قرار می‌گیرد، جوزف کنراد انسان را به چالش می‌کشد و وی را در موقعیت انتخاب بین خیر و شر قرار می‌دهد. درست مانند رمان «دل تاریکی»، فیلم Ad Astra نیز پروتاگونیست داستان را به قلمرویی ناشناخته و خطرناک در خارج از منظومه‌ی شمسی می‌برد و انتظار می‌رود شخصیت برد پیت در این فیلم نقشی همچون شخصیت مارلو در رمان کنراد داشته باشد.

Brad-Pitt

سفر ستاره‌ای برد پیت ما را ناخودآگاه به یاد فیلم علمی-تخیلی و نئو نوآر Twelve Monkeys (دوازده میمون) می‌اندازد که ۲۲ سال پیش اکران شد و وی در آن فیلم نقش جفری گوینز دیوانه را ایفا می‌کرد. سفر در زمان بخشی مهمی از آن فیلم بود و نقش‌آفرینی در نقش شخصیت جفری بود که برای اولین مرتبه برد پیت را نامزد جایزه‌ی اسکار کرد.  

مراحل تولید فیلم Ad Astra از ماه سپتامبر (شهریور یا نیمه‌ی ابتدایی مهرماه) آغاز خواهد شد. تاریخ اکران این فیلم هنوز اعلام نشده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده