// دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Monument Valley 2

رابطه تنگاتنگ مادر و دختر، شما را به یک ماجراجویی احساسی در بازی موبایل Monument Valley 2 می‌برد.

دو سال از عرضه بازی اندروید و آیفون Monument Valley می‌‌گذرد و هنوز لذت تجربه‌ی این بازی زیبا را به یاد داریم. دنیای رنگارنگ بازی Monument Valley، پر از ویژگی‌های بصری بود که تضادهای منطقی و اشکال هندسی غیر ممکن آن، دریایی از تنوع را به دنیای بازی‌های موبایل معرفی کرد. مانیومنت ولی، اثری هنری و الهام گرفته از نقاشی‌های موریس کرنلس اشر، هنرمند فقید هلندی است که با ورود به هر نقطه‌ی آن بیشتر در دنیای هنری این بازی غرق می‌شوید. در این مقاله می‌خواهیم تا معرفی کوتاهی را از دومین ماجراجویی Monument Valley، داشته باشیم، تا بعد از پایان داستان پرنسس ایدا، این‌بار با Ro و دخترش وارد مسیری از تضاد‌ها برای تماشای مستقل شدن دخترکی شویم.

بازی Monument Valley 2 / زومجی

ماجراجویی احساسی مادر و دخترک شما را وارد دریایی از معماها می‌کند

Monument Valley 2 دنیایی مشابه اولین شماره دارد و بازیکنان را وارد راهروهایی باریک و پر از معما می‌کند. دومین ماجراجویی، البته بدون تغییرات نیست و طبیعتا استودیوی سازنده با تجربه‌ای بیشتر ترکیبی از معما، هنر و رنگ‌ها را مهمان گوشی‌های موبایل کرده است. در این مقاله قصد بررسی بازی را نداریم و می‌خواهم مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Monument Valley 2 را معرفی کنم. با ورود به بازی باید با تغییر المان‌های موجود،‌ مسیر را برای رسیدن شخصیت‌ها به درب یا کلیدی روی زمین، هموار کنید. این‌بار Ro و دخترش در مسیری از ناشناخته‌ها قدم گذاشته و در نتیجه معماهای مشکل‌تری پیشروی بازیکن قرار دارد. شما در حقیقت Ro را کنترل می‌کنید و دختر بی نام او، خود به دنبال‌تان می‌آید. حضور دو شخصیت باعث شده تا معماها رنگ و لعاب تازه‌ای بگیرد و پیچیدگی حل آنها با توجه به حرکت هماهنگ مادر و دختر، بیشتر شود. با رسیدن به پایان هر بخش Ro کلاه خود را از سر برداشته و باید با کشیدن انگشت خود روی نمایشگر شکل مورد نظرتان را بکشید.

در پیچ و خم بازی، در کنار آشفتگی، نظم خاصی وجود دارد که بعد از لمس نمایشگر و چرخاندن چرخ دنده‌‌ای،‌ به این نظم نهفته پی‌ می‌برید. جابجایی، اصلی‌ترین رکن گیم‌پلی مجموعه بازی Monument Valley است و باید پلتفرم‌ها، دیوارها و راهروها را برای یافتن مسیر حرکت شخصیت‌ها جابجا کنید. معماها هرچند به ظاهر پیچیده هستند، اما در عمل، زمان کمی برای کلنجار رفتن با محیط برای باز کردن مسیر حرکت Ro نیاز است. داستان بازی با نوشته‌هایی کوتاه روایت می‌شود و بازی همچنان سعی دارد تا با عناصر محیطی، داستانی را برای بازیکنان روایت کند. عشق میان مادر و کودک در صحنه‌های بازی موج می‌زند و استودیوی یوزتو گیمز (Ustwo Games) سعی کرده تا هرچه بیشتر این رابطه را برجسته کند.

بازی Monument Valley 2 / زومجی

دنیای Monument Valley 2 در کنار محیط‌های روشن و رنگارنگ، محیط‌های تاریک و بدون معما نیز دارد که این تنوع باعث می‌شود تا لحظه‌ای احساس تکراری شدن بازی را نداشته باشید. موسیقی همچنان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه Monument Valley است و با تکان دادن هر تکه‌ی پازل، نتی زیبا را خواهید شنید. باید گفت که موسیقی یکی از دلایل تاثیر گذاری فضای هنری این مجموعه روی بازیکنان است و این موسیقی بازی است که جانی تازه را به بازی ‌می‌دمد. Monument Valley 2 نیز موسیقی و صداگذاری زیبایی دارد و این موسیقی با حال و هوای بازی هارمونی کاملی دارد.

یوزتو با بازی Monument Valley 2 با قدرت، جا پای اولین شماره گذاشته و توانسته هرآنچه را که در اولین شماره بود، با مکانیک‌ها و ویژگی‌های جدید ارائه دهد. این بازی پولی اکنون تنها در دسترس بازیکنان آیفون قرار گرفته و اخباری پیرامون احتمال عرضه این بازی برای دستگاه‌های اندرویدی شنیده می‌شود. اینکه چه زمانی نسخه اندروید بازی Monyment Valley عرضه شود، هنوز مشخص نیست. اما تا آن زمان حتما گوشی آیفونی را برای تجربه بازی پیدا کنید. Monument Valley 2 اکنون با قیمت ۴.۹۹ دلار تنها برای گوشی‌های iOS به فروش می‌رسد.

| |

دانلود بازی Monument Valley 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده