نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Sonic the Hedgehog

همراه بازی موبایل Sonic the Hedgehog، با سرعت رعد حرکت کنید، حلقه‌ها را به‌دست آورید و دنیا را از دست دکتر اگ‌من نجات دهید.

در معرفی بازی موبایل Comix Zone به سرویس Sega Forever اشاره کردیم؛ خدماتی که طی آن کمپانی سگا امکان تجربه تعدادی از بهترین بازی‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز خود را روی تبلت و گوشی‌های موبایل فراهم می‌کند. یکی دیگر از بازی‌های منتشر شده در سرویس Sega Forever، بازی اندروید و آیفون Sonic the Hedgehog است.

همه ما به‌نوعی شخصیت اصلی سری بازی Sonic، خارپشتی دوست‌داشتنی با همین نام را می‌شناسیم و با او خاطرات بسیاری داریم. بازی Sonic the Hedgehog اولین تجربه حضور کاراکتر سونیک در دنیای بازی‌های ویدیویی است که در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط کمپانی سگا ساخته و برای کنسول سگا جنسیس عرضه شد.

در بازی Sonic the Hedgehog، شما نقش یک خارپشت دوست‌داشتنی به نام سونیک را بازی‌ ‌می‌کنید؛ شخصیتی که به مقابله با کاراکتر منفی داستان، «دکتر اگ‌من» می‌پردازد. دکتر اگ‌من قصد دارد تا با به‌دست آوردن زمرد‌های هرج و مرج، قدرت آنها را به سود خود مهار کند. او در این راه ربات‌هایی تهاجمی را ساخته و در جزیره جنوبی رها کرده است. دکتر اگ‌من همچنین ساکنان و حیوانات این جزیره را نیز به زندان انداخته است. حال این وظیفه‌ی شماست تا با کنترل شخصیت سونیک اهداف پلید دکتر ا‌گ‌من را خنثی کرده، دوستان خود را آزاد کنید و الماس‌های بازی را به‌دست آورید. در بخش پایان‌بندی، بازی Sonic the Hedgehog شامل یک پایان جداگانه هم می‌شود که بازیکن با پیدا کردن تمامی زمرد‌های هرج و مرج در طول مراحل، می‌تواند آن را در قالب یک پاداش مشاهده کند.

Sonic the Hedgehog یک پلتفرمر سرعتی بی‌نقص است که می‌تواند تا مدت‌ها طرفداران این سبک را پای بازی نگاه دارد

کنترل و گیم‌پلی در بازی سونیک خارپشت به سبک دوبعدی ساید-اسکرولینگ پلتفرمینگ است. اساس گیم‌پلی در بازی Sonic the Hedgehog به توانایی حرکت کاراکتر اصلی با سرعت بسیار بالا خلاصه می‌شود. هر مرحله از بازی شامل بخش‌های متفاوتی است؛ بخش‌هایی مانند حلقه‌های عمودی، چشمه‌ها، سرازیری‌ها و غیره که هرکدام تاثیر مستقیمی بر عملکرد سونیک و حرکت او در طی مسیر خواهند داشت. در طول هر مرحله، بازی پر است از ربات‌هایی که دکتر اگ‌من برای مقابله با سونیک و دوستان او ساخته است. شما در طی حرکت در مراحل باید حواس خود را به خوبی جمع‌ کنید تا بدون برخورد به آنها به مسیر خود با موفقیت ادامه دهید. شما همچنین می‌توانید با تنها قابلیت یورش سونیک به نام حمله چرخشی (Spin Attack) آنها را نابود کنید. در طی این حمله، بازیکن با فشردن دکمه پرش، سونیک را به یک توپ در حال چرخش تبدیل می‌کند و تا زمانی که او در حال گردش است، با برخورد به هرچیزی که در زمین و هوا سر راهش باشد، آن را نابود می‌کند.

در روند بازی حلقه‌های طلایی‌رنگی وجود دارند که با کسب آنها رکورد و امتیاز بالاتری را کسب خواهید کرد. البته باید حواستان را به خوبی جمع کنید؛ چرا که سکه‌ها به نوعی نقش نجات‌دهنده شما را نیز بازی می‌کنند و یک خطا (برخورد به ربات‌ها، تیغه‌ها یا افتادن در دره‌ها و غیره) باعث پخش شدن آنها در محیط و از بین رفتن حلقه‌های جمع‌شده توسط بازیکن می‌شود و خطای دوم نیز بازی را با شکست روبه‌رو خواهد کرد.

مراحل بازی از ۶ منطقه متفاوت (Zone) تشکیل شده است که هر کدام طراحی هنری و چالش‌های خاص خود را دارند. هر منطقه در بازی شامل سه قسمت می‌شود و در انتهای قسمت آخر از هر منطقه، شما باید با دکتر اگ‌من مبارزه کنید. مبارزات با دکتر اگ‌من چالش اصلی بازی محسوب می‌شوند و در طول هر مبارزه (Boss Battle)، او با سفینه پرنده متفاوتی به جنگ سونیک خواهد آمد. پس از عبور موفقیت‌آمیز از ۶ منطقه اشاره‌شده در بازی، منتطقه نهایی به‌جهت رویارویی پایانی با دکتر اگ‌من در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت. در طول مراحل همچنین قسمت‌های بیلبورد-مانند کوچکی وجود دارند که با منفجر کردن آنها سونیک توانایی‌های متفاوتی مانند حرکت با سرعت بسیار بالاتر، ضد ضربه شدن و غیره را به دست خواهد آورد. هرکدام از موارد اشاره‌شده، علاوه بر بالا بردن تنوع در گیم‌پلی، هیجان آن را هم تا حد زیادی افزایش خواهند داد. روی هم رفته، بخش گیم‌پلی در بازی Sonic the Hedgehog یک پلتفرمر سرعتی بی‌نقص است که می‌تواند تا مدت‌ها طرفداران این سبک را پای بازی نگاه دارد.

در بخش طراحی بصری، بازی Sonic the Hedgehog یکی از بهترین نمونه‌ها روی کنسول ۸ بیت سگا جنسیس است

در بخش طراحی بصری، بازی Sonic the Hedgehog یکی از بهترین نمونه‌ها یا شاید هم بهترین نمونه در سال‌های مربوط به خود، روی کنسول ۸ بیت سگا جنسیس است. استفاده از رنگ‌های شاد در کنار محیط‌های متنوع و طراحی فوق‌العاده کاراکتر‌های بازی، لذت پیشروی در مراحل را دوچندان می‌کرد. در زمینه موسیقی و صداگذاری نیز Sonic the Hedgehog از بهترین پرداخت‌ها به موسیقی متن در یک بازی ویدیویی است. آهنگ‌های ماستو ناکامورا هنوز که هنوز است بعد از گذشت سال‌های سال گوشنواز هستند و حس نوستالژی بازیکن‌های قدیمی را تا حد زیادی برمی‌انگیزند. افکت‌های صوتی هم مانند بخش موسیقی در سطح بسیار خوبی قرار دارند؛ به‌عنوان مثال، صدای منفجر کردن یک ربات حس بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. به صورت کلی، بخش بصری و صداگذاری در بازی Sonic the Hedgehog پس از گذشت سال‌های سال هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. 

|

در نهایت، Sonic the Hedgehog همان بازی پلتفرمر سرعتی است که می‌شناسیم و دوستش داریم. گیم‌پلی سرگرم‌کننده در کنار ویژگی‌های بصری جذاب بازی هنوز پس از گذشت سال‌های سال می‌تواند علاقه‌مندان به این سبک از بازی‌ها را برای مدت‌ها سرگرم کند. اگر از طرفداران سری بازی سونیک و به‌دنبال تجربه‌ای همراه با نوستالژی نسخه اول این بازی هستید، همین حالا این اثر زیبا را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور به‌صورت کاملا رایگان دانلود کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی موبایل Sonic the Hedgehog


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده