نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

بازی King's Knight:‌ Wrath of the Dark Dragon برای موبایل ها منتشر خواهد شد

اولین بازی کمپانی اسکوئر انیکس، با افزودن قابلیت‌های جدید قرار است تحت نام King's Knight:‌ Wrath of the Dark Dragon برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شود.

بازی King's Knight ممکن است به اندازه‌ی سری بازی‌های Final Fantasy و سری بازی‌های Dragon Quest شناخته شده نباشد، اما با این حال، این بازی در تاریخ کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) جایگاه مهمی دارد. این بازی غیرمعمول در سبک تیراندازی اسکرولینگ و نقش‌آفرینی، اولین اثری است که توسط شرکت اسکوئر انیکس ساخته شد. البته آن زمان، این شرکت با این اسم شناخته نمی‌شد و بازی‌های خود را تحت نام تجاری اسکوئرسافت (SquareSoft) منتشر می‌کرد؛ ولی در سال ۲۰۰۳ که این شرکت با انیکس، ناشر ژاپنی بازی‌های ویدیویی، ادغام شد، نام آن به چیزی که امروزه می‌شناسیم تغییر پیدا کرد.

اسکوئرسافت در آن زمان به‌عنوان یک استودیوی مستقل، در سال ۱۹۸۶ بازی King's Knight را برای پلتفرم‌های NES و MSX منتشر کرد (و بعدها بازی در سال ۱۹۸۹ در آمریکا عرضه شد). اما این اثر نتوانست تبدیل به بازی خوبی شود و همین عامل دست‌مایه‌ی اسکوئر انیکس شد تا مدت‌ها بعد با این قضیه در بازی Final Fantasy XV شوخی کند. در این بازی، King's Knight نه‌تنها بازی فراموش‌شده و ضعیفی نیست، بلکه در جهان بازی Final Fantasy XV به‌عنوان اثری شناخته می‌شود که توانسته به موفقیتی جهانی دست پیدا کند. همین‌طور ما در این بازی می‌بینیم که نوکتیس و دوست‌های او به این بازی اشاره یا آن را در اوقات فراغت خود روی موبایل‌هایشان بازی می‌کنند. 

حال در جریان اخبار بازی، بازی King's Knight:‌ Wrath of the Dark Dragon یک بازی برای موبایل‌ها است که توسط اسکوئر انیکس در دست ساخت قرار دارد. دائیسکه موتوهاشی، تهیه‌کننده‌ی بازی، King's Knight:‌ Wrath of the Dark Dragon را یک ماجراجویی اصیل می‌خواند که با توجه به بازی King's Knight ساخته شده است؛ هرچند ریمیک یا نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی این بازی نخواهد بود. قصه‌ی بازی تقریباً پنجاه سال پس از رخدادهای نسخه‌ی قبل جریان دارد و جلوه‌های ویژه‌ی بازی دوباره از نو ساخته شده است. همچنین در کنار اضافه شدن کوئست‌های داستانی جدید، تعدادی کاراکتر جدید به بازی افزوده شده که شامل چهار شوالیه‌ی نسخه‌ی قبلی نیز می‌شود. این بازی قرار است تمرکز زیادی روی مؤلفه‌های نقش‌آفرینی داشته باشد و شامل تجهیزات گوناگونی خواهد بود که پنج کلاس مختلف بازی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. بخش چندنفره نیز تا سقف چهار بازیکن وجود خواهد داشت تا بازیکن‌ها بتوانند با یکدیگر مبارزه کنند. 

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد گیم‌پلی بازی King's Knight، مکانیسم «شکل‌گیری» یا Formation بود که با استفاده از آن در پایان بازی، بازیکن‌ها می‌توانستند به‌طور همزمان کنترل چهار شوالیه‌ی بازی را با ساخت الماس در دست بگیرند. Wrath of the Dark Dragon نیز این ویژگی بازی اصلی را حفظ خواهد کرد؛ اما این ویژگی در این نسخه گسترش بیشتری پیدا کرده تا نقش حیاتی‌تری در گیم‌پلی ایفا کند. این بار، بازیکن‌ها با به اتمام رساندن کوئست‌های مختلف در بخش چندنفره، می‌توانند انواع مختلفی از Formation را آزاد کنند و هرگاه بازیکن از آن‌ها استفاده کند، می‌تواند از ضربات ویژه‌ای بهره ببرد. 

بازی King's Knight:‌ Wrath of the Dark Dragon در اواخر امسال برای سیستم‌عامل iOS و اندروید به‌طور رایگان منتشر خواهد شد و دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد بود که شامل خرید کاراکتر و تجهیزات جدید می‌شود. Wrath of the Dark Dragon یکی از دو بازی‌ای خواهد بود که از دنیای بازی Final Fantasy XV بیرون آمده و قرار است به‌طور مستقل منتشر شوند. اثر دیگر، بازی Monster of the Deep: Final Fantasy XV برای پلی‌استیشن VR است که امسال عرضه می‌شود. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده