بررسی راندمان نسخه پی سی Prey

بررسی راندمان نسخه پی سی Prey

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

Prey ساعت‌ها شما را در بازی غوطه‌ور می‌کند و ایده‌های جدیدی برای ترساندن و به چالش کشیدنتان دارد! با بررسی راندمان نسخه‌ی پی‌سی همراه باشید.

Prey یک بازی اکشن اول شخص است که توسطِ استودیوهای بازی‌سازی Arkane ساخته شده و Bethesda Softworks هم آن را منتشر کرده است. این بازی در تاریخِ ۵ می ۲۰۱۷ میلادی مطابق با ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به صورت جهانی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های ویندوزی عرضه شد.

استودیوی Arkane حدود ۱۷ سال قدمت دارد و نخست در سال ۱۳۷۸ شمسی (۱۹۹۹ میلادی) توسط یکی از کارمندانِ سابق شرکت الکترونیک آرتز (EA) به نام رافائل کولانتونیو در شهر لیونِ فرانسه تاسیس شد و اولین بازی خود با نام Arx Fatalis را سه سال بعد به بازار عرضه کرد. کولانتونیو سپس به شهر Austin در ایالت تگزاسِ امریکا نقل مکان کرد و شعبه‌ی دوم استودیوهای آرکین را بنیان گذاری کرد. ساخت بازی‌ مشهور و خاطره انگیزی مثل Dark Messiah: Might and Magic، بخش چند نفره‌ی بازی Call of Duty: World at War و همکاری در ساخت Bioshock 2 برخی فعالیت‌های برجسته‌ی این سازنده بود که با ساخت سری بازی‌های Dishonored به اوجِ خود رسید. استودیوی آرکین در آگوست سال ۲۰۱۰ میلادی توسط ZeniMax، کمپانی مادرِ شرکت بتسدا خریداری شد و به این ترتیب انتشار بازی‌های ساخته شده توسط آرکین بر عهده‌ی بتسدا قرار گرفت.

در این بازی کنترل شخصیت فردی با نام مورگان یو را در یک ایستگاه فضایی در اختیار دارید. در این ایستگاه تحقیقاتی در مورد موجودات بیگانه با نام Typhoon در جریان است که اوضاع خوب پیش نمی‌رود و با حمله‌ی این موجودات مواجه شده و ناگزیر به دفاع و مبارزه با آنها و یافتن راه‌هایی برای فرار می‌شوید. در این مسیر هم کار دشواری در پیش دارید و باید امکانات و قابلیت‌های جدیدی را بکار گیرید که حتی برخی از آنها را از همین موجودات بیگانه بدست می‌آورید.

مشخصات فنی و ملزومات بازی

Prey بر اساس موتورِ معروف CryEngine از شرکت کرایتِک ساخته شده است. ابتدا قرار بود این بازی با نام Prey 2 و بر اساس موتور گرافیکی ID Tech 4 و توسط استودیوهای Human Head ساخته شود که بعد از مدتی کار بر روی آن رسما متوقف شد و ساخت ریبوتِ بازی با نام اصلی Prey در دستور کار استودیوی آرکین قرار گرفت.

موتور CryEngine 3 ابتدا در بازی Crysis 2 استفاده شد و حالا با بهینه سازی‌هایی در Prey نیز استفاده شده است. این موتور از قابلیت‌های زیادی مانند نورپردازی Per Pixel Real-Time، انعکاس، انکسار نور در محیط‌های شفاف، افکت‌های توده‌ای برای شبیه سازی حرارت و گداختگی آتش و برخی تاثیرات در بافت‌ها مثل ایجاد جای گلوله در دیوار پشتیبانی می‌کند که بیشتر آنها در این بازی و طراحی و نمایشِ بیگانه‌ها نیز به کار رفته است. CryEngine 3 از معماری Unfied Shader هم پشتیبانی می‌کند که به کمک آن خلق منابع نوری مختلف و ایجاد بافت با جزئیات فراوان در ترکیب‌ها و تعدادِ مختلف امکان‌پذیر شده و در عین حال از راندمان نیز نمی‌کاهد.

برای این مقاله تعداد زیادی از کارت‌های گرافیکیِ بررسی شده در چند سالِ اخیر را در بازی بکار گرفته و در پلتفرمِ ویندوزی سیستم مرجع بررسی کردیم. ما به کمک این کارت‌ها و آخرین فناوری‌های به کار رفته در آنها تلاش خواهیم کرد تا راندمانِ موتور گرافیکی مبتنی بر دایرکت ایکس 11 را در این بازی بدست آوریم. رزولوشن‌های بررسی شده در این مقاله شامل 1080p، همین‌طور 1440p یا 2K و رزولوشن 2160p یا 4K خواهد بود. برای مقایسه در نظر بگیرید که رزولوشن 4K دقیقا چهار برابر تعداد پیکسل‌های بیشتری نسبت به رزولوشنِ 1080p دارد و به همین نسبت هم بار تراشه‌ی گرافیکی برای پردازش آن سنگین‌تر خواهد بود.

دانلود 360p | دانلود 720p

مقاله‌ی مرتبط

طبق ملزوماتِ اعلام شده، این بازی برای اجرا به حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی اصلی نیاز دارد و از آنجایی که مثل اغلبِ بازی‌های جدید ۶۴ بیتی است، فقط روی سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی کار می‌کند. بررسیِ ما هم نشان داد که داشتنِ ۴ گیگابایت حافظه‌ی اصلی برای بازی قابل قبول نیست و اجرای بازی در این حالت امکان پذیر نخواهد بود. توصیه‌ی ما برای این بازی، داشتنِ حداقل رم ۸ گیگابایتی است، هر چند که در سیستمی با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی و رزولوشن 4K هم فقط کمتر از حدود ۶ گیگابایتِ آن برای بازی مصرف خواهد شد. فضای موردِ نیاز روی هارددیسک هم ۲۰ گیگابایت اعلام شده که البته نصبِ کامل آن از کلاینتِ استیم تا به حال ۱۸/۹ گیگابایت را روی ذخیره ساز اشغال کرده است.

حداقل سیستم مورد نیاز

پردازنده:

Intel i5-2400, AMD FX-8320 or better

حافظه‌ی اصلی:

8GB

سیستم عامل:

 Windows 7/8/10 - 64-bit versions

کارت گرافیک:

Nvidia GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB

فضای دیسک:

20GB


سیستم پیشنهادی

پردازنده:

 Intel i7-2600K, AMD FX-8350 or better

حافظه‌ی اصلی:

16GB

سیستم عامل:

 Windows 7/8/10 - 64-bit versions

کارت گرافیک:

Nvidia GTX 970 4GB, AMD R9 290 4GB

فضای دیسک:

20GB


امکانات گرافیکی بازی

Prey دارای مجموعه‌ای مشخص و محدود از امکانات گرافیکی و تنظیمات مربوطه است. این تنظیمات گرافیکی نسبت به بازی‌های دیگری که اخیرا برای پی‌سی عرضه شده‌اند از تنوع کمتری برخوردارند که شاید در نگاه اول نا امید کننده باشد، اما نسبت به قابلیت‌های تعبیه شده در این بازی کافی است. با این گزینه‌ها می‌توانید کیفیت آبجکت‌ها، سایه‌ها و بافت‌ها را در بازی تغییر دهید، ضریبِ اعمال تکنیک anisotropic filtering را تعیین کنید و همین طور تکنیکِ مناسب برای Anti-aliasing را هم انتخاب کنید. جزئیات و کیفیت تابش نور و منابع نوری و بازتابِ آنها نیز در این تنظیمات قابل گزینش است.

در منوی اصلی بازی و در گزینه‌ی Options که شاملِ Video برای امکانات گرافیکی است، اگر تنظیماتِ بخش Advenced Setting را به صورت دستی تغییر دهید، گزینه‌ی Custom هم اضافه خواهد شد، اما به صورت پیش فرض با تنظیماتِ گزینه‌ی Very High هیچ تفاوتی ندارد. در تصاویر زیر روی هر یک از آنها کلیک کرده و پس از بزرگنمایی با کلیدهای جهتیِ چپ یا راستِ صفحه کلید یا کلیک مجدد روی تصویر، تفاوت‌ِ تنظیمات پیش فرضِ گرافیکی را مشاهده و مقایسه کنید. برای دقتِ بیشتر در مقایسه می‌توانید تمام عکس‌ها را دانلود کرده و در Windows Photo Viewer مقایسه کنید.

Anti-Aliasing در نسخه‌ی پی‌سی در بخش Video و تنظیمات Advenced Setting قرار دارد. تکنیک‌ FXAA در یک حالت ساده تعبیه شده، ولی تکنیک SMAA با دقت‌های مختلف تدارک دیده شده است. برای SMAA حالت‌های SMAA1X ،SMAA 1TX ،SMAA 2TX در نظر گرفته شده که طبیعتا سبک‌ترینِ آنها FXAA خواهد بود که با داشتن بار پردازشی ناچیز، کیفیت نسبتا پایینی هم دارد و باعث محو شدگی در لبه‌های اشیا و مات شدن برخی صحنه‌ها خواهد شد.

اما تکنیک SMAA اختصاری از Subpixel Morphological Antialiasing است و عملکردی مشابه با FXAA دارد و با تجزیه و تحلیل تصویر سعی در برطرف کردن لبه‌های مشبک و دندانه‌ای اشیا و بافت‌ها می‌کند. SMAA 2TX عملکردِ فوق را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد و با ترکیبِ SMAA 1X و TAA 2X خروجی نهایی با کیفیت‌تری ارائه می‌کند. خود TAA را هم قبلا در بررسی راندمان بازی‌های دیگر معرفی کرده بودیم و در واقع همان Temporal AA برای رفع اعوجاجِ اشیای سه بعدی است که نمونه‌های مختلفی از آنها را با فریم‌های قبلی بازسازی می‌کند.

Watch Dogs 2 Artwork

در ادامه فهرستی از این تنظیمات و گزینه‌های قابل انتخاب برای آنها را مشاهده می‌کنید:

Basic Setting

Monitor 1

Resolution = 1920*1080

Display Mode = Windowed , Fullscreen , Borderless Windowed 

Vertical Sync = On , Off

Brightness = -5 ~ 5

Preset = Low , Medium , High , Very High , Custom

Advanced Setting

Object Detail = Low /Medium /High /Very High

Shadow Quality = Low /Medium /High /Very High

Texture Quality = Low /Medium /High /Very High

Anisotrophic Filtering = 2x /4x /8x /16x

Anti-aliasing = Off /FXAA /SMAA1X /SMAA 1TX /SMAA 2TX

Screen Space Directional Occolussion = Off /Half Resolution /Full Resolution

Screen Space Reflections = Off /Half Resolution /Full Resolution

Horizontal Field of View = 0 ~ 86 ~ 120

در این جدول گزینه‌های پیش فرض در بنچمارکِ ما برجسته شده‌اند.

 

 

تنظیمات گرافیکی بازی

از آنجایی که این بازی بنچمارکِ داخلی برای سنجشِ راندمان خروجی ندارد، از یک بنچمارکِ اندازه‌گیریِ زمانی برای ضبط گیم‌پِلی استفاده کردیم. برای هر تست یک مرحله‌ی مشخص را آغاز کردیم و تا بخش مشخصی از آن را از مسیری ثابت پیمودیم تا میانگین فریمِ مورد نظر را بدست آوریم. تنظیمات گرافیکی و گزینه‌های مربوطه را در ادامه شاهد هستید:

بنچمارک زومجی

بنچمارک به گونه‌ای که در بالا شرح داده شد در بالاترین سطح و فعال کردنِ تمام گزینه‌ها روی Ultra به ترتیب در رزولوشنِ 2K ،FULL HD و 4K اجرا شد. برای AA هم تکنیک SMAA و گزینه‌ی SMAA 2TX فعال شد. بازی را از طریقِ کلاینتِ Steam اجرا کردیم. همچنین نسخه‌ی زمان عرضه‌ی بازی دارای باگی بود که باعث عدم نمایشِ صحیح سایه‌ها می‌شد، ولی در بروز رسانی 1.03 برطرف شد. آخرین درایورهای گرافیکی ای‌ام‌دی و انویدیا را هم نصب کردیم. در نظر داشته باشید که بازی از SLI و CF هم پشتیبانی می‌کند و راندمان در این حالت بسیار خوب است. این بازی روی مانیتورهای ۱۰۰ یا ۱۴۴ هرتزی هم با آخرین نرخ بازسازیِ تصویر اجرا خواهد شد و بنابراین مشکلی با مانیتورهای گیمینگ حرفه‌ای نخواهد داشت.

Prey Bech Screenshot

سیستم تست

• پردازنده: Intel Core i7 – 6700K
• مادربورد/ حافظه: GigaByte Z170 Gaming 5/ GSkill DDR4 2400Mhz 16GB
• سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه‌ی Creators Update با آخرین آپدیت‌ها (15063.413)
• درایورها: انویدیا GeForce 382.53 WHQL و ای‌ام‌دی Crimson Edition 17.6.1

کارت‌های گرافیک

• GeForce GTX 1080 8GB
• GeForce GTX 1070 8GB
• GeForce GTX 980 Ti 6GB
• GeForce GTX 980 4GB
• GeForce GTX 970 4GB
• GeForce GTX 1060 6GB
• Radeon RX 470 4GB
• Radeon R9 290X 4GB
• Radeon R9 290 4GB
• Radeon R9 280X 3GB
• GeForce GTX 960 4GB
• GeForce GTX 950 2GB
• GeForce GTX 750 Ti 2GB
• Radeon R9 270 2GB
• Radeon R9 Fury NANO

راندمان 1080p

Prey 1080p Performance Chart

از همین ابتدا می‌توان دریافت که راندمانِ این بازی فراتر از حد معمولِ نتایجی است که در بازی‌های دیگرِ مبتنی بر موتور Cryengine مثل Homefront: The Revolution دیده‌ بودیم. کاراکترها، بافت‌ها و محیط از جزئیات کمتری برخوردار هستند و در عین حال از برخی تکنیک‌های سنگین و با کیفیت‌ترِ Anti-aliasing هم در این بازی خبری نیست. در این رزولوشن کارت‌های RX 470 و GTX 980 نرخِ فریمی بالاتر از ۱۰۰ فریم بر ثانیه را تولید می‌کنند که ایده‌آلِ مانیتورهای گیمینگ است و حتی کارت گرافیکی مانند GTX 960 هم می‌تواند داشتن میانگینِ ۶۰ فریم در این رزولوشن را با آخرین تنظیمات برایتان تضمین کند. در انتهای نمودار هم کارت GTX 750 Ti با نرخ فریمی حول و حوشِ ۳۰ فریم بر ثانیه هنوز اعلام موجودیت می‌کند. با توجه به سبک بازی Prey و تجربه‌ی بصری که از این بازی بدست آورده‌ایم، حداقل میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه را برای داشتن تجربه‌ی مناسب در این بازی توصیه می‌کنیم. با داشتن این نرخ فریم‌ها، استفاده از تکنیک‌ِ DSR هم برای افزایش دقت بافت‌ها و کیفیت بصری بازی خالی از لطف نیست.

راندمان 1440p

Prey 1440p Performance Chart

در رزولوشن 2K بسته به مدلِ کارت گرافیک و حافظه‌ی آن، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت راندمان را نسبت به رزولوشن 1080p شاهد هستیم. در عین حال هنوز اکثرِ منتخبین ما می‌توانند خط قرمزِ ۳۰ فریم بر ثانیه را رعایت کنند و مدل‌های R9 290 و GTX 970 و بالاتر هم استانداردِ بی نقص ۶۰ فریم را با اقتدار بدست می‌آورند. اصولا سنگینی و پیچیدگی گرافیکِ بازی در حدی نیست که رزولوشن 1440p بر خلاف بازی‌های دیگر بتواند برای کارت‌های گرافیکی پی‌سی مشکل‌ساز باشد.

راندمان 2160p

2160p Pret Performance

در این رزولوشن راندمانِ کارت‌های گرافیکی بیش از ۵۰ درصد افت می‌کند و تنها کارت‌هایی مانند GTX 970 و همرده‌های آن می‌توانند متوسط ۳۰ فریم بر ثانیه را در این شرایط تولید کنند. کارت GTX 1080 هم با اینکه در بیشتر صحنه‌ها می‌تواند ۶۰ یا ۷۰ فریم بر ثانیه را هم تولید کند، اما در صحنه‌های در نظر گرفته شده برای بنچمارکِ ما نتوانست از این میانگین عبور کند و به ۵۳ فریم بر ثانیه اکتفا کرد. آزمایش ابتداییِ ما از راندمانِ بازی قبل از اعمال آپدیت 1.03 و عدم نمایش صحیحِ سایه‌ها، راندمان بالاتری را نشان می‌داد. شاید لازم باشد که کاربران کارت‌های گرافیکی GTX 1060 و پایین‌تر برخی تنظیماتِ گرافیکی تاثیرگذارتر مانند Shadow Quality یا Anti-aliasing را کاهش دهند تا بتوانند راندمان مناسب‌تری در این رزولوشن بدست آورند.

مصرف حافظه‌ی گرافیکی

Prey VRAM Usage ZoomG

مصرف حافظه‌ی گرافیکی در این بازی بر خلاف دیگر بازی‌های سطح بالای امسال به شکل قابل توجهی پایین‌تر از میزانی است که انتظار می‌رود و در نتیجه کارت‌های گرافیکی با حداقل حافظه‌ی ۳ گیگابایت، مشکلی در انتخابِ رزولوشن یا حداکثر تنظیمات گرافیکی نخواهند داشت و حافظه در این بازی یک گلوگاهِ بحرانی محسوب نمی‌شود. حتی یک کارت ۴ گیگابایتی هم می‌تواند رزولوشن 4K را بدون نگرانی از کمبود حافظه به راحتی اجرا کند.

جمع بندی

سازندگان Prey در تیم آرکین از مدت‌ها قبل از عرضه‌ی رسمی، با انتشار تریلر‌ها و راهنماهای مختلفی، گیمر‌ها را در جریان حال و هوا و طراحیِ محیطِ بازی قرار داده بودند و البته به ارائه‌ی پورتی بدون مشکل از بازی روی پی‌سی بدون تکرار تجربه‌ی ناخوشایند بازی Dishonored 2 هم اطمینان خاطر  داده بودند. انتشار بازی هم ثابت کرد که به وعده‌ی خود پایبند بوده‌اند و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی کمترین ایرادات فنی را داشت و بروز رسانی‌های بعدی هم موارد باقی مانده را برطرف کرد. Prey شاید از لحاظ گرافیکی یا گیم‌پلی بهترین نمونه در بین بازی‌های هم سبکِ خود در ماه‌های اخیر نباشد، اما با تمرکز روی کیفیتِ محتوا و داستانی متمایز توانسته خود را در میانِ آنها برجسته کند. از نظر طراحی هنریِ کاراکترها هم شباهت‌های غیر قابل انکاری با سری Dishonored دارد و سازندگان آن با قرض گرفتن المان‌هایی از بازی‌های پیشرو و نوستالژیکِ سالیان دور مانند سری System Shock توانسته‌اند ترکیبی قابل قبول و در بسیاری موارد چالش برانگیز را در این بازی خلق کنند.

از لحاظ گرافیکی هم در بازی امکاناتِ محدودتری نسبت به گذشته دارد و از قابیلت‌های محدودی از موتور Cryengine هم بهره گرفته است. اینکه محدود کردن این قابلیت‌ها و فراتر نرفتن از آنها برای هماهنگیِ بیشتر با نسخه‌های کنسولی بوده یا خیر را نمی‌توان با قطعیت عنوان کرد، اما دست کم می‌دانیم که توانایی موتور گرافیکی کرای انجین بسیار بالاتر از میزانی است که در این بازی بکار گرفته شده است و کیفیت بصری و صحنه‌هایی که بازی‌های سری کرایسیس برای پی‌سی گیمر‌ها خلق کرده است را به عنوان ویترینی از بهترین‌های صنعت بازی‌سازی از لحاظ فنی هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.

Prey برای اجرای مناسب دست کم به یک کارت گرافیکِ رده پایین و پردازنده‌ی رده میانی نیاز دارد

در سطح پردازنده توانِ مورد نیاز بازی آنچنان بالا نیست، اما بر خلاف کارت گرافیک، آنقدری که تصور می‌شود هم سبک نیست و بارِ کاری قابل توجهی روی CPU ایجاد می‌کند. اگر پردازنده‌ی Core i3 داشته باشید تمام هسته‌های منطقی آن درگیرِ بازی شده و حداکثر توان پردازنده به کار گرفته خواهد، در نتیجه امکان ایجاد گلوگاه خصوصا برای کارت‌های گرافیکیِ قوی بسیار زیاد است و احتمالا باعث افت فریم زیادی خواهد شد. اگر پردازنده‌ی Core i5 داشته باشید اوضاع بهتر است و با داشتن بارِ کاری بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، می‌توانید بیشتر راندمان کارت گرافیکی خود را استخراج کنید و سرانجام پردازنده‌ی Core 7 قادر است نرخِ فریم‌های بالای ۱۲۰ و ۱۴۰ را در این بازی ضمانت کند. توجه داشته باشید که پردازنده‌های نسل جدید در تستِ ما مورد استفاده قرار گرفته و پردازنده‌ی جدیدی مثل Core i3 7100 هم راندمانی کاملا برتر از Core i5 2500K در چند نسلِ قبل دارد.

Prey Ending

میزانِ مصرف حافظه‌ی گرافیکی کمتر از میانگینِ دیده شده در بازی‌های دیگر است. علت اصلیِ آن هم کیفیت متوسط بافت‌ها و جزئیات طراحی کاراکترها و محیط است و از فضاهای باز با درختانِ انبوه و دورنمای دوردست در این بازی خبری نیست. کیفیت بصری هم با نسخه‌های کنسولی تفاوتِ محسوسی ندارد و البته تنها مزیتِ موجود در نسخه‌ی پی‌سی، امکانِ داشتن نرخ فریم بالاتر در صورت داشتنِ سخت افزار قوی‌تر است. از مشکلات فنی، لگ و وقفه‌های عمده هم در بازی خبری نیست و در اجرای طولانی مدتِ بازی اثری از این موارد را در بازی نیافتیم. تکنیک‌های در دسترس برای Anti-aliasing هم در عین سبک بودن کیفیت خیلی بالایی ندارند و به راندمانِ کلی بازی هم لطمه‌ای وارد نمی‌کنند.

برای اجرای بازی در حالت آفلاین نیازی به ارتباط اینترنتی نخواهید داشت، به جز اولین بار پس از نصب که نیاز به فعال سازی روی سخت افزارِ شما دارد. بازی را می‌توانید از طریق کلاینت استیم خریداری کرده و سپس دانلود کنید. دریافتِ دیتا از سایت‌های دیگر هم امکان‌پذیر است و قرار دادن آن در پوشه‌ی نصب و شناساندنِ آن به کلاینتِ بازی کار دشواری نیست.

Prey با وجود اینکه روندِ کم و بیش یکنواختی را در طی مراحل به نمایش می‌گذارد، اما برخی مراحل نوآوری‌هایی هم دارند و احتمالا قادر خواهد بود شما را برای تجربه‌ی حداقل یک‌‌بارِ این بازی پای پی‌سی نگه دارد و شما را وادار به دنبال کردن ماموریت‌های گوناگون و کشفِ عناصر و اطلاعاتِ جدید کند. از آنجایی که سخت افزارِ آن‌چنان قدرتمند و جدیدی هم برای تجربه‌ی این بازی لازم نیست، بیشتر گیمر‌ها برای تجربه نکردنِ این بازی بهانه‌ای نخواهند داشت، مخصوصا این که در فصلی هستیم که بازی‌های زیادی را در پیش رو نداریم و تا شروع فصل پاییز شاهد عرضه‌ی بازی‌های تراز اولِ زیادی هم نخواهیم بود.

اگر از علاقه‌مندان به بازی Prey 2 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه‌ی Prey مشاهده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده