نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Comix Zone

بازی موبایل Comix Zone، شما را در قلب صفحات یک کامیک بوک برای یک ماجراجویی فوق‌العاده قرار می‌دهد. با معرفی این بازی رزمی همراه زومجی باشید.

یکی از بهترین خبرهای منتشر شده پیرامون بازی‌های موبایل، اعلام ارائه سرویس SEGA Forever توسط کمپانی سگا بود. از طریق این سرویس، کمپانی سگا امکان دانلود تجربه تعدادی از بهترین و خاطره انگیزترین بازی‌های کنسول خانگی سگا جنسیس روی موبایل را فراهم می‌کند. بازی اندروید و آیفون Comix Zone، یکی از همین بازی‌های ارائه شده توسط سگا برای پلتفرم‌های اندروید و iOS است که در ادامه معرفی کامل و یک تجدید خاطره‌ای با این اثر فوق‌العاده خواهیم داشت.

ژانر بازی‌های بکش برو جلو، beat'em up یا Brawler در زمان کنسول‌ خانگی سگا جنسیس در اوج محبوبیت خود قرار داشت. بازی مبارزه ای کامیکس زون یکی از بهترین نمونه‌های اکشن دو بعدی در این ژانر بود که با ترکیب گیم‌پلی و المان‌های نمایش در صفحه‌های یک کامیک بوک همراه با گرافیک خیره کننده، تجربه کاملا منحصربفردی را در زمان خود ارائه می‌داد.

داستان در Comix Zone درگیره کننده است و با جذابیت خاصی روایت می‌شود

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی آن به نام اسکچ ترنر، یک هنرمند و نوازنده سبک راک، درحال کار روی جدیدترین کامیک بوک خود به نام «Comix Zone» است؛ مضمون این کامیک بوک برگرفته از کابوس‌های وحشتناک ترنر و پیرامون حمله بیگانگان به جهت تسخیر و امپراطوری روی کره زمین است. یک شب که ترنر در حال تکمیل کامیک بوک است، طی شروع یک طوفان و برخورد رعد و برق به کتاب او، شخصیت منفی و جهش یافته کامیک بوک به نام مورتاس که توسط خود ترنر خلق شده است به جهان واقعی آمده و ترنر به درون دنیای کامیک بوک فرستاده می‌شود. مورتاس تا زمانی که ترنر زنده است ماهیت وجودی به‌خصوصی در دنیا ندارد و تنها توانایی او به رسم موجودات عجیب غریب برای مقابله با ترنر در دنیای کامیک بوک خلاصه می‌شود؛ اما با کشته شدن ترنر، مورتاس می‌تواند به یک جسم واقعی تبدیل شده و با قدرت وحشتناک خود دنیا را به کام نابودی کشاند. در دنیای کامیک بوک، ترنر به شخصیتی به نام جنرال آلیسا سیان ملاقات می‌کند، شخصی که باور دارد ترنر آمده است تا به عنوان ناجی، دنیای پساآخرالزمانی را از دست مورتاس پلید نجات دهد و راهی برای خروج از کامیک بوک پیدا کند. بازی دارای دو پایان کاملا متفاوت است؛ به جهت جلوگیری از لو رفتن داستان برای کسانی که اولین بار است می‌خواهند این بازی زیبا را تجربه کنند، از پرداخت به آن امتناع می‌کنم. به صورت کلی، داستان در Comix Zone درگیره کننده است و با جذابیت خاصی روایت می‌شود.

گیم‌پلی و کنترل در بازی کامیکس زون به بهترین شکل ممکن طراحی شده است

گیم‌پلی و کنترل شخصیت اصلی در کامیکس زون به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. شما در طول بازی کنترل اسکچ ترنر را به‌عهده خواهید داشت و باید در طول روند مراحل به او کمک کنید تا با عبور از صفحات گوناگون کامیک بوک و مواجهه با دشمنانی که به صورت مداوم توسط مورتاس به بدترین شکل ممکن ترسیم می‌شوند، مقابله کند. هر مرحله از دو بخش جدا تشکیل شده است و بازیکن می‌تواند با پاره کردن قسمت‌های متفاوت صفحات در کتاب، محیط‌های گوناگون با آیتم‌های مختلفی را به‌دست آورد. در بخش اینونتوری یا فهرست، ۳ بخش مجزا برای ترنر در بازی تعبیه شده است که بازیکن می‌تواند بسته به نیاز‌های خود آیتم‌های متفاوتی را در آن جاسازی کرده و با خود حمل کند؛ آیتم‌هایی مانند موش دست‌آموز ترنر، چاقو، بمب، بسته سلامتی و موارد از این دست. هر کدام از آیتم‌ها در بازی دارای عملکرد و تاثیر مستقیمی هستند؛ به عنوان مثال موش دست آموز ترنر در برخی مراحل می‌تواند به کمک ترنر آمده و با قدرت الکتریکی خود با دشمنان مقابله کند و یا حتی آیتم‌های دیگر را برای او در محیط کشف کند. اما بخش اصلی گیم‌پلی بازی به زدو خورد‌های بین ترنر و شخصیت‌های منفی داستان خلاصه می‌شود. شما با استفاده از یک کنترل ساده و کارامد می‌توانید انواع حرکات ترکیبی رزمی را بر سر دشمنان خود پیاده کرده و آنها را از پای در آورید. بخش مبارزات در بازی Comix Zone نقطه قوت اصلی آن محسوب می‌شود و به خوبی در حس تعلیق یک شخصیت ابر قهرمانی به بازیکن موفق بوده است. در کنار بخش مبارزات، کامیکس زون شامل بخش‌های پازل و پلتفرمینگ نیز می‌شود که تنوع و گوناگونی بسیار خوبی را به بخش گیم‌پلی می‌بخشد. روی هم رفته بخش کنترل و گیم‌پلی با دقت و ظرافت بسیار خوبی طراحی شده است و می‌تواند عطش طرفداران این سبک را تا حد زیادی برطرف کند.

انیمیشن‌های شخصیت اصلی به‌خصوص در بخش مبارزات و سکو بازی، فوق‌العاده هستند!

در بخش گرافیک و طراحی هنری، کامیکس زون واقعا عالی است. از طراحی فوق‌العاده شخصیت‌ اصلی بازی گرفته تا محیط‌های وهم‌آلود، همه با دقت و ظرافت بسیار بالایی طراحی شده اند. دیزاین دشمنان نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و افکت‌های دو بعدی طراحی شده در بازی نمای بسیار چشم نوازی را به بخش بصری آن می‌دهد. در زمینه طراحی انیمیشن‌ها نیز Comix Zone بعد از ۲۲ سال، با استاندارد‌های فعلی بازی‌های 2D پلتفرمر برابری می‌کند و یا حتی از آنها پیشی می‌گیرد. انیمیشن‌های شخصیت اصلی به‌خصوص در بخش مبارزات و سکو-بازی فوق‌العاده است و این استاندارد فوق‌العاده در سراسر بازی برای کاراکترهای فرعی مانند دشمنان نیز حفظ شده است. البته بازی در بخش گرافیگ و اجرا (Performance) روی تلفن‌های موبایل بی ایراد هم نیست، دست کم در تجربه خودم از کامیکس زون روی گوشی آیفون 6s، در برخی از صحنه‌ها افت فریم‌های واقعا آزاد دهنده‌ای وجود دارد که احتمالا ناشی از پورت (Port) بی دقت بازی می‌شود. در زمینه صداگذاری و موسیقی نیز بازی همسو با استاندارد‌های بخش بصری خود حرکت می‌کند. موزیک متن در Comix Zone از همان بدو ورد به منو اصلی بازی با یک حس نوستالژی‌وار کمیاب، به سرعت یادآور دوران کودکی و زمان‌های طی شده پای کنسول دوست داشتنی سگا جنسیس است. بخش دیالوگ‌های بازی دقیقا مانند کامیک بوک و در حباب‌های سفید رنگ، بالای سر شخصیت‌ها روایت می‌شود اما در زمینه افکت‌های صوتی نیز کامیکس زون عالی عمل کرده است. از صدای مشت و لگد ترنر گرفته تا جیغ‌های وحشت‌آور پرنده‌های در بازی، همه در ایجاد حس غوطه‌وری در جو بازی، کمک بسیار زیادی می‌کنند.

|

درنهایت، کمتر گیمر قدیمی را می‌توان شناخت که نامی از بازی بی‌نظیر Comix Zone  نشنیده باشد. بازی که برای اولین بار با ترکیب گیم‌پلی و المان‌های مربوط به یک کامیک بوک تجربه منحصربفردی را ارائه کرد که هنوز که هنوزه بعد از گذشته ده‌ها سال نمونه آن را به ندرت مشاهده کرده‌ایم. اگر به ژانر بازی اکشن پلتفرمر دو بعدی با چاشنی یک داستان درگیر کننده علاقه دارید، یا از کسانی بودید که در گذشته این بازی زیبا را روی کنسول خانگی سگا تجربه کردید، برای تجربه حس نوستالژی کمیاب که بازی کامیکس زون برای شما فراهم می‌کند هم تجربه این بازی را از دست ندهید. شما هم‌اکنون می‌توانید بازی رزمی Comix Zone را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تلبت و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی رزمی Comix Zone

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده