نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

حضور دیوید فینچر و برد پیت در فیلم World War Z 2 تایید شد

پارامونت اعلام کرد که به زودی روند ساخت فیلم World War Z 2 به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی برد پیت، آغاز خواهد شد.

تابستان سال ۲۰۱۳ بود که فیلم جنگ جهانی زد (World War Z) اکران شد. حال از آن زمان چهار سال گذشته و طرفداران مدت زیادی است که منتظر ساخت و انتشار دنباله این فیلم هستند. این فیلم اقتباسی از رمان محبوب و بسیار پر فروشی به همین نام اثر مکس بروکس بوده است، اما فیلم World War Z چندان اثر وفادارانه‌ای نبوده و شاهد تغییرات گسترده در داستان و اتفاقات کتاب در فیلمنامه این فیلم هستیم. با این حال، فیلم World War Z توانست عملکرد بسیار درخشانی در گیشه داشته باشد و موفق شود ۵۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. بودجه ساخت این فیلم ۱۹۰ میلیون دلار عنوان شده است که بخش زیادی از آن به‌خاطر فیلمبرداری دوباره و پر هزینه فیلم World War Z بوده است.

david fincher

پس از موفقیت فیلم World War Z، کمپانی پارامونت ساخت دنباله این فیلم را تایید کرد. همچنین خوان آنتونیو بایونا جانشین مارک فورستر، کارگردان فیلم اول، در فیلم World War Z 2 شد و استیون نایت کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده گرفت. با این حال، بایونا پروژه ساخت این فیلم را ترک کرد و پس از آن ساخت فیلم World War Z 2 بارها عقب افتاد و سرانجام در بهمن سال گذشته، کمپانی پارامونت پیکچرز این فیلم را از جدول اکران فیلم‌های آینده خود حذف کرد و اکران این فیلم تا زمان نامشخصی عقب افتاد. در اردیبهشت امسال، پارامونت مذاکرات جدی خود را با دیوید فینچر برای کارگردانی فیلم World War Z 2 آغاز کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی پارامونت حضور فینچر و برد پیت را در این فیلم رسما تایید و اعلام کرد.

جیم جیانوپولوس، رئیس جدید کمپانی پارامونت پیکچرز که پیش از این سابقه ریاست کمپانی فاکس قرن بیستم را در کارنامه خود داشته، اخیرا با وب‌سایت هالیوود ریپورتر مصاحبه‌ای را انجام داده است. او در این مصاحبه گفت که برنامه‌های جدیدی برای این استودیو و کمپانی دارد که یکی از این برنامه‌ها، احیای پروژه ساخت فیلم World War Z 2 است. علاوه بر تایید بازگشت برد پیت در این فیلم، جیانوپولوس تایید و اعلام کرد که دیوید فینچر کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت و پروژه از یک حالت ساکن خارج شده است. او در ادامه گفت که مراحل توسعه و پیش تولید ساخت فیلم World War Z 2 به سرعت در حال پیشرفت است و به زودی فینچر برنامه مشخصی برای ساخت این فیلم ارائه خواهد کرد.

World War Z

همچنین به نظر می‌رسد که استیون نایت همچنان کار نوشتن فیلمنامه World War Z 2 را بر عهده دارد و در حال حاضر مشغول نوشتن فیلمنامه این فیلم است. با این حال، هنوز تاریخی برای شروع فیلمبرداری این فیلم اعلام نشده است و جیانوپولوس اشاره‌ای به زمان جدید اکران آن نکرده است. همچنین بازگشت دیگر بازیگران فیلم اول یا حضور بازیگران جدید دیگری در فیلم World War Z 2 تایید نشده است. پس از اینکه بایونا پروژه ساخت این فیلم را برای کارگردانی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) ترک کرد، به نظر می‌رسد که بالاخره این فیلم از شرایط بحرانی خارج شده و به زودی پارامونت رسما برنامه جدید ساخت این فیلم را اعلام خواهد کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده