نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲

سازنده بازی A Way Out: پلی استیشن 4 مثل یک رایانه قدیمی است

سازنده بازی A Way Out و بازی Brothers: A Tale of Two Sons در اظهار نظری جنجالی گفته است پلی‌استیشن 4 مانند یک رایانه متعلق به پنج سال پیش است.

جوزف فارز، کارگردان بازی A Way Out در استودیو Hazelight به احساسی و رک بودن معروف است. حضور وی در کنفرانس خبری الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3 2017 یکی از بخش مهم کنفرانس به حساب می‌آمد. پس با توجه به خصوصیت رفتاری وی، عجیب نیست که فارز هنگامی که بخواهد موضوعی را بیان کند، از بیان هیچ اظهار نظر جنجالی ترسی ندارد. در مصاحبه اخیر وی با وب‌سایت Engadget، فارز گفته است که پلی‌استیشن 4 آنچنان هم قدرتی ندارد.

مشخص نیست که چه سوالی موجب شده فارز چنین اظهار نظری در مورد قدرت کنسول نسل هشتمی سونی کند، اما فارز احساس می‌کند کنسول‌ها به اندازه نیاز قدرتمند نیست. وی در مورد پلی‌استیشن 4 که دمو بازی A Way Out روی آن اجرا می‌شد گفت:

حقیقت صادقانه را می‌خواهید؟ پلی‌ استیشن 4 آن‌قدری که فکر می‌کنید قدرتمند نیست. این کنسول شبیه یک رایانه متعلق به پنج سال پیش است. اگر کنسول‌ها به اندازه رایانه‌های شخصی امروزه قدرتمند بودند، شما تغییرات فراوانی در بازی‌ها مشاهده می‌کردید. امروزه بیشتر تلاش سازندگان این است که بتوانند بازی‌های خود را روی کنسول‌ها اجرا کنند.

البته اگر بدون تعصب به این قضیه نگاه کنیم، فارز قطعا حق دارد. بالاخره در حال نزدیک شدن به چهارمین سالگرد عرضه پلی‌استیشن 4 هستیم. حتی اگر سن کنسول را هم در نظر نگیریم، بسیار سر این موضوع که پردازنده هر دو کنسول نسل هشتمی قدرت فراوانی ندارند بحث شده است؛ حتی ایکس‌ باکس وان ایکس که لقب قدرتمندترین کنسول تاریخ را یدک می‌کشد هم از نسخه بروزرسانی شده پردازنده استاندارد ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو استفاده می‌کند.

بنابراین علاوه بر اینکه سازندگان کار شگفت انگیزی در اجرای بازی‌های جدید در کنسول‌ها انجام می‌دهند، تظاهر به اینکه قدرت کنسول‌ها به اندازه رایانه‌های شخصی است، یک حرکت بی‌شرمانه محسوب می‌شود.

بازی A Way Out در سال ۲۰۱۸ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده