نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

کلیف بلزینسکی از دلیل عرضه نشدن بازی LawBreakers روی ایکس‌ باکس وان می‌گوید

جدیدترین ساخته‌ی کلیف بلزینسکی برای پلتفرم ایکس‌باکس وان منتشر نمی‌شود،‌ اما وی برای این کار خود دلیلی دارد. 

در جریان نمایشگاه E3 2017 و در کنفرانس PC Gaming Show، استودیوی باس کی پروداکشنز (Boss Key Productions) درباره‌ی بازی LawBreakers جزییاتی را اعلام کرد. بنابراین مشخص شد که این بازی چندنفره‌ در سبک شوتر اول شخص، در تاریخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۶ (مصادف با هشتم ماه اوت میلادی) با قیمت ۲۹ دلار برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتشر خواهد شد. 

همان‌طور که ممکن است بدانید، استودیوی باس کی پروداکشنز توسط کلیف بلزینسکی، خالق سری بازی‌های Gears of War، تأسیس شده است. با توجه به این‌که مجموعه Gears of War در نسل پیش انحصاری برند ایکس‌باکس بود، طرفدارها انتظار داشتند که بازی جدید بلزینسکی نیز دوباره برای ایکس‌باکس منتشر شود ولی این‌طور نشد. اکنون او درباره‌ی دلیل عرضه نشدن این بازی روی پلتفرم کمپانی مایکروسافت، مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN انجام داده و در این خصوص می‌گوید: 

طرفدارهای ایکس‌باکس در توییتر از دست من عصبانی بودند و می‌گفتند: «تو به پلتفرمی که روی آن کارنامه‌ات با خلق مجموعه Gears of War ساخته شد پشت کردی»، اما لزوماً این‌طور نیست؛ زیرا اولویت اول من کارکنانم هستند. من شصت و پنج کارمند دارم که بسیاری از آن‌ها خانواده دارند و وظیفه‌ی من است تا چراغ آن‌ها را روشن نگه دارم. وقتی به این حقیقت نگاه می‌کنیم که ما تنها می‌توانیم بازی‌مان را روی یک کنسول عرضه کنیم، تنها گزینه‌ای که برای ما می‌ماند، پلی‌استیشن است؛ چون جامعه و پشتوانه بزرگی دارد. البته به این معنا نیست که بازی LawBreakers بعدها برای ایکس‌ باکس یا ایکس‌باکس XOXO، یا هر نسخه‌ای که این روزها آن را صدا می‌کنند، عرضه نشود. این موضوع را رد نمی‌کنم.

 بازی LawBreakers روی پلتفرم پی‌سی در تاریخ هفتم خرداد ماه ۱۳۹۶ (مصادف با بیست و هشتم ژوئن) یک نسخه‌ی بتای محدود دریافت می‌کند و سپس در نهم خراد ماه، بتا همگانی می‌شود و تا دوازدهم خرداد (مصادف با سوم ژوئیه) ادامه دارد. هنوز اطلاعات چندانی درباره‌ی بتای نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 در دسترس نیست. برای ثبت‌نام در بتا می‌توانید از اینجا اقدام کنید. 

همین‌طور بلزینسکی درباره‌ی نسخه‌ی بتا گفته است که «مزخرف» نیست و واقعی و غیرتبلیغاتی خواهد بود. تیم سازنده تمام بازخوردها را دریافت کرده و با توجه به آن‌ها تلاش خود را برای بهتر شدن بازی انجام می‌دهد. 

اگر نسخه‌ی کامپیوتر بازی را پیش‌خرید کنید، از مزایای اضافه‌ای بهره‌مند خواهید شد. مانند آیتم Assassinated Animated Account Portrait و همچنین دو اسکین به نام‌های Kitsune Honor-bound و Hellion Sunflare. اما با پیش‌خرید نسخه‌ی پلی‌ استیشن 4، تنها یک تِم ثابت دریافت خواهید کرد. 

در دیگر اخبار بازی، می‌توان به انتشار تریلر جدید بازی در مراسم The Game Awards 2016 اشاره کرد. همچنین با مقایسه شدن بازی LawBreakes با بازی Overwatch در فضای مجازی، کلیف بلزینسکی به این موضوع واکنش نشان داد


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده