// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

کوری بارلوگ از کریتوس و تغییرات او در نسخه جدید بازی God of War می‌گوید

کارگردان جدید‌ترین قسمت از بازی God of War، در مورد تغییرات کریتوس، دنیایی که در آن قدم گذاشته و حضور حتمی خدایان نورس می‌گوید؛ خدایانی که همیشه در God of War وجود دارند.

معرفی بازی God of War یکی از بحث‌برانگیز‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین اتفاقات نمایشگاه E3 پارسال بود و بازگشت کریتوس موی تن هر طرفدار این سری را سیخ کرد. خوشبختانه امسال هم شاهد حضور کریتوس در نمایشگاه E3 2017 بودیم که این بار با نمایشی جدید اطلاعات تازه‌ای به ما ارایه کرد. برای خیلی‌ها از جمله‌ خودم، بعد از نمایش جدید بازی سوال‌های زیادی به وجود آمد و تفاوت‌های این نسخه با نسخه‌هایی که کریتوس با خدایان یونان دست و پنجه نرم می‌کرد بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد. از سیستم مبارزه گرفته تا داستان مرموز و روابط پدر و پسر و البته آن مار عظیم‌الجثه.

حال برای جواب گرفتن برخی از سوال‌ها، سایت گیم‌اینفورمر مصاحبه‌ای با کوری بارلوگ، انجام داده است. البته در این مصاحبه بسیاری از مسائل داستانی همچنان به صورت یک راز باقی خواهند ماند و او چیزی را فاش نمی‌کند اما خب اطلاعاتی که به ما می‌دهد جالب هستند.

گیم‌اینفورمر: در ارتباط با وقایع بین God of War III و نسخه جدید چه چیزی می‌توانید به ما بگویید؟

کریتوس هیولایی درونش داشت که با آن یونان را به نابودی کشید؛ او به اینجا سفر کرده تا هیولایش را به فراموشی بسپارد

کوری بارلوگ: نمی‌توانم به طور دقیق وارد جزییات شوم اما اتفاقاتی که در یونان رخ داد مقدار زیادی درد برای کریتوس به جا گذاشت. او باید تا جایی که می‌توانست از آن اتفاق‌ها و آن منطقه دور می‌شد. کریتوس برای مدت زیادی تنها و سرگردان بود. او هیولایی درون خود داشت که با آن یونان را به نابودی کشید و من فکر می‌کنم در پایان بازی God of War III، مسئله‌ای وجود داشت که او هر کاری که تا به حال انجام داده بود به خوبی پیش نرفت. با این حال او به این موضوع فکر کرد که اگر از مردم و آن منطقه دور شود می‌‌‌تواند شرایط خود را بهبود بخشد، اما خب شما نمی‌توانید از همه چیز فرار کنید یا خلاص شوید. زمانی بود که او تلاش می‌کرد چگونه باید هیولای درون خود را کنترل کند. فکر می‌کنم این موضوع یکی از چالش‌های کریتوس در طول بازی است و همچنین این موضوع چیزی است که کریتوس سعی دارد به پسرش یاد بدهد. حال او باید از انزوا، جدایی و تنهایی‌اش عبور کند تا بازه‌ای در زندگی خود پیدا کند که واقعا بتواند تغییر کند و آن هیولای گذشته را به فراموشی بسپارد.

گیم‌اینفورمر: چگونه توانستید رویکردی را برای بازگرداندن God of War بدون تغییرات نسبت به آن مواردی که این سری را به این حد از محبوبیت رساند پیش بگیرید؟

کوری بارلوگ: زمانی که شروع به کار روی این مورد کردیم، تمام قطعات موجود را جدا کردیم و گفتیم: «کدام دیوارها حامل وزن کلی بازی هستند؟ کدام یک از آن‌ها دی‌ان‌ای بازی God of War هستند؟» ما می‌دانستیم که کریتوس چه کسی است و چقدر در دنیای بازی مهم است، اما درام اصلی هر ماجرایی، تغییر و توسعه یک کاراکتر است. اگر یک کاراکتر هیچ‌گاه تغییر نکند و راکد بماند، که البته به نظر من بیش از حد در گذشته این کاراکتر را راکد نگه داشتیم، نمی‌توان آن پیچش لازم را به بازی داد. با تغییرات روی کاراکتری محبوب که البته شاخصه‌های اصلی خود را حفظ کرده است، می‌توان همچنان قوس و ستون‌های اصلی بازی را حفظ کرد و در عین حال برجسته و جسور باقی ماند. این دقیقا بخشی از کاری است که ما در حال انجام آن هستیم. ما به خودمون می‌گوییم: «بیا کمی جسور باشیم، بیاید ببینیم کاراکتری که زمانی همه خدایان را به نابودی کشیده و هیچ رحمی نداشته وقتی از بند و گرو آزاد شد چه اتفاقی برایش مییوفتد.»

یک بار مطلبی در مورد یک مشت‌زن خواندم که یک بازیکن هاکی بود و تنها فقط برای دعوا جذب تیم شده بود. آن‌ها بازیکنان خوبی در بازی هاکی نیستند، بلکه فقط در دعوا به درد می‌خورند. او در مصاحبه خود گفته بود که مردم به شدت از او می‌ترسند و به این دلیل از کار خود متنفر است. او عاشق هاکی بود و دوست داشت بهتر شود و این حرف به خوبی انسان درون او را نشان داد.

 

God of War

گیم‌اینفورمر: در نمایش‌های جدید، کریتوس کاملا آن سطح از ظرافت و اختلاف‌هایی را که در سری قبلی God of War دیده بودیم نشان نداد. آیا برخی از ویژگی‌های گذشته او در این بازی به کار گرفته شده است؟

کوری بارلوگ: من هنوز فکر می‌کنم او فاقد برخی از ظرافت‌ها در نقاطی خاص باشد. کریتوس یک کاراکتر پرتنش و مبارزه‌گر است. پیکسار یک بار قوانینی را در داستان سرایی خود وضع کرد و یکی از آن‌ها این بود که قهرمان ماجرا چندین و چندبار در هدف خود شکست می‌خورد، اما چون او هر بار پس از هر شکست بلند می‌شود و به کار خود ادامه می‌دهد، شما عاشقش می‌شوید. کریتوس در نسخه جدید قرار نیست گوشه‌ای بنشیند و به طور عمیق، معنادار و احساسی با پسر خود به گفت و گو بپردازد. او در تلاش است تا بفهمد جایگاه‌اش در این دنیا کجاست و چگونه به پسرش مربوط می‌شود.  

گیم‌اینفورمر: کریتوس باز هم یک خانواده دارد. چنین موضوعی در گذشته برایش خوب پیش نرفت. با این تفاسیر و با توجه به اتفاقات نسخه‌های گذشته، مواردی پیش می‌آید؛ این که چگونه گذشته کریتوس همراه با خانواده‌اش در یونان، در نسخه جدید بازی God of War شکل گرفته است.

کریتوس یک چالش بزرگ پیش رو دارد؛ یک خانواده جدید!

کوری بارلوگ: فکر می‌کنم برای آن‌هایی که می‌دانند، همیشه زمان حال وجود دارد. همیشه حرف‌های ناگفته‌ای در گذشته باقی می‌مانند. این موضوع چیزی نیست که ما وقت زیادی را به خاطرش صرف کنیم، اما شما در طول ماجرا سعی می‌کنید تا از نظر روانشانسی کارهایی را که او انجام می‌دهد درک کنید. کریتوس تصمیم‌های اشتباهی گرفته و این تصمیم‌ها عواقب بسیار ناگواری را به همراه داشته است، عواقبی که تا آخر عمرش روی پوست او نقش بسته‌اند. قطعا این مورد چیزی نیست که کریتوس بخواهد در موردش زیاد صحبت کند، اما این عواقبی که همیشه همراه او خواهند بود، نشانه‌ای از اشتباهات او هستند که او دوست ندارد هرگز در آینده تکرار کند. بنابراین او هر لحظه و در هر مکانی از این موضوع باخبر است، اما پسر او و همسرش از این موضوع آگاه نیستند.

God of War

گیم‌اینفورمر: در بین بازی‌های خطی اکشن مانند نسخه‌های پیشین God of War و بازی‌های جهان باز، این God of War جدید در چه نقطه‌ای قرار دارد؟

کوری بارلوگ: تمایل دارم بگویم که این قسمت مستقیما یک اکشن ماجراجویی خواهد بود که رویش تمرکز کرده‌ایم. به طور قطع بازی جدید ما جهان‌باز نیست، اما می‌توانم بگویم که بازی ما یک اثر «خطی وسیع» خواهد بود که در دنیایی بزرگ جریان دارد. ما به بازیکنان این دلگرمی را می‌دهیم که در طول بازی چنین شرایطی پیش بیاید که با خود بگویند: «هی ببین اون قسمت چی قرار داره؟ دوس دارم برم و یه نگاهی بهش بندازم» ما اصلا سعی نداریم آن‌ها را مجبور کنیم، ما شما را مجبور نمی‌کنیم که به نقطه‌ای بروید و چیزی را پیدا کنید، اما این آزادی را به شما خواهیم داد که اگر این کار را انجام دهید، به هر حال چیزی نصیب‌تان خواهد شد و شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. من فکر می‌کنم این حس کنجکاوی و اکتشاف بسیار مهم است. خطی بودن می‌تواند شما را وارد داستانی جذاب و عالی کند، شما همیشه به وسیله طراحی‌ها و کش و قوس‌های کاراکتر به جلو هدایت می‌شوید اما در این بازی شما قادر خواهید بود برای لحظه‌ای ترمز دستی را بکشید و نگاهی به اطراف بندازید.

 

گیم‌اینفورمر: سری God of War همیشه با ارایه صحنه‌های حماسی بزرگ شناخته شده است. چگونه شما چنین موردی را در نسخه جدید بدون آن که مضحک به نظر برسد ادامه خواهید داد؟

این‌بار، جلوی هر خدایی که قرار بگیرید، جلوی هر هیولایی که قرار بگیرید، یک دلیل وجود دارد؛ چرا من دارم با اون مبارزه می‌کنم؟

کوری بارلوگ: God of War جدید به جای این که فقط نمایش صحنه‌های عظیم باشد، به خودی خود یک مقیاس واقعی از ماجراجویی است. حال که در پرسپکتیو جدید بازی، دوربین به کریتوس نزدیک‌تر شده است، می‌توان مواردی را تجربه کرد که قبلا قادر به دیدن آن‌ها نبودیم. من نمی‌خواهم وارد نبردهای بین تسلیحات و شرایط متفاوتی مانند تجربه بسیار عظیم در برابر گایا یا مبارزه بسیار باشکوه با کرونوس شوم. ما حالا وارد اسطوره‌شناسی جدیدی شده‌ایم که به ما اجازه کارهای وسیع بسیار جدیدی را می‌دهد که فقط مربوط به مقیاس نخواهد شد. این بار همه چیز معنای خود را دارد و همیشه یک «چرا» در نبردها وجود خواهد داشت. این که چه کاری انجام می‌دهید؟ چرا این کار را انجام می‌دهید؟ حال شما کارهای خارق‌العاده‌ای انجام خواهید داد، اما دیگر همانند گذشته فقط با خود نمی‌گویید «هی نگاه کن، من خیلی خفنم» حال بیشتر به این صورت است که « خب، حالا من و پسرم وارد ماجراجویی تازه شده‌ایم» و همین موضوع قرار است به بسیاری از نبردها معنا و مفهوم ببخشد اما در عین حال اتفاقاتی که در صفحه نمایش خواهید دید لحظاتی خارق‌العاده از دیوانگی و هرج و مرج خواهند بود اما محیط و مکان مورد نظر مشابه ترن هوایی خواهد بود که کریتوس و پسرش در آن قرار خواهند گرفت.  در طول بازی، تعداد زیادی نقاط عطف وجود دارند، (زندگی شما به عنوان یک کودک و زندگی شما به عنوان والدین) که ما سعی داریم آن‌ها را شبیه سازی کنیم.

گیم‌اینفورمر: بازی هنوز با نام God of War خوانده می‌شود. کریتوس در دنیایی جدید و خدایانی جدید قرار دارد. در مورد نقش خدایان در این بازی چه چیز می‌توانید به ما بگویید؟

کوری بارلوگ: خدایان به طور حتم در این بازی حضور دارند. ما در بازه زمانی قبل از ورود وایکینگ‌ها قرار داریم. در دورانی هستیم که گروه خدایان آسیر و خدایان ونیر (دو دسته از خدایان مختلف)، هیولاها و غول‌ها در دنیای میدگارد حضور دارند. میدگارد مکانی پر رفت و آمد از غول‌‌ها و خدایان است و شما باید از بین آن‌ها عبور کنید. خدایان همیشه در God of War حضور دارند.


منبع gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده