// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

آنگلا مرکل نمایشگاه Gamescom 2017 را افتتاح خواهد کرد

برای اولین بار قرار است بلندپایه‌ترین مقام سیاسی کشور آلمان نمایشگاه Gamescom را افتتاح کند.

درست است که همه ما به تازگی از شور و حال نمایشگاه E3 2017 خارج شده‌ایم، اما تا کمتر از دو ماه دیگر شاهد برپایی بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین نمایشگاه مربوط به بازی‌های ویدیویی در جهان خواهیم بود. Gamescom 2017 همانند گذشته این بار هم در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود؛ با این تفاوت که برای اولین بار قرار است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، این نمایشگاه را افتتاح کند.

از لحاظ جمعیت حاضر در نمایشگاه، گیمزکام همیشه در صدر بوده است و سال گذشته نیز حدود ۳۴۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. این در حالی است که معمولا تعداد بازدیدکنندگان E3 از ۵۰ هزار نفر بالاتر نمی‌رود. البته امسال E3 هم در این زمینه پیشرفت داشت و توانست پذیرای ۶۸ هزار بازدیدکننده باشد.

جرالد بوز، موسس نمایشگاه گیمزکام، در همین رابطه گفت:

حضور صدراعظم در نمایشگاه، به منزله یک قدردانی بزرگ برای ما به شمار می‌رود. وی با بازدید از این نمایشگاه، قطعا نسبت به تبدیل شدن Gamescom به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین رویدادهای کشور آلمان، افتخار خواهد کرد. در حال حاضر Gamescom بزرگترین رویداد جهان در عرصه کامپیوتر و بازی‌های ویدیویی است. صدراعظم همواره به جایگاه Koelnmesse (محل برگزاری نمایشگاه) به عنوان یکی از سردمداران رویدادهای مربوط به دنیای دیجیتال و سرگرمی‌های دیجیتالی، تاکید داشته است.

تا جایی که ما می‌دانیم، آنگلا مرکل تاکنون هیچ‌گاه به طور صریح نسبت به بازی‌های ویدیویی علاقه زیادی از خود نشان نداده است.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده