نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Super Sharp

همراه بازی موبایل Super Sharp، با انگشت خود انواع بلوک‌های مختلف را برش بزنید و معماهای فیزیکی چالش برانگیز را حل کنید.

کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش و برش دادن انواع و اقسام اشیا و اشکال مختلف تا پیش از پیدایش تبلت و تلفن‌های هوشمند و صفحات لمسی آنها وجود خارجی نداشت؛ اما حالا برش دادن و حبه حبه کردن اجزا، اساس سری بازی‌های خاصی را تشکیل می‌دهد که برای خود یک بخش یا ژانر جداگانه دارند. بازی آیفون و آیپد ‌Super Sharp، ساخته استودیو وان باتن (1Button SARL)، یکی از بهترین نمونه‌ها در این سبک طبقه‌بندی می‌شود؛ جایی که به‌وسیله برش دادن انواع بلوک و صفحه‌های مختلف توسط انگشتان شما، یکی از جذاب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین بازی‌های پازل مبتنی بر قوانین واقعی فیزیک را به ارمغان می‌آورد. بازی Super Sharp با پرداخت حداقل و مینیمالیستی به جزئیات، بازیکن را در میان مجموعه‌ای از پازل‌های بی‌نظیر قرار می‌دهد. بازی از یک کانسپت ساده پیروی می‌کند؛ شما باید با تحلیل انواع اشکال مختلف، صفحه‌ها و نوع قرارگیری، آنها را به گونه‌ای برش بزنید که با توجه به قوانین فیزیک گنجانده‌شده، به قسمت‌های به‌خصوصی در تصویر برخورد کنند.

در بازی Super Sharp اجزا مختلف را برش بزنید و معماهای فیزیک-محور را حل کنید

کنترل و گیم‌پلی در بازی موبایل Super Sharp از یک قاعده و اصل ساده پیروی می‌کند؛ بازیکن باید با برش دادن بلوک‌ها و صفحه‌های متفاوت، آنها را به گونه‌ای قسمت قسمت کند که اجزا خرد شده از قطعات با بخش‌های مشخص‌شده در تصویر برخورد کنند. شما تا جایی که بتوانید حتی قطعه‌ای کوچک از شکل مورد نظر را به هدف خود در بازی برسانید، می‌توانید آن را برش بزنید و از این نظر محدودیتی در مقابل بازیکن وجود ندارد؛ اما برای دسترسی به مجموعه مراحل بالاتر، بازی از یک سیستم دستاورد ستاره‌ای استفاده می‌کند؛ به گونه‌ای که بازیکن باید تنها به‌وسیله‌ی تعداد محدودی حرکت (غالبا یک برش) به هدف اصلی دسترسی پیدا کند. به همین جهت برای دستیابی به مراحل بالاتر، باید تا جایی که می‌توانید بلوک‌های متفاوت بازی را با استراتژی و در کمترین تعداد ممکن برش بزنید. این موضوع با پیشروی در مراحل بالاتر و سخت‌تر شدن معماها در Super Sharp، چالش اصلی پیش روی بازیکن خواهد بود.

در بازی Super Sharp انواع و اقسام صفحه‌ها وجود دارند که برخی از آنها قابل برش زدن نیستند و برخی دیگر به سمت بالا یا پایین در نوسان هستند. با پیشرفت در مراحل مختلف، با اشکال متحرک گوناگونی در بازی مانند طناب‌های نوسانی و از این دست موارد روبه‌رو خواهید شد که توانایی بازیکن را برای پیروزی و پیشروی در مراحل مختل می‌کند. Super Sharp از ۱۰۰ مرحله‌ی متفاوت با چالش‌های خاص مربوط به هرکدام تشکیل شده است که در قالب مجموعه‌های متفاوت کنار هم قرار گرفته‌اند. در بازی، اجباری برای دسترسی به مراحل بالاتر (در یک مجموعه البته) وجود ندارد و اگر یکی از پازل‌های بازی به‌نظر بسیار دشوار آمد، می‌توانید آن را نادیده بگیرید و شانس خود را در مراحل بعدی امتحان کنید. اما به یاد داشته باشید که برای دستیابی به دسته مراحل بالاتر باید تا جای ممکن ستاره‌های مربوط به هر مرحله را به‌دست آورید.

پرداخت به طراحی بصری و جزئیات در بازی Super Sharp از اصول مینیمالیستی پیروی می‌کند

پرداخت به طراحی بصری و جزئیات در بازی Super Sharp از اصول مینیمالیستی پیروی می‌کند. رنگ‌بندی مراحل بازی با تم رنگ‌های عموما شاد، احساس سرزندگی و هیجان خوبی را در روند بازی به شما منتقل می‌کند. اشکال موجود در بازی نیز غالبا از رنگ‌های سفید، مشکی یا قرمز استفاده می‌کنند و ترکیب رنگ‌های یاد شده در کنار پس‌زمینه‌های زیبای بازی، نمای بسیار دلنشینی را به تصویر بازی می‌بخشد. در زمینه انیمیشن‌ نیز بازی Super Sharp بسیار عالی کار شده است؛ به‌طوری که شما می‌توانید با برش دادن در هر زاویه و به هر شکل متفاوت، شاهد عملکرد گوناگون صفحه‌ها با توجه به قوانین فیزیک باشید. در زمینه صداگذاری نیز بازی از موزیک‌های متن هماهنگ و جلوه‌های صوتی درخور توجهی بهره می‌برد.

|

Super Sharp بهترین اسمی است که می‌توان روی این اثر فوق‌العاده گذاشت. معماهای طراحی‌شده در بازی بسیار خلاقانه و جذاب هستند و بازی در کمترین زمان ممکن نسبت به کوچک‌ترین عملکرد بازیکن پاسخگو است. Super Sharp یکی از بهترین نمونه‌ها در زمینه بازی‌های معما-محور مبتنی بر قوانین فیزیک است که می‌تواند برای مدت‌ها شما را پای گوشی هوشمند خود با هدف پیدا کردن بهترین راه‌حل ممکن، نگاه دارد. Super Sharp در عین سادگی به شکل فوق‌العاده‌ای پیچیده است و همین پیچیدگی جذاب بازی، اصلی‌ترین دلیل جذب بازیکن محسوب می‌شود. در نهایت اگر به برش دادن انواع بلوک‌های متفاوت در قالب یک بازی پازل مبتنی بر قوانین فیزیک علاقه دارید، تجربه کم‌نظیر بازی موبایل Super Sharp را به هیچ عنوان از دست ندهید. هم‌اکنون می‌توانید این بازی زیبا را از طریق فروشگاه‌ اپ استور برای تبلت یا گوشی‌های مبتنی بر iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Super Sharp


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده