نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی فیلم های ابرقهرمانی سال 2018

در این مقاله به معرفی فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۱۸ اکران می‌شوند، می‌پردازیم.

به نظر دوران رنسانس فیلم‌های برگرفته از کتاب‌های کمیک در هالیوود از تب‌وتاب نخواهد افتاد. هر ساله نه تنها از تعداد فیلم‌های بلاک‌باستری کمیکی کم نمی‌شود، بلکه قول ساخت فیلم‌های بیش‌تری نیز داده می‌شود. سردمداران ساخت این فیلم‌ها هم سه کمپانی مارول، برادران وارنر و فاکس، قرن بیستم هستند. سال ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. اخیراً کمپانی فاکس اعلام کرد سه فیلم دیگر ابرقهرمانی هم خواهد ساخت و این یعنی باید سال ۲۰۱۸ را سال فیلم‌های ابرقهرمانی بنامیم. مطمئناً برای طرفداران این ژانر، تحمل انتظار برای اکران این فیلم‌ها، کاری بس دشوار است؛ در این مقاله علاوه بر معرفی بعضی از این فیلم‌ها، سعی می‌کنیم تاریخ اکران تقریبی آن‌ها را نیز اعلام کنیم.  

Black-Panther

۱- BLACK PANTHER 

تاریخ اکران: ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) – کمپانی مارول


اولین فیلمی که در سال ۲۰۱۸ دروازه‌ی اکران فیلم‌های ابرقهرمانی را با ورود خود باز می‌کند، فیلم Black Panther است. چادویک بوزمن بازیگر نقش اصلی این فیلم خواهد بود و کارگردانی آن را نیز رایان کوگلر بر عهده خواهد داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون مایکل بی جردن، لوپیتا یانگ، مارتین فریمن و آنجلا بَسِت، نقش‌آفرینی می‌کنند. ایده‌ی ساخت فیلم Black Panther اولین بار در سال ۱۹۹۲ مطرح شد و قرار بود ستاره‌ی دهه‌ی ۹۰، وسلی اسنایپس، نقش اصلی را در آن فیلم بر عهده داشته باشد، ولی خب این ایده به سرانجام نرسید تا اینکه در سال ۲۰۰۵ مارول باری دیگر ایده‌ی ساخت این فیلم را مطرح ساخت و سپس در سال ۲۰۱۴ به صورت رسمی ساخت فیلم Black Panther را اعلام کرد. شخصیت Black Panther با بازی چادویک بوزمن، اولین بار در فیلم Captain America: Civil War معرفی شد که در آن فیلم در جبهه‌ی تونی استارک (مرد آهنی) می‌جنگید. در فیلم خواهیم دید که تیچال (Black Panther) به واکاندا بازمی‌گردد، ولی خیلی زود متوجه می‌شود که فرمانروایی وی، هم از طرف افرادی در درون کشور و هم از سوی نیروهای خارجی مورد تهدید قرار گرفته است. مایکل بی جردن در این فیلم نقش اریک کیل‌مانگر، یک واکاندایی تبعید‌ شده، را ایفا می‌کند که کینه‌ی تیچالا را بر دل دارد؛ یانگ هم نقش ناکیا را ایفا می‌کند. طبق آن چیزی که در کمیک‌های مارول نوشته شده، ناکیا عضوی از نگهبانان سلطنتی بود، ولی بعد از مدتی به تیچالا علاقمند شده و بعد از کش‌وقوس‌های زیاد در داستان، سعی می‌کند محبوب خود را بکشد! بعد از آن وی به همراه کیل‌مانگر به نیروهای مخالف ملحق شده و با به دست آوردن قدرت‌های فرابشری، تبدیل به شخصیت شرور مالیس می‌شود. اندی سرکیس هم نقش‌ یکی از شخصیت‌های منفی در فیلم Black Panther، یعنی اولیس کلوئی (شخصیت Klaw در کمیک)، را ایفا خواهد کرد. گویا کیل‌مانگر با شخصیت کلا (Klaw) نیز مشکل دارد و انتظار می‌رود جنگی سه طرفه را در این فیلم شاهد باشیم. 

The-Flash

۲- The Flash

تاریخ اکران: ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۵ اسفند ۱۳۹۶)  کمپانی دی‌سی


فیلم The Flash هنوز در مراحل اولیه‌ی ساخت قرار دارد. این فیلم ششمین فیلم از دنیای دی‌سی خواهد بود. شایعاتی از حضور بازیگر فیلم Green Lantern یعنی هال جردن، نیز در این فیلم به گوش می‌رسد. گویا وی نقش‌ یکی از شخصیت‌های فرعی را در این فیلم ایفا خواهد کرد که البته نقش مهمی در داستان فیلم خواهد داشت. هنوز اطلاعات چندانی از داستان فیلم در دسترس نیست. چندین بار نیز خبر لغو شدن ساخت این فیلم به گوش رسید که البته بعید به نظر می‌رسد. نویسنده این فیلم هری لمپرت است و تهیه‌کنندگی فیلم The Flash نیز بر عهده‌ی جف جونز، جان برگ و ریچارد ساکل خواهد بود. ازرا میلر نقش بری الن (فلش) را ایفا خواهد کرد. گفتنی است شخصیت فلش در صحنه‌ای کوتاه از فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice برای نخستین بار به نمایش درآمد.

New-Mutants

۳- NEW MUTANTS 

 تاریخ اکران: ۱۳ آپریل ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین ۱۳۹۷) – کمپانی فاکس، قرن بیستم


فیلم New Mutants درباره‌ی مشتی نوجوان جهش‌یافته است که قرار است به عنوان اسپین‌آفی برگفته از مجموعه کمیک‌های X-Man کار خود را بر پرده‌ی سینما آغاز کند. این گروه آموزش می‌بینند که چگونه قدرت‌های جهش‌یافته‌ی خود را کنترل کنند و در این راه، پروفسور چارلز اگزوویر، استاد آن‌ها خواهد بود. به نسبت فیلم Doctor Strange، در فیلم New Mutants بیش‌تر به قدرت‌های فرابشری و عناصر مخفیانه و مرموز این ژانر تأکید خواهد شد و خب انتظار می‌رود با توجه به سن شخصیت‌ها، اتفاقات فردی که برای هر کدام رخ می‌دهد هم در فیلم‌نامه گنجانده ‌‌شود. فیلم New Mutants توسط جاش بُن کارگردانی می‌شود و اکنون در مراحل پیش‌تولید قرار دارد، ولی هنوز حضور بازیگر خاصی در آن تأیید نشده است. شایعات زیادی شنیده می‌شود که جیمز مک‌آووی در نقش قدیم خود، چارلز اگزوویر، حضور خواهد یافت و البته که انتخاب وی برای این نقش، انتخاب منطقی و هوشمندانه‌ است. از دیگر بازیگرانی که احتمال می‌رود در این فیلم حضور یابند، ولی هنوز به صورت رسمی نام آن‌ها تأیید نشده است می‌توان دیگر ستاره‌ی فیلم Split یعنی آنیا تیلور-جوی در نقش مجیک (Magik) و میسی ویلیامز، بازیگر سریال Game of Thrones برای ایفای نقش ولفزبین (Wolfsbane) اشاره کرد. گفته می‌شود فیلم New Mutants در انتخاب و حضور شخصیت‌ها تا حد زیادی وفادار به کتاب کمیک این اثر بوده است. البته هنوز به صورت رسمی این گفته‌ها تأیید نشده است. از دیگر شخصیت‌هایی که ممکن است در این فیلم حضور داشته باشند می‌توان کنن‌بال (Cannonball)، میراژ (Mirage) و سان‌اسپات (Sunspot) را نام برد.

Infinity-War

۴- AVENGERS: INFINITY WAR 

 تاریخ اکران: ۴ مه ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) – کمپانی مارول


خب از همین حالا می‌توان لقب بزرگ‌ترین، پرخرج‌ترین و البته مهم‌ترین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۱۸ را به فیلم Avengers: Infinity War داد؛ نام بردن شخصیت‌هایی که در این فیلم بازی نمی‌کنند کاری به مراتب آسان‌تر است! آیرون‌من، کاپیتان آمریکا، وینتر سولجر، دکتر استرنج، نیک فیوری، هالک، هاوک‌آی، بلک ویدو، اسکارلت ویچ، اسپایدرمن، تانوس، ثور، لوکی، ویژن، پیتر کوئیل، نبیولا، درَکس، گامورا، گروت و... خیلی‌های دیگر در این فیلم پرهزینه حضور خواهند داشت. داستان فیلم Avengers: Infinity War، اتفاقات بعد از دو فیلم Avengers: Age of Ultron و Captain America: Civil War را دنبال می‌کند. انتقام‌جویان هنوز هم بعد از اتفاقات فیلم Civil War جدا از هم به کار خود ادامه می‌دهند و روابط چندان حسنه‌ای با یکدیگر ندارند، ولی مجبور می‌شوند برای مقابله با تانوس، آنتاگونیست فیلم، با مجموعه بازیگران فیلم Guardians of the Galaxy در یک تیم قرار گیرند. تانوس در تلاش است سنگ‌های بی‌کرانگی را گرد هم آورده تا بتواند ساخت اسلحه‌ی فوق قدرتمند اینفیتی گانتلت (Infinity Gauntlet) را به پایان برساند. ممکن است در این فیلم خبری از پیچ‌وتاب‌های داستانی خیلی پیچیده‌ای نباشد (چیزی جز این هم انتظار نمی‌رود)، ولی خب طبق آنچه با نمایش اولین قسمت خود نشان داده است، به تنها چیزی که همیشه نیاز دارد، بازیگران و شخصیت‌های کمیکی بی‌شمار است! احتمالاً در این فیلم به آینده‌ی مجهول روابط تونی استارک و استیو راجرز پرداخته می‌شود و علاوه بر آن تنش‌ها و مشکلات حل نشده بین اعضای تیم نیز بخشی از داستان را تشکیل می‌دهد. در هر صورت جای شکی نیست که بدون توجه به کیفیت نهایی، فیلم Avengers: Infinity War یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فیلم‌هایی است که در سال ۲۰۱۸ اکران می‌شوند (حداقل در گیشه). انتظار می‌رود برای خوب بودن این فیلم، مارول هر آنچه در چنته دارد به کار بندد.    

Deadpool-2

۵- DEADPOOL 2

تاریخ اکران: ۱ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۱ خرداد ۱۳۹۷) – کمپانی فاکس، قرن بیستم


پس از انتشار تریلر فیلم Deadpool 2، علاقمندان بی‌صبرانه منتظر اکران قسمت دوم این فیلم در واقع کمدی هستند! اکران قسمت اول Deadpool، موفقیت بزرگی برای کمپانی فاکس به همراه داشت؛ این فیلم با بازی رایان رینولدز توانست به فروش جهانی ۷۸۳ میلیون دلار دست یابد و این یعنی زیاد هم نباید از شنیدن ساخت دنباله‌ی آن متعجب شویم. رایان رینولدز باز هم در نقش اصلی این فیلم در حقیقت ضدابرقهرمانی و درجه سنی R گرفته، بازی می‌کند و کارگردان هم دیوید لیچ خواهد بود. انتظار می‌رود در این قسمت هم ابرقهرمانان فیلم‌های این ژانر دست‌مایه‌ی طنز شوند که البته یکی از دلایل اصلی موفقیت قسمت اول نیز همین کلیشه‌ای نبودن برخورد با ابرقهرمانان بود. مورنا باکرین، بازیگر برزیلی‌الاصل زن قسمت اول اُمیدوار است در قسمت جدید این فیلم نیز در نقش ونسا حضور داشته باشد. تی.جی میلر هم از انتخاب خود به عنوان دوست نزدیک ویلسون، یعنی ویزل، مطمئن است. نکته‌ی جالبی که در مورد این فیلم علاقمندیم بدانیم این است که فاکس چگونه توانسته دو شخصیت کِیبل و ویلسون را در کنار هم قرار دهد. آن چیزی که در کمیک‌ها از کِیبل نشان داده شده است، از شخصیتی خشک و عصبانی حکایت دارد و این یعنی شاید داستانِ قسمت دوم کمی جدی‌تر از قسمت اول این فیلم باشد. شاید همین تغییر داستانی باعث شود نقش ویلسون در فیلم‌های بعدی X-Men تفاوت زیادی با آنچه در قسمت اول Deadpool دیدیم داشته باشد. در قسمت دوم Deadpool هم باید منتظر کمپین‌های عجیب و خلاقانه طرفداران پیش از اکران این فیلم باشیم. رایان رینولدز مدت زیادی را صرف این شخصیت و مجموعه کرده است. با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا قسمت دوم می‌تواند موفقیت قسمت قبلی را تکرار کند یا خیر. 

The-Incredibles

۶- THE INCREDIBLES 2

 تاریخ اکران: ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۵ خرداد ۱۳۹۷) – کمپانی پیکسار


از همان زمان اکران قسمت اول The Incredibles در سال ۲۰۰۴، شایعات در مورد ساخت دنباله‌ی این انیمیشن وجود داشت. چیزی نزدیک به ۱۴ سال از آن زمان می‌گذرد و سرانجام تاریخ اکران فیلم جدید مشخص شده است. در واقع تاریخ اولیه‌ی اکران The Incredibles 2 برای سال ۲۰۱۹ تعیین شده بود، ولی این مرتبه بجای تعویق، زمان اکران فیلم جلوتر افتاد و جای فیلم Toy Story 4 را گرفت که در سال ۲۰۱۹ قرار است اکران شود. هنوز هیچ چیزی از داستان قسمت دوم The Incredibles نمی‌دانیم، ولی برد بیرد، کارگردان این فیلم، در همین حد گفته است که در فیلم نشان خواهیم داد انرژی زیادی که در این خانواده وجود دارد چطور وارد ژانر ابرقهرمانی می‌شود. هم هالی هانتر و هم ساموئل ال جکسون در این قسمت حضور دارند و به ترتیب صداپیشگی دو شخصیت الستی-گِرل و فروزون را بر عهده خواهند داشت. هنوز صحبتی از این موضوع به میان نیامده است که کریگ تی نلسون هم در نقش باب حضور خواهد داشت یا خیر. در مورد جان راتزنبرگر هم وضع به همین منوال است و حضور یا عدم حضور وی برای صداپیشگی نقش آندرماینر، شخصیت شروری که در انتهای فیلم قبلی ظاهر شد، مشخص نیست.  اینکه چه کسی در این فیلم حضور دارد یا نه چندان موضوع مهمی نیست. تقریباً می‌توان گفت همه با هیجان تنها منتظر اکران قسمت دوم این فیلم هستند.

Ant-Man-Wasp

۷- ANT-MAN AND THE WASP

تاریخ اکران: ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ۱۳۹۷) – کمپانی مارول


فیلم Ant-Man and The Wasp اولین فیلم مارول خواهد که بخشی از داستان فیلم Avengers: Infinity War را دنبال می‌کند. در واقع قرار دادن این حشرات کوچک در آن فیلم بزرگ، فشار زیادی به آن‌ها وارد آورده است و به نظر می‌رسد مارول با ساخت این فیلم سعی دارد کمی آن‌ها را در جایگاه اصلی خودشان قرار دهد. جدای از این موارد، فیلم ابتدایی Ant-Man شگفتی بزرگی بود و موفقیت بالایی برای مارول به همراه داشت؛ فیلمی سرگرم‌کننده با داستانی جالب و البته حضور بازیگری شوخ‌طبع به نام پاول راد که توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند. در اواخر فیلم Ant-Man به شخصیت جدید اوانجلین لیلی در فیلم بعدی این مجموعه اشاره شد. وی نقش وَسپ (The Wasp) را در این فیلم ایفا خواهد کرد. پِیتون رید، کارگردان فیلم، گفت که اوانجلین لیلی در فیلم Ant-Man and The Wasp، کاملاً در لباس وَسپ ظاهر خواهد شد. گفته‌ای که با توجه به عنوان فیلم منطقی به نظر می‌رسد. در حقیقت کنار هم قرار دادن این دو شخصیت یک دلیل داشته و آن این است که مارول می‌خواهد یکی از اولین فیلم‌های خود را که در آن ابرقهرمانی زن ایفاگر نقش اصلی است، معرفی کند. هر چند که در واقع باید آن را فیلمی مشترک در نظر گرفت. اولین فیلم کمپانی مارول که در آن نقش ابرقهرمان را یک زن بر عهده دارد، فیلم Captain Marvel خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ اکران می‌شود. گفته می‌شود اگر فیلم Ant-Man and The Wasp به موفقیت دست پیدا کند، بعد از آن فیلم جداگانه‌ی The Wasp نیز ساخته خواهد شد (بعید به نظر می‌رسد حتی در صورت عدم موفقیت هم این کار صورت نگیرد!) گفتنی است شایعات از حضور جرمی رنر در نقش هاوک‌آی در این فیلم خبر می‌دهند. پیش از این نیز جرمی رنر از بازی در قسمت ششم Mission: Impossible انصراف داده بود و اینکه به دلیل بازی در این فیلم بوده باشد یا خیر، باید منتظر ماند و دید. ساخت فیلم Ant-Man and The Wasp از خرداد ماه آغاز شده و یک بار دیگر شاهد حضور پاول راد، اوانجلین لیلی و نیز مایکل داگلاس در نقش هنک پین، خواهیم بود. گابریل فراری و اندرو برر فیلم‌نامه‌ را خواهند نوشت و کوین فایگی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده خواهد داشت. 

Venom

۸- VENOM   

تاریخ اکران: ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) – کمپانی سونی


روند ساخت پروژه Venom سونی کمی مبهم به نظر می‌رسد. هنوز معلوم نیست داستان فیلم از چه قرار است، از طرفی بازیگران و کارگردان فیلم هم مشخص نشده‌اند. البته دلیلش هم می‌تواند این باشد که سونی به تازگی با اعلام خبر ساخت این فیلم طرفداران این سری را غافلگیر کرده است و هنوز زمان زیادی تا اتمام ساخت این فیلم باقی مانده است. ایده‌ی ساخت فیلمی جداگانه در مورد Venom در این مقطع که اسپایدرمن به تازگی کمی جایگاه قدیم خود را در دنیای مارول پیدا کرده است، کمی گیج‌کننده و عجیب به نظر می‌رسد. سونی قویاً به این موضوع اصرار دارد که فیلم Venom ربطی به دنیای سینمایی مارول ندارد و جایگاه جداگانه‌ی خود را خواهد داشت. تا اینجا مشکلی با این گفته‌ی سونی نداریم، ولی خب شخصیت اسپایدرمن این وسط چه می‌شود؟ مخصوصاً حالا که تام هالند حتی پیش از اکران فیلم Spider-Man: Homecoming جای خود را دل طرفداران این مجموعه باز کرده است! فیلم Venom جای اکران فیلم Aquaman را گرفته است که این یعنی باید منتظر اکران Aquaman در آذر ماه باشیم. ساخت و اکران دو فیلم ابرقهرمانی در فاصله‌ی زمانی نزدیک به هم کار جاه‌طلبانه‌ای است که سونی در سر دارد. احتمالاً سونی دلایلی زیادی برای این کار خود دارد که ما از آن‌ها بی‌خبریم. لازم به ذکر است شایعاتی در مورد ساخت فیلم The Sinister Six نیز وجود دارد و ممکن این فیلم که در آن تعداد زیادی از دشمنان اسپایدرمن از جمله Venom حضور دارند، در سال ۲۰۱۸ و در میان سکوت خبری اکران شود. هنوز اطلاعاتی از داستان فیلم، بازیگران و حتی سازندگان این فیلم در دسترس نیست.    

Dark-Phoenix

۹- X-MEN: DARK PHOENIX

تاریخ اکران: ۲ نوامبر ۲۰۱۸  (۱۱ آبان ۱۳۹۷) – کمپانی فاکس، قرن بیستم


اکثر طرفداران مجموعه‌ی افراد ایکس پس از اعلام ساخت فیلم سینمایی X-Men: Dark Phoenix از این اقدام کمپانی فاکس استقبال کردند. مجموعه افراد ایکس شاخه‌های داستانی مختلفی را در خود گنجانده است، از شخصیت عمیق و در عین حال بی‌اعصاب لوگان بگیرید تا لوده‌ترین شخصیت فیلم‌های ابرقهرمانی، یعنی ددپول. در این وسط هم اشخاص میانه‌رویی همچون پروفسور چارلز اگزوویر هستند که مؤسسه خود را برای نوجوانان موهبت داده شده اداره می‌کند. انتظار می‌رود ساخت دنباله‌ی فیلم X-Men: Apocalypse، از تابستان امسال آغاز شود و داستان مجموعه‌ی افراد ایکس را که گمانه‌های زیادی در مورد آن زده می‌شود، در فیلم جدید پیگیری کند. در انتهای فیلم X-Men: Apocalypse مشاهده شد که جین گری با نیروهای تاریکی درگیر شده است و حالا در فیلم جدید طبیعتاً باید منتظر روایت داستانی کاملی در این مورد باشیم. اگر تغییری در کمیک داده نشده باشد و طبق همان فیلم ادامه یابد، باید منتظر تسخیر شدن جین گری توسط نیروی شرور ققنوس سیاه باشیم. اگر این طور باشد، انتظار می‌رود روایت داستانی عمیق و در عین حال پرآشوبی را شاهد باشیم که تمرکز اصلی خط سیر داستانی بر قدرت فراطبیعی‌ای باشد که جین گری را تسخیر می‌کند. همچنین بسته به اهمیت داستانی، این احتمال نیز وجود دارد که اتفاقات بیش‌تری هم در رابطه با جیمز مک‌آووی (پروفسور ایکس) در فیلم به نمایش گذاشته شود. 

Spiderman

۱۰- ANIMATED SPIDER-MAN MOVIE 

 تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) – کمپانی سونی


ممکن است که اسپایدرمن را در کنار تونی استارک و مابقی تیم تمام‌نشدنی انتقام‌جویان در دنیای سینمایی مارول ببینیم، ولی این بدین معنا نیست که سونی از دور هم جمع کردن آن‌ها در فیلمی دیگر دست می‌کشد. فیلم انیمیشن اسپایدرمن (که هنوز نامی هم برای آن انتخاب نشده است)، هم‌اکنون در مراحل پیش‌تولید قرار دارد و باب پرسیچتی و پیتر رمزی برای کارگردانی آن انتخاب شده‌اند. فیلم‌نامه را فیل لرد به رشته‌ی تحریر درآورده است و مدیران تولید آن نیز خود فیل لرد و شخص کریس میلر هستند. سازندگان تأیید کرده‌اند که انیمیشن اسپایدرمن تنها به شخصیت مایلز مورالس خواهد پرداخت. درخواست زیادی شده بود که فیلم لایو-اکشنی با حضور شخصیت مایلز مورالس ساخته شود، ولی خب به نظر به همین حضور کارتونی وی هم باید رضایت داد. خوشبختانه داستان فیلم، داستان اصلی همین شخصیت خواهد بود که این یعنی خیلی‌ها نمی‌دانند در فیلم داستان از چه قرار خواهد بود و همین امر خون تازه‌ای را به ذات مجموعه‌ی مردعنکبوتی تزریق خواهد کرد. اگر بازخوردها به این انیمیشن خوب باشد، بعد از آن شاید کلاً دنیای مرد عنکبوتی دچار تغییر و تحول اساسی شد! هنوز زمان خیلی زیادی به اکران فیلم جدید کمپانی سونی مانده است، ولی خب قطعاً رقابت سختی را در پیش خواهد داشت، چون زمانی اکران می‌شود که فیلم بعدی این لیست قرار است اکران شود. 

Aquaman

۱۱- AQUAMAN

 تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) – کمپانی برادران وارنر


جیسون موموآ ایفاگر نقش آکوامن خواهد بود، این ابرقهرمان، فرمانروای آتلانتیس و اقیانوس‌های واقع در کرهٔ زمین است، و به عنوان یک آتلانتین دارای قدرت و سرعت باورنکردنی و همچنین توانایی فرمان به تمامی موجودات دریایی است. نیزه‌ی سه شاخه‌ی وی نیز ما را به یاد پوزئیدون می‌اندازد. پوزئیدون دنیای کمیک! وی پیش از این نیز در فیلم Batman v. Superman: Dawn of Justice حضور کوتاهی داشت، ولی در فیلم Justice League که قرار است ۳۰ آبان اکران شود، نقش مهم‌تری را بر عهده خواهد داشت. بعد از آن فیلم، نوبت به خودنمایی جداگانه‌ی وی در فیلم Aquaman خواهد رسید. از هنرپیشگانی که در کنار جیسون موموآ حضور دارند می‌توان امبر هِرد در نقش میرا، نیکول کیدمن در نقشه ملکه آتلانا، پاتریک ویلسون در نقش اُرم و دولف لاندگرن در نقش پادشاه نیریوس را نام برد. یحیی عبدل‌المتین هم در نقش بلک مانتا، آنتاگونیست اصلی این فیلم، حضور خواهد داشت. به نظر داستان فیلم هم به جنگ و جدال آن‌ها بر سر قدرت در اقیانوس می‌پردازد. گویا کم کم جنگ قدرت از سطح خشکی به قعر دریا هم کشیده خواهد شد! البته با اضافه شدن نام کینگ نیریوس به این لیست، دیگر با اطمینان نمی‌توان از داستان فیلم گفت، ولی آنچه مشخص است، این است که آرتور کِری حسابی در این فیلم سرش شلوغ خواهد بود. با شروع فیلم‌برداری انتظار می‌رود نام بازیگران بیش‌تری اعلام شود و اینکه جزئیات داستانی بیش‌تری هم از فیلم به دست آوریم، ولی خب شواهد حاکی از این است که در سال فیلم‌های ابرقهرمانی، می‌توانیم به Aquaman به عنوان اثری متفاوت‌تر چشم بدوزیم. اُمیدواریم.

Batgirl

۱۲- Batgirl

تاریخ اکران: به صورت دقیق مشخص نشده است – کمپانی برادران وارنر


پیش از این گفتیم که فیلم Batgirl را جاس ویدون، کارگردان قسمت اول انتقام‌جویان کارگردانی خواهد. اطلاعات زیادی از تاریخ اکران فیلم اعلام نشده است و همین اندازه می‌دانیم که فیلم در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. حتی بازیگران فیلم نیز هنوز معرفی‌ نشده‌اند. شایعاتی درباره‌ی حضور اما استون در فیلم به گوش می‌خورد که البته جاس ویدون این خبر را تأیید نکرده است و پیش از این نیز در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که اصراری ندارد بازیگری معروف این نقش را ایفا کند. این فیلم هنور در مراحل پیش‌تولید قرار دارد و به نظر حتی هنوز فیلم‌نامه‌ی اولیه هم نگاشته نشده است. اینکه این فیلم را در سال ۲۰۱۸ روی پرده سینما ببینیم یا نه، پاسخی قطعی ندارد. این فیلم، پس از فیلم Wonder Woman، دومین فیلم مستقل دنیای سینمایی دی‌سی با محوریت ابرقهرمان زن خواهد بود.

شایعاتی در مورد فیلم‌های دیگر همچون Captain Planet ،Harbinger ،Imagine Agents ،Kindergarten Heroes ،Painkiller Jan Sandman و حتی فیلم جدید Batman نیز به گوش می‌رسد، ولی اطلاعات چندان موثق و دقیقی از آن‌ها به بیرون درز نکرده است و اصلاً مشخص نیست بعضی از این فیلم‌ها ساخته می‌شوند یا خیر. فقط در همین اندازه می‌دانیم که اگر ساخته شوند، امکان اکران آن‌ها نیز در سال ۲۰۱۸ وجود دارد. اگر این طور باشد، سال ۲۰۱۸ را باید سال عاشقان بلاک‌باستر و فیلم‌های کمیک دانست.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده