نویسنده: یونس بهرامی
// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

دنیل دی لوئیس از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

دنیل دی لوییس، بازیگر برنده‌ی اسکار، برای همیشه از دنیای سینما و بازیگری کناره‌گیری کرد.

در جریان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از سخنگوهای دنیل دی لوئیس، بازیگری که سه جایزه‌ی اسکار در کارنامه‌ی خود دارد، اعلام داشت که وی اعلام بازنشستگی کرده است و دیگر به بازیگری ادامه نخواهد داد. دی لوئیس برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ با بازی در فیلم گاندی (Gandhi)، فیلم برنده‌ی اسکار در بخش بهترین تصویربرداری، کار خود را در دنیای بازیگری شروع کرد و با بازی در جدیدترین فیلم پل توماس اندرسون که دسامبر امسال روی پرده می‌رود، به کارنامه‌ی خود پایان خواهد داد. 

دی لوئیس که اکنون شصت سال سن دارد، تنها بازیگر مرد آکادمی هنرهای تصویری است که توانسته برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگری شود. او اولین اسکار خود را در سال ۱۹۸۹ با بازی در فیلم پای چپ من (My Left Foot) به کارگردانی جیم شریدان، دریافت کرد. سپس در سال ۲۰۰۷ با بازی در درام خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood) از پل توماس اندرسون، دومین اسکار را نیز به خانه برد. او آخرین جایزه‌ی اسکار خود را در سال ۲۰۱۲ با بازی در نقش رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فیلم لینکلن (Lincoln) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به دست آورد. 

لزلی دارت، سخنگوی دنیل دی لوئیس، از طرف این بازیگر بیانیه‌ای را برای ورایتی منتشر کرده که بازنشستگی این بازیگر را تأیید می‌کند. در این بیانیه آمده است: 

دنیل دی لوئیس دیگر به‌عنوان یک بازیگر کار نخواهد کرد. او از تمام تماشاگرها و کسانی که با آن‌ها در طول سال‌ها همکاری کرده، بسیار سپاسگزار است. این [بازنشستگی] برای او یک تصمیم خصوصی بوده و نه او و نه نماینده‌ی دیگری درباره‌ی این موضوع صحبت نخواهد کرد. 

paul thomas anderson and daniel day lewis

دی لوئیس در طول زندگی حرفه‌ای خود در هالیوود، در انتخاب فیلم‌ها بسیار گزیده‌کار بود و همین باعث شده بود تا سال‌ها بین کارهایش فاصله بیفتد. او به‌عنوان یک پینه‌دوز در اروپا مشغول به کار بود و سپس مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم‌هایی مانند راننده تاکسی (Taxi Driver)، او را متقاعد کرد که در نقش بیل قصاب در فیلم دارودسته‌ی نیویورکی‌ها (Gangs of New York) بازی کند. 

او پس از ایفای نقش به‌عنوان شخصیت‌های فرعی در فیلم‌هایی مانند فیلم The Bounty در سال ۱۹۸۴ و فیلم A Room with a View در سال ۱۹۸۵، توانست با بازی در نقش اصلی فیلم سبکی تحمل‌ناپذیر هستی (The Unbearable Lightness of Being) به کارگردانی فیلیپ کافمن، یک پیشرفت غیرمنتظره داشته باشد. دی لوئیس در کنار اینکه سه جایزه‌ی اسکار برد، برای فیلم‌های دارودسته‌ی نیویورکی‌ها و به نام پدر (In the Name of the Father) نیز نامزد جایزه‌‌ی اسکار شده بود. 

اگر نگوییم برترین، اما دی لوئیس را می‌توان جزو یکی از برترین بازیگرهای سینمای امروز به حساب آورد که با سبک متد اکتینگ و تلاش‌های بسیارش برای قرار گرفتن در نقش‌ها، توانسته در نقش‌های خود پرقدرت ظاهر شود. او پیش‌تر در فیلم‌های دیگری نیز مانند آخرین موهیکان (The Last of the Mohicans) و فیلم موزیکال Nine درخشیده بود. 

آخرین فیلمی که دی لوئیس قرار است در آن نقش‌آفرینی کند، فیلم Phantom Thread به کارگردانی پل توماس اندرسون خواهد بود که در دسامبر امسال قرار است روی پرده برود و فیلم‌برداری آن چندی پیش آغاز شده بود. داستان این فیلم در سال ۱۹۵۰ میلادی در شهر لندن جریان خواهد داشت و به پشت‌پرده‌ی زندگی یک خیاط می‌پردازد. همچنین به نقل از ورایتی، منبعی نزدیک به این بازیگر خبر داده که دی لوئیس برنامه دارد تا از این فیلم حمایت کند. 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده