نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Batman Arkham Origins

در بازی موبایل Batman Arkham Origins، ارزش خود را به عنوان شوالیه تاریکی شهر آرکام با مقابله علیه تروریست‌های جانی، ثابت کنید. با زومجی همراه باشید.

بازی اندروید و آیفون Batman Arkham Origins، ساخته استودیو ندررلم (NetherRealm، سازنده بازی‌های مبارزه‌ای مانند بازی Mortal Kombat) شما را در نقش شوالیه آرکام برای مقابله با انواع دشمنان شرور و خطرناک به سبک بازی‌های مبارزه‌ای قرار می‌دهد. داستان بازی خط داستانی نسخه کنسولی Batman Arkham Origins را دنبال می‌کند. در طی این نسخه بتمن با شخصیت‌های شرور متفاوتی که درحال ایجاد هرج و مرج و بی‌قانونی در شهر گاتهام هستند، مانند بین (Bane)، الکتروکویشنر (Electrocutioner)، فایرفلای (FireFly) و چندیدن مورد دیگر، مبارزه خواهد کرد. رویداد داستانی در Batman Arkham Origins هم مانند بازی Batman Arkham City Lockdown که قبل از این نسخه برای موبایل منتشر شده بود، در شهر گاتهام اتفاق می‌افتد. بازی Batman Arkham Origins توانایی گردش آزاد توی محیط را به بازیکن ‌نمی‌دهد و به‌جای آن محیط‌های بازی به چندیدن بخش متفاوت مانند مرکز شهر، ناحیه صنعتی، لنگرگاه‌ها و... طبقه‌بندی می‌شوند. بازیکن در ابتدا تنها به یکی از قسمت‌های مربوط به لوکیشن‌های بازی درسترسی خواهد داشت که البته رفته رفته با پیشروی در بازی، محیط‌های دیگر قابل دسترس خواهند بود.

 

تمرکز اصلی بازی Batman Arkham Origins روی بخش مبارزات به سبک بازی‌های آرکید مبارزه‌ای است

گیم‌پلی در بازی موبایل Batman Arkham Origins تا حد زیادی به نسخه پیشین (بازی Batman Arkham City Lockdown) شباهت دارد. بازی تمرکز اصلی اش روی بخش مبارزات به سبک بازی‌های آرکید مبارزه‌ای (Fighting) است. در بخش مبارزات، دو حالت برای بتمن در سمت چپ و راست صفحه نمایش در نظر گرفته شده است؛ «حالت دفاعی» و «حالت حمله». در حالت دفاعی، بتمن گارد خود را در مقابل حملات دشمنان با توجه به نوع یورش و حمله آنها، خواهد بست و این موضوع آسیب پذیری شخصیت اصلی را نسبت به ضربات دشمنان به‌شدت کاهش خواهد داد. در حالت حمله، قدرت ضربات بتمن در سطح بالاتری قرار می‌گیرد که البته آسیب پذیری او را نسبت به حملات در میزان بالاتری قرار می‌دهد. با استفاده از لمس دکمه مربوط به حمله و بخش‌های لمس کشیدنی QTE مانند (Swipe کردن) که در تصویر ظاهر می‌شوند ، بازیکن می‌تواند کامبو (ضربات رزمی پشت سرهم) بسیار زیبایی را بر سر دشمنان خالی کرده و تا حد زیادی از میزان سلامتی آنها بکاهد. در بازی دکمه‌ای برای بهبود سلامتی و همچنین توانایی حملات ويژه در طول نبرد نیز وجود دارد که با پیشروی و نابود سازی دشمنان نوار مربوط به شارژ آن به تدریج پر خواهد شد. برخی از ویژگی‌های مربوط به حملات ویژه به قابلیت‌های دفاعی و حمله با استفاده از بت رنگ (بوم‌رنگ مخصوص بتمن) و مواردی از این دست، مربوط می‌شوند. مبارزات با شخصیت‌های منفی در بازی در ابتدا ساده اما با پیشروی در طول مراحل و افزایش میزان درجه سختی، هر کدام چالش‌های خاصی را رو به روی بازیکن قرار می‌دهند. غیر از نبرد و حملات عادی مربوط به یورش دشمنان، آنها همچنین قابلیت حملات غیرقابل پیش‌بینی و سورپرایز کننده با قدرت آسیب رسانی بسیار بالا را نیز خواهند داشت که فقط طی زمان‌بندی محدود و سریع باید به‌وسیله‌ی لمس هم‌زمان دو انگشت روی نمایشگر، بلوکه شوند. بلوکه کردن و جاخالی دادن یکی از قابلیت‌های اساسی در طی عملکرد موفقیت‌آمیز در رویارویی با حملات دشمنان تلقی می‌شود. Batman Arkham Origins از یک سیستم انرژی (Stamina) برای تعداد دفعاتی که بازیکن‌ ‌می‌تواند در طول یک بازه‌ی زمانی مشخص بازی کند، استفاده می‌کند. زمانی که نوار مربوط به بخش استقامت به پایان رسد، بازیکن باید برای ادامه پیشروی در بازی مدت زمانی را منتظر بماند یا به‌وسیله‌ی پرداخت درون برنامه‌ای میزان استقامت بازی را از نو پر کند.

بازی همچنین از یک سیستم برای ارتقا نیز استفاده می‌کند. از آنجایی که Batman Arkham Origins در دسته بازی‌های رایگان موبایل طبقه بندی می‌شود بازیکن با خرید سکه‌ها و پوینت‌های WayneTech می‌تواند یونی‌فرم‌های دیگر بتمن را خریداری کرده یا قابلیت‌های مربوط به مبارزات او را ارتقا دهد. در بخش ارتقا مربوط به مبارزات، بازیکن ‌می‌تواند قسمت‌های مربوط به توانایی‌های ویژه، حالت‌های مبارزات یا قدرت ضربات بتمن را افزایش دهد. علاوه بر موارد اشاره شده در بخش آپگرید، در بازی قسمتی برای پیشرفت قابلیت‌های یونی‌فرم بتمن نیز وجود دارد که آیتم‌های مربوط به ارتقا آنها باید از طریق پیشروی موفقیت‌آمیز و کاملا شانسی در طی مراحل بازی به‌دست آورده شوند. البته با استفاده از قابلیت Detective Search که باید به‌سیله‌ی پوینت‌های مربوطه خریداری شود، می‌توان در هر مرحله حداقل یکی از آیتم‌های مورد نیاز را به‌دست آورد. با کامل کردن بخش ماموریت‌های بازی Batman Arkham Origins و لینک کردن نام کاربری وارنر بروز (WBID) با نسخه‌ کنسولی، می‌توانید لباس ویژه Red Son برای نسخه موبایل را به‌صورت رایگان آزاد کنید. برای ارتقا بخش‌های اشاره شده لزومی نیست که حتما پول نقد خرج شود، بازیکن از طریق پیشروی موفقیت آمیز در طول مراحل مربوط به بخش‌های «اهداف» و «تلاش برای بقا» می‌تواند سکه‌ها و پوینت‌های مورد نیاز برای ارتقا را هرچند محدود به‌دست آورد.

به‌صورت کلی، اگر با سری بتمن روی موبایل آشنایی ندارید باید اشاره کرد که گیم‌پلی در نسخه موبایل Batman Arkham Origins هیچ‌گونه شباهتی به نسخه‌های کنسولی ساخته شده توسط استودیو راک‌استدی (RockSteady) ندارد و کاملا مبارزه‌ای و استیج محور طراحی شده است.

از نظر گرافیکی، بازی Batman Arkham Origins از بهترین‌ها روی موبایل است

در بخش طراحی بصری و گرافیک، Batman Arkham Origins در دسته بهترین بازی‌های موبایل در این زمینه قرار می‌گیرد. از طراحی فوق‌العاده و پرجزئیات شخصیت بتمن گرفته تا کاراکترهای منفی اصلی و معمولی بازی در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند که تا با چشم خودتان نبینید باور نمی‌کنید این مدلسازی‌ها برای یک بازی موبایل ساخته شده است. بافت‌ها با نهایت دقت طراحی شده و نورپردازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. انیمیشن‌های بتمن و شخصیت‌های دیگر در طول مبارزات چیزی از نسخه‌های کنسولی این بازی کم ندارد و فوق‌العاده نرم و روان هستند. Batman Arkham Origins با سطح بصری کم‌نظیر خود، کارایی و نرخ فریم بسیار خوبی را نیز به اجرا می‌گذارد. موتور استفاده شده در ساخت بازی، انجین گرافیکی Unreal Engine است که پیش از این در بازی‌های دیگر استودیو ندررلم (بازی Mortal Kombat X و بازی Injustice Gods Among Us) و همچنین بازی Infinity Blade از استودیو اپیک گیمز قابلیت‌ها و انعطاف‌های فوق‌العاده آن روی پلتفرم‌های موبایل به‌خوبی اثبات شده است. بخش‌های مربوط به صداگذاری و موسیقی نیز مانند قسمت مربوط به گرافیک بازی در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارند. از موسیقی‌های متن حماسی و کاملا متناسب با جو دنیای بتمن گرفته تا صداگذاری شخصیت‌ها و طرحی صداهای مربوط به مبارزات و دشمنان همه و همه در سطح بسیار خوبی قرار دارند. روی هم رفته بخش بصری و صداگذاری بازی موبایل Batman Arkham Origins یکی از نقاط قوت اصلی آن و از عوامل اصلی جذب بازیکن به سمت این بازی شمرده می‌شود.

در نهایت، بازی موبایل Batman Arkham Origins با اینکه شباهتی به ساخته‌های استودیو راک‌استدی ندارد و در دسته بازی‌های مبارزه‌ای شمرده می‌شود، اما تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و اعتیادآور را روی به روی بازیکن قرار می‌دهد. شاید بازی از عمق و تنوع موجود در دیگر بازی‌های برجسته این سبک مانند بازی Infinity Blade برخوردار نباشد اما در طول روند بازی، Batman Arkham Origins استراتژی‌ها و سیستم مبارزات گوناگونی را در دسترس بازیکن قرار می‌دهد که گیم‌پلی را در سطح بسیار خوبی قرار داده و شما را برای پیشبرد مراحل بیشتر ترغیب می‌کند. به صورت کلی، اگر به سری بازی بتمن و شخصیت‌های مربوط به دنیای این مجموعه علاقه دارید و در کنار آن از طرفداران مکانیزم سیستم مبارزات خلق شده در بازی‌هایی مانند Mortal Kombat و Injustice Gods Among Us روی موبایل نیز هستید، حتما دانلود بازی Batman Arkham Origins و تجربه آن را در دستور کار خود قرار دهید. شما هم‌اکنون می‌توانید بازی موبایل Batman Arkham Origins را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

|

دانلود بازی موبایل Batman Arkham Origins


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده