نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

پلی استیشن 4 به صدرنشینی نینتندو سوییچ در آمریکا پایان داد

کنسول پلی‌استیشن 4 با پایان دادن به صدرنشینی نینتندو سوییچ، پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه می ۲۰۱۷ شد.

کنسول نینتندو سوییچ پس از عرضه با استقبال خوب گیمر‌ها رو‌به‌رو شد و توانست به مدت دو ماه متوالی پرفروش‌ترین کنسول آمریکا شود. با این حال، طبق جدیدترین گزارش فروش ارائه‌شده توسط موسسه NPD از فروش بازی‌ها و کنسول‌ها در آمریکا، کنسول پلی استیشن 4 موفق شده با پشت سر گذاشتن فروش سوییچ، دوباره صدر جدول را تصاحب کند. البته NPD آمار دقیقی از فروش کنسول‌ها ارائه نکرده و فقط رتبه‌بندی آن‌ها را اعلام می‌کند.

همچنین طبق اعلام NPD، فروش کلی سخت‌افزار‌ها در ماه می ۱۴۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته رشدی ۷ درصدی داشته است. مت پیسکالا، تحلیل‌گر موسسه NPD، این رشد را مدیون نینتندو سوییچ دانست و گفت:

نینتندو سوییچ اصلی‌ترین مسبب این رشد فروش است.

همچنین درآمد کلی صنعت بازی در آمریکا (شامل بازی‌ها، سخت‌افزار و لوازم جانبی)، در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته با ۱۱ درصد افت، از ۶۱۰ میلیون به ۵۴۲ میلیون دلار رسیده است. دلیل اصلی این افت هم بخش بازی‌ها است که افتی معادل ۲۰ درصد داشته و از ۳۳۹ میلیون به ۲۷۱ میلیون کاهش یافته است. درآمد بازی‌های کامپیوتر در ماه می ۲۰۱۷ نیز افتی ۴۸ درصدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده و از ۲۳ میلیون به ۱۲ میلیون رسیده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که فروش دیجیتالی برخی بازی‌ها در آمار NPD حساب نمی‌شود که برای مثال بازی‌های فروخته‌شده از طریق Battle.net از این جمله هستند.

همچنین در نهایت در زمینه فروش لوازم جانبی در ماه می ۲۰۱۷ نیز تغییر محسوسی وجود نداشته و درآمد کلی ۱۱۲ میلیون دلار (درآمد سال گذشته این بازه ۱۱۱ میلیون دلار بود) ثبت شده است. فروش کنترلر‌ها ۶ درصد در ماه می امسال رشد داشته و کنترلر پرو نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین در این زمینه بوده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده