نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

استودیو IO Interactive مستقل شده و حق امتیاز هیتمن را در اختیار گرفت

استودیو IO Interactive رسما مستقل شده و موفق شد حق امتیاز مجموعه هیتمن را از اسکوئر انیکس دریافت کند.

امروز، استودیو دانمارکی IO Interactive اعلام کرد که از این پس رسما یک استودیو مستقل است و نکته مهم‌تر اینکه موفق شده حق امتیاز مجموعه هیتمن را از آن خود کند؛ مجموعه‌ای که استودیو از سال ۲۰۰۰ و با انتشار بازی Hitman: Codename 47 روی آن کار کرده و تاکنون ۶ بازی از این مجموعه منتشر کرده که جدیدترین آن‌ها بازی Hitman است که سال ۲۰۱۶ عرضه شده بود.

همانطور که به خاطر دارید، ماه گذشته بود که کمپانی اسکوئر انیکس اعلام کرد قصد دارد استودیو IO Interactive را از مجموعه خود خارج کرده و در صورت امکان آن را به سرمایه گذار دیگر واگذار کند. این ناشر ژاپنی علت را به محدود کردن تمرکز خود روی استودیوها و مجموعه‌های کلیدی خود عنوان کرده بود و مشخص است که استودیو IO Interactive و سری Hitman شامل این موارد نمی‌شدند.

با وجود هدف اولیه اسکوئر انیکس، به جای اینکه IO به کمپانی یا ناشر دیگری فروخته شود، استودیو با اسکوئر انیکس سر تملک مدیریت IO به توافق رسیده و البته حق امتیاز هیتمن را هم از آن خود کرده است. خبر خوش برای طرفداران مجموعه Hitman هم اینکه استودیو IO Interactive گفته است که خبرهای جدیدی در مورد آینده این مجموعه را هفته آینده منتشر خواهد کرد.

هاکان ابراک، مدیرعامل استودیو IO، در کنار انتشار خبر امروز، بیانیه زیر را منتشر کرده است:

استودیو IO Interactive در تاریخ ۱۹ ساله خود همواره سرگرمی‌های مبتکرانه و هیجان انگیزی برای شما به ارمغان آورده است؛ از بازی Mini Ninjas گرفته تا بازی Freedom Fighters و جنایتکاران بدنام یعنی سری Kane & Lynch و البته مامور 47 محبوبمان. به لطف آخرین بازیمان، ما نه تنها هیتمن را دگرگون کردیم، بلکه کل استودیو خود را وارد دوره بازی‌های AAA دیجیتال کردیم. محصول زنده ما موجب درهم گسیختن تجارت بازی‌های ویدیویی شده و شناخت و ستایش مطبوعات، انجمن‌ها و طرفداران را به دست آوردیم.

داستان‌های فراوانی از امید، آرزوها، مشقت و خرسندی داخل این دیوارها وجود دارد. ما هیچگاه برای چیزی که از ما انتظار می‌رفت و از سوی ما قابل پیش‌بینی بود تلاش نکردیم، بلکه همیشه به دنبال چیزی بودیم که حس ابتکار و واقعیت در آن وجود داشته باشد. اشتیاق و عزم ما هیچگاه قوی‌تر از این نبوده و به همین علت تصمیم گرفتیم که الان زمان توقف نیست، چرا که هنوز ماجراهای هیجان انگیز و بکر فراوانی برای گفتن داریم.

از این رو باعث افتخار من است که امروز اعلام کنم استودیو IOI رسما یک استودیو مستقل است. ما با موفقیت به مذاکرات خود با اسکوئر انیکس خاتمه دادیم و برای تملک مدیریت استودیو توافق کردیم. نکته مهم‌تر اینکه حق امتیاز سری هیتمن را برای خود حفظ کرده‌ایم.

این لحظه مهم و تغییری تاریخی برای IOI به حساب می‌آ‌ید. از امروز، ما کنترل کاملی روی رویکرد استودیو خود و سری هیتمن خواهیم داشت. قرار است آینده خود را خودمان شکل دهیم و این موضوع بسیار هیجان انگیز است. دست ما به فرصت‌های جدید باز بوده و همکاران آینده ما به تقویت‌مان به عنوان یک استودیو کمک خواهند کرد و از تولید بهترین بازی‌های ممکن برای طرفدارانمان اطمینان حاصل خواهند کرد.

دوست دارم از تمامی بازیکنان، طرفداران، دوستان مطبوعاتی و تمامی افراد مرتبط با استودیو به خاطر پیام‌های حمایتی که در هفته‌های اخیر برایمان ارسال کردند تشکر صمیمانه‌ای داشته باشم. همچنین از اسکوئر انیکس هم تشکر می‌کنم که بودن به عنوان عضوی از خانواده آن‌ها عالی بود و به آنچه در هشت سال گذشته با یکدیگر به دست آوردیم، افتخار می‌کنم. IOI به عنوان یک استودیو مستقل شروع به کار کرد و حال با یک تیم پرشور و با استعداد به ریشه‌ها باز می‌گردیم.

ما روی پشتیبانی تمامی بازیکنانمان حساب می‌کنیم و دوست داریم تعداد بیشتری از شما را تشویق به تجربه بازیمان کنیم. جزئیات بیشتری در مورد نقشه‌هایمان را هفته آینده منتشر می‌کنیم.

اسکوئر انیکس هنگام خریداری کمپانی Eidos Interactive در سال ۲۰۰۹، صاحب استودیو IO Interactive شد. جدا از مجموعه هیتمن، استودیو IO برای ساخت سری Kane & Lynch هم به شهرت رسید، مجموعه‌ای که به نظر می‌رسد موفق به خریداری آن نشده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده