نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

بتسدا: منتشر نشدن The Elder Scrolls جدید در آینده نزدیک اتفاق خوبی است [E3 2017]

بتسدا می‌گوید نسخه بعدی بازی The Elder Scrolls به این زودی منتشر نمی‌شود؛ اما آن‌ها چنین اتفاقی را حرکت درستی می‌دانند و دلیل موجهی برای آن دارند.

با نظر به موفقیت بزرگ و ادامه‌دار بازی The Elder Scrolls V: Skyrim، شکی وجود ندارد که استودیوهای بازیسازی بتسدا نسخه‌ی بعدی این مجموعه (The Elder Scrolls 6) را هم خواهند ساخت. کمپانی بتسدا نیز چنین قضیه‌ای را بارها تأیید کرده است؛ اما علی‌رغم این‌ موضوع، مدت زیادی است که هنوز شاهد رونمایی رسمی از این بازی نشده‌ایم و اکنون حدود شش سال است که اطلاعات مهمی از نسخه‌ی بعدی این سری منتشر نشده است. اکنون در جریان اخبار بازی، پیت هاینز، مدیر بازاریابی کمپانی بتسدا، در مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کند که چرا نسخه‌ی بعدی این بازی به این زودی نخواهد آمد و چرا این تصمیم درستی برای بتسدا است. 

قبل از هر چیزی، پیت هاینز دوباره تأیید می‌کند که بازی The Elder Scrolls 6 بالاخره ساخته خواهد شد. البته او پیش‌تر نیز این موضوع را تأیید کرده بود، اما با تاکید بر اینکه نباید در آینده‌ی نزدیک منتظر آن بود. هنوز هم نمی‌دانیم که آیا بازی در حال حاضر در دست ساخت قرار دارد یا خیر؛ ولی تا آنجایی که می‌دانیم، او قبلاً در آبان‌‌ماه سال ۱۳۹۵ اعلام کرده بود که فعلاً هیچ‌کس روی این بازی کار نمی‌کند. وی می‌گوید: 

بالاخره یک روز بازی The Elder Scrolls 6 ساخته خواهد شد، اما [فعلاً] بازی‌های بزرگی برای عرضه در برنامه‌ی کارمندهایی [که در استودیوهای بازیسازی بتسدا کار می‌کنند] وجود دارد. 

مدتی قبل، در ماه مه سال گذشته، تاد هاوارد اعلام کرده بود که استودیوهای بازیسازی بتسدا مشغول کار روی سه اثر «بزرگ و دیوانه‌کننده» هستند؛ گرچه دقیقاً مشخص نیست که نسخه‌ی بعدی سری The Elder Scrolls هم در جمع آن‌ها هست یا خیر.

هاینز در ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره می‌کند که تیم تاد هاوارد بعد از عرضه‌ی بازی Fallout 4، اثری که با پشت سر گذاشتن Skyrim تبدیل به موفق‌ترین بازی بتسدا شد، می‌خواست «روی موارد دیگری کار کند و کارهای دیگری انجام دهد». او اضافه می‌کند که استودیوهای بازیسازی بتسدا نمی‌خواهند به عنوان سازنده‌هایی شناخته شوند که فقط Fallout و The Elder Scrolls می‌سازند. پیت هاینز در این خصوص توضیح می‌دهد: 

کاملاً‌ صادقانه بگویم، آن‌ها نمی‌خواستند تبدیل به سازندگانی شوند که در کارنامه‌ی کاری‌شان فقط Elder Scrolls ،Fallout ،Elder Scrolls ،Fallout به چشم بخورد. شما افراد و کارمندهای زیادی را در استودیو دارید که به مدت‌ طولانی در این استودیو کار می‌کنند و می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند که قرار است روی چه چیزهایی کار کنند؛ خواه سری بازی‌ای باشد که از قبل وجود داشته یا خواه یک بازی کاملاً جدید. 

و من فکر می‌کنم که تاد هاوارد و تیمش چنین حقی را دارند و می‌توانند بگویند: «ما می‌دانیم که همه واقعاً بازی The Elder Scrolls 6 را می‌خواهند؛ اما ما به عنوان افرادی خلاق می‌خواهیم که بتوانیم روی مواردی که مشتاق آن هستیم کار کنیم.» و به نظرم زمانی که دو بازی بعدی (اشاره به گفته‌های تاد هاوارد مبنی بر سه پروژه‌ی در دست ساخت) و The Elder Scrolls 6 منتشر شوند، می‌بینید که همه‌چیز با عقل جور در می‌آید. اما تا اینکه همه‌ی این اتفاقات رخ بدهد مدتی طول می‌کشد. 

همچنین در مصاحبه‌ی گیم‌اسپات با پیت هاینز، او تئوری جریان داشتن بازی‌های Fallout و The Elder Scrolls در جهانی مشترک را رد کرد. در حالی که منتظر نسخه‌ی بعدی بازی The Elder Scrolls هستید، Skyrim در راه پلتفرمی جدید، یعنی نینتندو سوییچ، است و سال آینده برای این کنسول عرضه خواهد شد. البته اگر به واقعیت مجازی دسترسی دارید، می‌توانید در انتظار نسخه‌ی واقعیت مجازی Skyrim باشید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده