نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳

آتاری در حال ساخت یک کنسول بازی جدید است [E3 2017]

مدیرعامل آتاری لحظاتی پیش تایید کرد که این کمپانی در حال ساخت یک کنسول بازی جدید است.

در مصاحبه اخیر فرد چزنی، مدیرعامل کمپانی آتاری با کانال GamesBeat، وی تایید کرد که این کمپانی افسانه‌ای در حال ساخت یک کنسول بازی جدید است.

به نظر می‌رسد این کمپانی نیویورکی قصد دارد به واسطه محبوبیت فراوان بازی‌های کلاسیک و کنسول بازی ریتروی نینتندو یعنی کنسول NES Classic Edition که به طور غافلگیرکننده به محبوبیت فراوانی دست یافته، دست به ساخت یک کنسول بازی جدید بزند.

هفته گذشته، آتاری در حال تست یک محصول جدید به نام آتاری باکس (The Ataribox) بود. ویدیوی این محصول که در یک وب‌سایت نامربوط به آتاری منتشر شده بود، تصویر یک محصول سخت‌افزاری را نشان می‌داد؛ اما بسیاری از مردم گمان کردند که ویدیوی منتشر شده جعلی و ساختگی است؛ در صورتی که به نظر می‌رسد این ویدیو محصول جدید آتاری را نشان می‌داده که برای چندین سال در دست ساخت بوده است. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

برای دانلود به آپارات مراجعه کنید

البته تصاویر این کنسول هم به نوعی عجیب و به دور از واقعیت بود؛ چرا که کسی کنسولی با گوشه‌های طرح چوب درست نمی‌کند. اما در جریان نمایشگاه E3 2017 چزنی تایید کرد که شایعات حقیقت دارند. وی گفت:

ما به تجارت سخت‌افزار بازگشته‌ایم.

چزنی از اشتراک‌گذاری بسیاری از جزئیات این کنسول جدید خودداری کرد، اما گفت که کنسول آتاری براساس تکنولوژی رایانه‌های شخصی ساخته شده است. وی گفت که آتاری همچنان روی طراحی کنسول کار می‌کند و رونمایی کامل از آن را به زمانی دیگر موکول کرد.

چزنی گفت که به زودی شاهد احیای Atari خواهیم بود. آتاری در سال ۲۰۱۳ موفق به جلوگیری از ورشکستگی نشد؛ اما چزنی کمپانی را خریداری کرد و اکنون قصد دارد آن را به روزهای اوج بازگرداند. کمپانی در حال حاضر سودآور و درگیر ساخت بازی‌های موبایل است. کمپانی به طور گسترده‌ای در حال لایسنس کردن برندهای خود است و برای مثال نام آتاری را برای فیلم Blade Runner 2049 لایسنس کرده است.

به نظر شما کنسول جدید آتاری چگونه خواهد بود؟ آیا آتاری توانایی رقابت در بازارهای کنسول‌ها را خواهد داشت؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده