نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Drop Flip

بازی موبایل Drop Flip اثری در سبک پازل مبتنی بر قوانین فیزیک است که بازیکن را برای هدایت توپ به درون یک سطل، به چالش می‌کشد.

بازی اندروید و آیفون Drop Flip، ساخته‌ی استودیو بوردرلیپ (BorderLeap، خالق بازی‌های زیبایی چون Har•mo•ny)، یک اثر فوق‌العاده در سبک پازل مبتنی بر قوانین فیزیکی است که بازیکن را برای هدایت یک توپ به درون سطل از طریق انجام حرکاتی مانند، کشیدن، فشردن و جابجایی اجزایی از محیط، به چالش می‌کشد. اگر به بازی‌های سبک پازل، مانند بازی Trick Shot علاقه دارید، مطمئنا عاشق Drop Flip خواهید شد.

Drop Flip داری گیم‌پلی خلاقانه و کاملا تعاملی است

گیم‌پلی و کنترل در بازی موبایل Drop Flip بسیار ساده، تعاملی و در عین حال فوق‌العاده جذاب است. در هر مرحله، توپ مورد نظر بالای یک دروازه کوچک قرار می‌گیرد و بازیکن باید با تغییر درست بخش‌هایی از محیط و استفاده ار موقعیت صحیح آنها در حرکت، توپ را به درون سطل مورد نظر هدایت کند. با لمس دروازه‌ای که توپ روی آن قرار گرفته است، توپ رها می‌شود و دیگر کنترلی روی حرکت آن نخواهید داشت. بنابراین شما باید پیش از رها کردن توپ، حرکات اجزا و موانع موجود در هر مرحله را به دقت بررسی و در صورت امکان آنها را دستخوش تغییر کنید. موانعی که قابلیت تغییر موقعیت را دارند، فضای مربوط به مانور حرکات آنها، هرچند محدود، با سایه مشخص شده است. شما فقط باید آن موانع را با انگشت خود بکشید و در جای مناسب قرار دهید تا توپ در مسیر سقوط و حرکت خود با برخورد صحیح به آنها، به درون سطل هدایت شود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردم، کنترل و گیم‌پلی در بازی موبایل Drop Flip فوق‌العاده سرراست و ساده است؛ اما این پازل‌های بازی هستند که با ظرافت بالایی طراحی شده‌اند و با پیشروی در هر مرحله، هرکدام چالش‌های خاص خود را طلب می‌کنند. در طراحی مراحل بازی، متاسفانه هیچ‌گونه موردی برای به‌دست آوردن دستاورد یا چیزی مانند ستاره قرار داده نشده است؛ از این‌رو پس از اتمام هر مرحله، ارزش تکرار آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. اما جای نگرانی نیست، Drop Flip دارای بسیاری مراحل متفاوت است که با پیشروی در بازی، پس از نیمه‌ی دوم مراحل، چالش‌ و سختی‌های حل موفقیت‌آمیز هرکدام از آنها همراه با جذابیتی فوق‌العاده در تصمیم‌گیری با تفکر و استراتژی مناسب بر اساس قوانین فیزیکی، می‌تواند شما را برای مدت‌ها سرگرم نگاه دارد. به طور دقیق، بازی شامل ۱۰۰ مرحله متفاوت می‌شود که به‌صورت یک‌جا و پشت سرهم قرار گرفته‌اند. هچ‌گونه بخش‌بندی یا جداسازی بین مراحل بازی وجود ندارد و شما برای دسترسی به مراحل بعد، باید حتما مرحله فعلی را با موفقیت پشت سر بگذارید. 

بخش بصری در Drop Flip، ساده، تمیز و بسیار چشم‌نواز طراحی شده است

گرافیک در بازی Drop Flip به صورتی باورنکردنی ساده، تمیز و چشم‌نواز طراحی شده است. Drop Flip از آن دست پرداخت‌های هنری است که به‌سرعت توجه کسانی را که به دیزاین‌های مینیمالیستی علاقه دارند به سمت خود جذب می‌کند. بازی از طیف وسیعی رنگ‌بندی روشن و چشم‌نواز در پس‌زمینه خود استفاده می‌کند که ترکیب آن با بافتی ظریف و زیبا، نمای فوق‌العاده و بوم-مانندی به بک‌گراند بازی داده است. رنگ‌بندی قسمت‌های مربوط به پازل‌ها تماما سفید است و اجزای آنها معمولا دارای طراحی ساده به‌صورت مربع، مثلث یا خطوط هستند. تضادی که رنگ سفید اجزای پازل با طیف وسیع رنگ‌های متفاوت در پس‌زمینه بازی ایجاد می‌کند، جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به بخش بصری بازی می‌بخشد که در نوع خود کم‌‌نظیر است! انیمیشن‌های مربوط به سقوط و حرکت توپ بر پایه قوانین فیزیک و حرکات دیگر موانع موجود، بسیار نرم و روان صورت می‌گیرد و از این نظر، کوچکترین تاخیری در پاسخ‌گویی بازی مشاهده نمی‌شود. موسیقی‌های متن Drop Flip نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارند و کاملا آرامش‌بخش هستند. این موزیک‌ها در کنار جلوه‌ها و افکت‌های صوتی عالی، بخش صداگذاری بازی را همانند قسمت بصری آن در سطح منحصربه‌فردی قرار می‌دهد.

|

به عنوان کسی که به بازی‌های پازل، مخصوصا نوع مبتنی بر قوانین فیزیک‌اش، علاقه زیادی دارم و بیشتر وقت خود را با موبایل پای این نوع بازی‌ها سپری می‌کنم، عاشق Drop Flip شدم. تقریبا اکثر مراحل بازی را با موفقیت پشت سر گذاشتم و از ثانیه به ثانیه زمانی که پای این بازی صرف کردم، لذت بردم. Drop Flip از آن دست بازی‌های کم‌نظیری است که در عین سادگی و پرداخت مینیمالیستی به جزئیات، تجربه‌ای بسیار غنی ارائه می‌دهد. اگر به سبک بازی‌های دوبعدی پازل بر اساس قوانین فیزیک واقعی علاقه دارید یا حتی اگر به بازی‌های پازل علاقه‌ای ندارید، به هیچ عنوان نباید تجربه بی‌‌نقص بازی Drop Flip را از دست بدهید. هم‌اکنون می‌توانید از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور، بازی موبایل Drop Flip را برای تبلت و گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Drop Flip


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده