نویسنده: یونس بهرامی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

بانجی: نسخه پی‌ سی بازی Destiny 2 یک پورت نیست [E3 2017]

بازی Destiny 2 برای پی‌‌سی هم ساخته می‌‌شود، اما نسخه پی‌‌سی تنها یک پورت ساده نیست.

چندی پیش، طبق اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Destiny 2 در کنار نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، برای پلتفرم پی‌سی نیز در دست ساخت است و استودیوی بانجی بعد از مدتی طولانی، دوباره به سمت این پلتفرم آمده است. این موضوع در حالی به وقوع پیوسته که نسخه‌ی قبلی این مجموعه برای پی‌سی ساخته نشده بود. سوال اینجا است که آیا استودیوی بانجی تنها از سر رفع تکلیف و پاسخی سرسری به جامعه‌ی دارندگان پی‌سی، تصمیم به آوردن بازی Destiny 2 به روی این پلتفرم گرفته یا اینکه نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی همان چیزی است که طرفدارها می‌خواهند؟ دیوید دَگ، مدیر انجمن این بازی، در مصاحبه با گیم‌اسپات به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و از فرصت‌ها و چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، صحبت می‌کند:

 ما بازخوردهای زیادی از سوی بازیکن‌های پی‌سی دریافت کردیم که علاقه‌مند بودند تا بازی Destiny 2 را روی این پلتفرم نیز ببینند. اینکه جامعه‌ی بازیکن‌های پی‌سی را هم به جامعه‌ی بازیکن‌های مجموعه Destiny بیاوریم، فرصتی بود که نمی‌توانستیم برای آن صبر کنیم. آوردن یک بخش و سرحد جدید به جامعه‌مان مورد فوق‌العاده‌ای است. من مطمئن هستم که آن‌ها چشم‌انداز و بازخوردهای منحصربه‌فرد خودشان را همراه خود می‌آورند و [با توجه به بازخورد آن‌ها]، درباره‌ی بازی‌ای که ساخته‌ایم از طریق دیدگاه آن‌ها نکات جدیدی یاد می‌گیریم. ما تجربه‌ی این بازی را با توجه به بازخوردهایی که به ما می‌رسانند، با رشد و تکامل همراه می‌کنیم. 

دگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود، اضافه می‌کند که بازیکن‌های پی‌سی «نسل جدیدی از گیمرها» هستند که استودیوی بانجی مشتاق آمدن آن‌ها به خانواده‌ی Destiny است. او همچنین می‌افزاید که نسخه‌ی پی‌سی بازی Destiny 2 یک پورت ساده نیست. وی می‌گوید: 

این یک پورت نیست. نسخه‌ی پی‌سی این بازی از پایه ساخته شده تا روی پی‌سی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز ظاهر شود و قابلیت‌هایی را پشتیبانی کند که بازیکن‌های پی‌سی انتظار آن را دارند. 

با توجه به اینکه نرخ فریم این بازی در نسخه‌ی پی‌سی قفل نیست (در مقایسه با نسخه‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن 4 پرو که هر دو روی ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند)، آیا روی پلتفرم پی‌سی شاهد بهترین نسخه‌ی این بازی خواهیم بود؟ ممکن است؛ اما همه‌چیز در نهایت به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد. دگ در پاسخ به این موضوع می‌گوید: 

بهترین نسخه، نسخه‌ای است که شما دوستان خود را در آنجا پیدا کنید و در آن احساس راحتی کنید. 

همچنین گیم‌اسپات در مصاحبه‌ی خود پرسید که آیا فرصت به‌وجود آمدن کراس‌اُوِر (منظور این است که مثلاً لباس‌ها یا شخصیت‌هایی که در بازی‌های بلیزارد وجود دارند، بتوانند در Destiny قرار بگیرند و برعکس) بین بازی Destiny و بقیه‌ی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد وجود دارد؟ دگ پاسخ قطعی به این سوال را نمی‌داند و معتقد است که برای پاسخ دادن، خیلی زود است. وی این‌گونه جواب می‌دهد:

درباره‌ی اینکه این ارتباط در آینده ما را به کجا می‌برد، چیزی نمی‌توانیم بگوییم. 

بازی Destiny 2 در تاریخ ۶ سپتامبر (مصادف با ۱۵ شهریورماه) برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود و همچنین نسخه‌ی پی‌سی با تأخیر در تاریخ ۲۴ اکتبر (مصادف با ۲ آبان‌ماه) عرضه خواهد شد. شما می‌توانید تریلر این بازی در نمایشگاه E3 2017 را از اینجا تماشا کنید


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده