نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

ویدیوی اسمبل کردن ایکس باکس وان ایکس به دست مایکروسافت [E3 2017]

اگر می‌خواهید با ساختار کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و قطعات درون‌اش بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به ویدیوی جدید مایکروسافت نگاهی بیندازید.

زمانی که هر محصول الکترونیکی جدیدی رونمایی می‌شود، از اسمارت‌فون گرفته تا کنسول بازی، طبیعتاً بخشی از مخاطبان آن تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر از زیر و بم دستگاه و قطعات درون آن سر دربیاورند. در این میان، کمپانی مایکروسافت برای آنکه به کنجکاوی علاقه‌مندان ایکس‌باکس وان ایکس، کنسول جدیدش، به‌خوبی پاسخ بدهد، در حاشیه نمایشگاه E3 2017 ویدیویی را منتشر کرده که در آن، یکی از مهندسان‌اش بخش‌های مختلف این کنسول را به‌طور دستی سرهم می‌کند.

در ویدیوی جدید، لئو دل کاستیلو، مدیرکل سخت‌افزار ایکس‌باکس، قطعات ایکس‌باکس جدید را به مخاطبان نشان می‌دهد؛ در حالی که لری هیرب یا همان میجر نلسون معروف، مدیر برنامه‌نویسی ایکس‌باکس لایو، هم او را همراهی می‌کند. دل کاستیلو نخست به سراغ پردازنده کنسول می‌رود و سپس به مادربرد، مدار تنظیم‌کننده ولتاژ، هارد دیسک و … می‌پردازد.

در ویدیو، ما می‌توانیم شاسی فولادی دستگاه را مشاهده کنیم که دو قسمت بالایی و پایینی را شامل می‌شود و هر کدام از این دو به‌طور یکپارچه و بدون درز طراحی شده‌اند. همچنین دل کاستیلو به این موضوع اشاره می‌کند که سوراخ‌های بخش تهویه هوای کنسول به‌شکلی طراحی شده‌اند که هم به اندازه‌ی کافی بزرگ باشند (برای تهویه‌ی درست هوا) و هم آن‌قدر کوچک که از تأثیر امواج الکترومغناطیسی کنسول روی دستگاه‌های پیرامون آن جلوگیری کنند. در این میان، ما نظاره‌گر چینش به‌هم‌فشرده قطعات داخلی کنسول، از جمله هیت‌سینک و درایو بلوری 4K، هستیم که به‌خوبی نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های ردموندی‌ها برای به حداقل رساندن فضای پِرت دستگاه هست. در کل، انتشار این ویدیو اقدامی جالب است که مشابه این حرکت را از سوی کمپانی‌های بزرگی مانند مایکروسافت کمتر شاهد هستیم.

برای دانلود ویدیو، از وب‌سایت آپارات اقدام کنید

ایکس‌باکس وان ایکس قرار است در ۷ نوامبر (۱۶ آبان) با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود.


منبع Polygon GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده