نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

مدیر ایکس باکس درباره عبارت Console Launch Exclusive توضیح داد [E3 2017]

فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس، در مصاحبه اخیر خود در مورد معنای عبارت Console Launch Exclusive توضیح داد.

در صورتی که کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 را مشاهده کرده باشید، احتمالا متوجه عبارت جدیدی که مایکروسافت برای توصیف برخی بازی‌های خاص به کار می‌برد شده‌اید: Console Launch Exclusive. امروز در مصاحبه جدید فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس با وب‌سایت گیم‌اسپات، وی در مورد معنای این عبارت توضیح داد.

در چند سال اخیر، کمپانی‌های بازیسازی برای برخی بازی‌ها انحصار زمانی داشتند؛ به این معنا که این بازی‌ها در زمان مشخصی فقط در انحصار یک کنسول بودند. اسپنسر توضیح می‌دهد که عبارت Console Launch Exclusive در واقع مترادف همان انحصار زمانی است، اما معنای کمی تخصصی‌تری دارد. اسپنسر می‌گوید:

عبارت Console launch exclusive یعنی اولین کنسولی که بازی برایش عرضه می‌شود ایکس‌باکس وان است. حقیقتش را بخواهید، نمی‌دانم این بازی‌ها قرار است چه زمانی برای پلتفرم‌های دیگر عرضه شوند. این مورد بستگی به سازنده بازی دارد که برای تحقق این کار چقدر وقت بگذارد.

اما علت تفاوت عبارت انحصار زمانی با عبارت مذکور چیست؟ طبق گفته اسپنسر، این عبارت برای رساندن این واقعیت که برخی از این بازی‌ها قبلا برای رایانه‌های شخصی عرضه شده‌اند، به کار می‌رود. اسپنسر اظهار داشت:

این‌ها بازی‌هایی هستند که ابتدا برای ایکس‌باکس عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها قبلا برای رایانه‌های شخصی عرضه شده‌اند و به همین علت است که ما از چنین اصطلاحی استفاده کردیم.

علاوه بر این، وی تایید کرد که عبارت «انحصاری ایکس‌باکس وان و ویندوز 10» به این معنا است که بازی مدنظر فقط برای همین پلتفرم‌ها عرضه می‌شود. از سوی دیگر، عبارت World Premiere برای بازی‌ای به کار می‌رود که گیم‌پلی خاصی از آن برای اولین بار به نمایش دربیاید، اما بسته به بازی، ممکن است برای دیگر پلتفرم‌ها هم عرضه شود.

اسپنسر در ادامه این صحبت‌ها به ناسالم بودن جنگ میان کنسول‌ها اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات کامل از عملکرد مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017، به پست جمع‌بندی کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 مراجعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده