نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

مایکروسافت: پلی استیشن 4 پرو بیشتر رقیب ایکس باکس وان اس است [E3 2017]

در نمایشگاه E3 2017، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرد که پلی‌استیشن 4 پرو بیشتر رقیبی برای ایکس‌اکس وان اس است تا ایکس‌باکس وان ایکس.

در جدیدترین اخبار بازی، مدیر بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، فیل اسپنسر طی مصاحبه با جف کیلی در طول نمایشگاه E3 2017 اعلام کرد که در مورد اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری ایکس‌باکس وان ایکس نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو نگران نیست؛ برای اینکه این دو کنسول را در رقابت با یکدیگر نمی‌بیند.

شاید مایکروسافت یک کنفرانس معقول را برای همایش E3 2017 تدارک دید؛ اما اعلام قیمت ۴۹۹ دلاری ایکس‌باکس وان ایکس، علی‌رغم قدرت بیشتر این کنسول، هنوز برای مردم یادآور رونمایی نه‌چندان جالب از مدل پایه کنسول، یعنی ایکس‌باکس ‌وان، بود. ۴۹۹ دلار هنوز قیمت بسیار زیادی در مقایسه با پلی‌استیشن 4 پرو به شمار می‌رود که البته قدرت آن کمتر است.

کمپانی مایکروسافت پیش‌تر گفته بود که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس برای علاقه‌مندان و قشر خاصی از گیمر‌ها در نظر گرفته شده است و آخرین مصاحبه‌ای که فیل اسپنسر در این مورد انجام داده است، تفکر پشت این موضوع را نشان می‌دهد. دلیلی که فیل اسپنسر در مورد اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری دو کنسول نگران نیست این است که مایکروسافت ایکس‌باکس وان ایکس را در موضع رقابت با پلی‌استیشن 4 پرو نمی‌بیند! اسپنسر طی مصاحبه با وب‌سایت یووروگیمر در رابطه با این موضوع چنین می‌گوید:

من به پلی‌استیشن 4 پرو به عنوان رقیبی برای ایکس‌باکس وان اس نگاه می‌کنم تا ایکس‌باکس وان X. اگر شما فقط به مشخصات سخت‌افزاری این کنسول نگاه کنید، خواهید دید ایکس‌باکس وان ایکس در سطح دیگری نسبت به هر کنسول دیگر در بازار قرار دارد.

اسپنسر با اینکه مستقیما به تکنیک آپ‌اسکیل چکربورد (Checkerboard) در پلی‌استیشن 4 پرو اشاره‌ای نمی‌کند، اما این موضوع را با مقایسه‌ی اینکه بازی‌های بیشتری با رزولوشن 4K واقعی روی ایکس‌باکس وان ایکس اجرا می‌شوند، مورد هدف قرار می‌دهد! در جایی دیگر در مصاحبه، اسپنسر آشکار می‌سازد که آنها انتظار ندارند ایکس‌باکس وان ایکس بر خلاف ایکس‌باکس وان اس، پرفروش‌ترین کنسول بازار در سال آینده شود. او در این رابطه گفت:

رقیب‌های ما هم مورد یکسانی را می‌بینند. مدل‌های پایه کنسول‌ها برای بخش اعظمی از مصرف‌کنندگان هستند.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر سال جاری (۱۶ آبان) به بازار عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده