نویسنده: محمد شیرزاده
// سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

دلیل لغو شدن بازی Scalebound از زبان فیل اسپنسر

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، در رابطه با دلیل لغو ساخت بازی Scalebound توضیح می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

در دی‌ماه سال گذشته بود که کمپانی مایکروسافت اعلام کرد ساخت بازی Scalebound که توسط استودیوی پلاتینیوم گیمز و زیر چتر مایکروسافت در حال ساخت بود، کنسل شده است. پس از لغو شدن بازی، توضیحات خاصی ارائه نشد و فقط گفته شد که این تصمیم پس از بررسی‌های فراوان گرفته شده است. در این میان، استودیوی پلاتینیوم گیمز ابراز ناامیدی کرد و فیل اسپنسر هم با ذکر این موضوع که لغو شدن بازی باعث آزرده خاطر شدن وی نیز شد، از هواداران عذرخواهی کرد. اما امروز اسپنسر در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ژاپنی گیم واچ اطلاعات بیشتری درباره دلیل کنسل شدن Scalebound ارائه داد.

مایکروسافت و پلاتینیوم گیمز طی مدتی که مشغول ساخت بازی Scalebound بودند، نکات فراوانی درباره توسعه بازی از یکدیگر آموختند. اسپنسر معتقد است که پلاتینیوم استودیوی منحصربه‌فردی است و امیدوار است بتواند دوباره با کامیا-سان که نقش مهمی در صنعت بازیسازی دارد کار کند.

وی معتقد است که با توجه به تلاش‌های پلاتینیوم گیمز برای خلق کردن بازی‌های بزرگ و اینکه سعی می‌کند بازی‌هایش از نظر ابعاد، وضعیت بخش چندنفره و بسیاری موارد دیگر در میان بازی‌های زمان خود همتایی نداشته باشند، شاید Scalebound زودتر از موعد معرفی شد.

با این حال، معرفی پیش از موعد بازی باعث شد تا فشار روی سازندگان به وجود بیاید و موانع زیادی در راه توسعه‌دهندگان قرار گیرد. در نتیجه، شرایطی به وجود آمد که هر دو کمپانی به خود شک کردند که شاید نتوانند آنچه را که هواداران می‌خواهند ارائه دهند. به همین دلیل، تصمیم به توقف ساخت بازی Scalebound گرفتند.

اسپنسر برای پلاتینیوم گیمز احترام قائل است و ناامیدی هواداران ایکس باکس را درک می‌کند. او از این تجربه درس گرفته است. وی در همان مصاحبه توضیح داد که امیدوار است توسعه‌دهندگان ژاپنی بیشتر خود را نشان دهند و به نظرش تیم سازنده بازی Final Fantasy XV مثال خوبی از این موضوع است.

پیام وی برای افرادی که توسعه بازی روی کنسول را ترک کردند و به سراغ ساخت بازی‌های موبایل رفتند این است که «به خانه برگردید». اسپنسر همچنین معتقد است که بازیکنان ژاپنی در حال علاقه‌مند شدن دوباره به بازی‌های کنسول هستند و این را به لطف کنسول نینتندو سوییچ می‌داند.

با وجود اینکه مایکروسافت یک کمپانی آمریکایی است، اسپنسر حس می‌کند که یکی از مهم‌ترین موارد برای صنعت گیمینگ این است که هنوز با هواداران بازی‌های ژاپنی ارتباط داشته باشد. او دوست دارد تا آن‌ها نظر خود را درباره بازی‌ها بگویند و معتقد است تلاش برای بهبود وضعیت می‌تواند کاری کند تا تیم ایکس باکس موفق شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده