نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵

جر و بحث میان کوجیما و کونامی همچنان ادامه دارد

به نظر می‌رسد دعوا و جنجال میان هیدئو کوجیما و کونامی همچنان و با وجود گذشت نزدیک به دو سال از جدایی کوجیما از کونامی، ادامه دارد.

به تازگی و به لطف گزارش منتشر شده توسط روزنامه ژاپنی Nikkei مطلع شدیم با وجود اینکه هیدئو کوجیما نزدیک به دو سال پیش از کونامی جدا شده بود، همچنان میان این دو جر و بحث ادامه دارد.

جدیدترین نسخه از سری Metal Gear که کوجیما خالق آن محسوب می‌شود، سال گذشته و در جریان رویداد TGS 2016 معرفی شد و واکنش منفی و نارضایتی کوجیما را نسبت به رویکرد کونامی با سری Metal Gear Solid به دنبال داشت. هنگامی که از وی در رابطه با بازی Metal Gear Survive پرسیده شد، کوجیما گفت که وجود زامبی در نسخه جدید مجموعه معنایی ندارد:

من هیچ چیزی در این مورد نمی‌دانم. به خاطر اینکه هیچ‌گونه ارتباطی به من ندارد، خب؟ نمی‌دانم چطور بگویم، خب برای من، متال گیر یک مجموعه جاسوسی با داستان سیاسی است. خب؟ پس به همین علت هیچ دلیلی برای حضور زامبی در این بازی وجود ندارد.

این اظهارات در کنار خنده حضار، موجب شد کمپانی نامه خشمناکی به کوجیما ارسال کند و ادعا کند که وی در حال خراب کردن نام کمپانی است. در این نامه آمده است:

تو ناعادلانه در حال نابود کردن اعتبار کمپانی ما هستی.

جدا از این جر و بحث و طبق ادعای Nikkei، همچنان سر غرامتی که کونامی باید به کوجیما پرداخت کند، میان این دو اختلاف نظر وجود دارد. کونامی از پرداخت بخشی از دستمزد کوجیما خودداری کرده و اتهام آن را به‌صورت پایدار و محکم انکار می‌کند.

نکته عجیب اینکه کوجیما تنها کارمند سابق کونامی نیست که رفتار بدی از سوی کارفرمای سابق خود دریافت می‌کند؛ تقریبا تمامی کارمندان سابق کونامی با این کمپانی مشکل دارند. به نظر می‌رسد کونامی نهایت تلاش خود را می‌کند تا کارمندان سابق خود را از صنعت بازی حذف کند، چرا که به دیگر کمپانی‌های بازی سازی گفته است که در مورد استخدام کارمندان سابقش مراقب باشند. کونامی حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و پیدا کردن کار برای کارمندان سابق خود در خارج از صعنت را هم مشکل کرده است، چرا که کارمندان سابق خود را از ذکر نامش به عنوان کارفرمای سابق، منع کرده است. هنوز مشخص نیست که این شرایط از چه زمانی در حال وقوع بوده، با این حال یکی از دلایلی که بعد از این همه مدت شاهد افشای سیاست عجیب کونامی هستیم به حرکت دیگر این ناشر باز می‌گردد که از شبکه‌های تلویزیونی ژاپنی خواسته است گفته‌های کارمندان سابق خود را نادیده بگیرند.

کونامی هنوز نسبت به این ادعاها هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده