نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹

بررسی بازی Tekken 7 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی مبارزه‌ای Tekken 7 فردا منتشر خواهد شد و نمره‌های آن خبر از یک بازی موفق می‌دهند.

سری Tekken برای بسیاری از گیمر‌ها خاطره‌انگیز است و قطعا بسیاری از گیمر‌های ایرانی هنوز هم خاطرات خوش بازی کردن نسخه سوم این مجموعه روی پلی‌استیشن را به یاد دارند. این سری مبارزه‌ای تا به امروز نسخه‌های متعددی داشته که برخی از آن‌ها به بازی‌هایی عالی تبدیل شده‌اند و برخی هم نمره‌هایی پایین‌تر از حد انتظار داشتند. حال جدیدترین نسخه این سری یعنی بازی Tekken 7 قرار است فردا برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر شود و سایت‌های معتبر دنیا اقدام به انتشار نقد‌های این بازی کرده‌اند که به استناد آن‌ها، می‌توان گفت که شاید Tekken 7 در حد و اندازه بهترین نسخه‌های سری ظاهر نشده باشد، اما یک بازی موفق و خوب است که تجربه آن طرفداران بازی‌های مبارزه‌های را راضی خواهد کرد.

در بازی Tekken 7 شاهد یک سری شخصیت‌های جدید نیز هستیم که یکی از آن‌ها، شخصیت آکوما از سری استریت فایتر است. شما می‌توانید لیست تمامی شخصیت‌های این بازی را در زومجی بخوانید. همچنین برای آشنایی بیش‌تر با بازی، خواندن پیش‌نمایش آن پیشنهاد می‌شود.

در ادامه مروری بر بررسی ها و نمره های بازی Tekken 7 خواهیم داشت.

بازی Tekken 7

گیم اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

Tekken 7 یک بازی خوب و با کیفیت است. بخش آنلاین آن تجربه لذت‌بخشی را ارائه کرده و خبری از قطعی یا لگ هم نیست. همچنین بازی گرافیک واقعا زیبایی هم دارد و سیستم مبارزات تغییر‌یافته آن هم کیفیت خیلی خوبی دارد. اما مشکلی که در رابطه با این بازی وجود دارد این است که تیکن 7 بیش‌تر شبیه به بازی‌ای به نظر می‌رسد که می‌توانست به مراتب بهتر باشد ولی سازندگان از آنجایی که قصد عرضه سریع آن را داشتند، عجله کرده و در نتیجه یک سری نواقص در بازی دیده می‌شود.

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

پیش از انتشار بازی Tekken 7 انتظار نداشتم که تا این حد از آن لذت ببرم و حال تصمیم گرفته‌ام تا بازی را تا زمانی که کاملا در آن حرفه‌ای شدم، تجربه کنم. درست است که سازندگان می‌توانستند با قرار دادن محتویات بیش‌تر در بازی کاری کنند که تکن 7 در طولانی مدت جذاب‌تر باشد، ولی حتی در همین حالت فعلی هم تجربه این بازی شدیدا لذت‌بخش و سرگرم‌کننده بوده و طرفداران این سبک از بازی ها قطعا از آن لذت خواهند برد.

گیمز رادار: ۸۰ از ۱۰۰

یک مورد ناراحت‌کننده در ارتباط با Tekken 7 این است که بازی برخلاف اکثر بازی‌های جدید سبک فایتینگ، در اضافه کردن المان‌های جدید موفق عمل نکرده است و هسته اصلی مبارزات بازی کماکان همان چیزی است که همواره در سری تکن مشاهده کرده‌ایم. البته این به معنی بد بودن بازی نیست و شخصا از گیم‌پلی بازی لذت زیادی می‌برم و بیش‌تر از اینکه دوست داشته باشم در مورد آن مطلبی بنویسم، می‌خواهم که از تجربه کردن بازی لذت ببرم! اما موردی که وجود دارد این است که شاید Tekken 7 آخرین بازی‌ای از این سری باشد که می‌تواند با چنین گیم‌پلی‌ای موفق ظاهر شود و سازندگان باید برای نسخه‌های بعدی، تدابیر بهتری داشته باشند. در مجموع هرچه که هست، Tekken 7 یک تجربه سرگرم‌کننده از یک بازی مبارزه‌ای ارائه می‌دهد و اگر بتوانید یک هم‌بازی خوب هم پیدا کنید، این بازی قادر است شما را برای مدت‌های بسیار طولانی سرگرم کند.

آی‌جی‌ان: فاقد نمره

بازی Tekken 7 یک حس نوستالژیک عالی برای طرفداران قدیمی این مجموعه دارد و برای شخص من یادآور روز‌هایی در دوران دبیرستان است که همراه با دوستانم Tekken 3 را بازی می‌کردیم. یا حتی بازی یادآور روز‌هایی است که تمامی دوستانم سراغ استریت فایتر رفته بودند و من به Tekken 6 با وجود تمامی مشکلاتش وفادار مانده بودم. هنوز باید کمی زمان بیش‌تری را صرف بخش آنلاین بازی کنم، اما اگر همین الان بخواهیم به Tekken 7 نمره بدهم، امتیاز آن ۹.۵ خواهد بود.

گیم‌اسپات: فاقد نمره

فعلا باید کمی بیش‌تر بخش آنلاین بازی را تجربه کنم تا بتوانم نمره‌ای برای بازی در نظر بگیرم، اما یک ویژگی خوب در بازی Tekken 7 وجود دارد و آن هم اضافه شدن بخش داستانی است. سری تکن همواره به عنوان بازی‌ای مشهور است که تجربه کردن آن همراه با دوستان لذت‌بخش است، اما بخش داستانی Tekken 7 جذابیت جدیدی به این سری اضافه کرده و داستانی عالی را با محوریت خانواده میشیما روایت می‌کند و علاوه بر آن اشاره‌هایی هم به دیگر شخصیت‌های بازی دارد. تنها ایراد بخش داستانی، روای بی‌روح آن است! به هر حال اضافه شدن این بخش تغییر خیلی خوبی در این سری به شمار رفته و یکی از نقاط قوت بازی است.

این مطلب با انتشار نمره‌های بازی توسط سایت‌های گیم‌اسپات و آی‌جی‌ان آپدیت خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده