نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

نکاتی که بهتر است پیش از تجربه بازی Prey بدانید

بازی Prey اخیرا منتشر شده و در این مقاله سراغ نکات آموزشی خواهیم رفت که بهتر است پیش از تجربه بازی با آن‌ها آشنا باشید.

مقاله مرتبط

Prey، بازی اکشن کمپانی بتسدا و استودیو آرکین، اخیرا منتشر شد و به نظر می‌رسد که واکنش‌های اولیه نیز به این بازی بسیار مثبت است. یکی از ویژگی‌های جالب این بازی آزادی‌عملی است که به گیمر در انجام ماموریت‌ها می‌دهد و علاوه بر این بازی شامل تعداد زیادی ویژگی‌های مخفی است که شاید از دید خیلی‌ها پنهان بمانند. حال در این مقاله سراغ ۹ ویژگی جالب بازی خواهیم رفت که شاید پی بردن به آن‌ها کار ساده‌ای نباشد ولی در صورتی که پیش از تجربه بازی آن‌ها را بدانید، می‌توانید لذت بیش‌تری از این اثر ببرید.

در صورتی که دوست دارید همه موارد بازی Prey را خودتان کشف کنید، بهتر است این مقاله را مطالعه نکنید.

آموزش Prey

مراقب میمیک‌ها باشید

یکی از دشمنانی که در طول بازی باید حواس‌تان حسابی به آن‌ها باشد، میمک‌ها هستند. چرا که این موجودات می‌توانند خودشان را به شکل تقریبا هرچیزی که تصور می‌کنید در بیاورند و زمانی به سمت شما بپرند که اصلا آمادگی آن را ندارید. یکی از روش‌های مقابله با این موجودات خراب کردن تمامی اجسام موجود در محیط است که این کار را می‌توانید با آچاری که دارید انجام دهید. اما روش بهتر و کاربردی‌تر، گوش دادن به صدا‌ها است. میمیک‌ها معمولا صدای خاصی از خود تولید می‌کنند که با دقت کردن به آیتم‌ها می‌توان آن را شنید و حداقل با آمادگی منتظر حمله میمیک ماند.

آموزش Prey

GLOO gun بهترین دوست شما است

آچاری که می‌توان به عنوان اسلحه استفاده کرد، سلاح خوبی است ولی شاید آن دقت کافی را نداشته باشد. در نتیجه در طول بازی ترجیح خواهید داد تا بیشتر از سلاح‌های گرم استفاده کنید. یکی از بهترین سلاح‌های بازی، GLOO gun است. این اسلحه می‌تواند دشمنان را برای مدت کوتاهی منجمد کرده و ثابت نگه دارد و پس از آن می‌توانید با استفاده از آچار یا هر اسلحه دیگری خیلی راحت آن‌ها را از بین ببرید.

همچنین GLOO gun فقط به درد منجمد کردن دشمنان نمی‌خورد و با آن می‌توان سطوح و پلتفرم‌های جدیدی نیز ایجاد کرده و در نتیجه به قسمت‌های مخفی دسترسی داشت. برای مثال اتاق‌های بزرگ معمولا دارای بالکون هستند که می‌توان پلتفرم‌هایی توسط GLOO gun ساخت و به آن‌ها دسترسی داشت. علاوه بر این، این اسلحه را می‌توان برای متوقف کردن مواردی مثل نشت گاز نیز استفاده کرد.

آموزش Prey

هر اسلحه‌ای کاربرد خاص خودش را دارد

علاوه بر GLOO gun که در قسمت قبل عملکرد آن را شرح دادیم، در طول بازی سلاح‌های دیگری مثل شات‌گان یا پیستول نیز پیدا خواهید کرد. حتی در بازی یک اسلحه دارت اسباب‌بازی نیز پیدا می‌کنید که شاید فکر کنید کاربردی ندارد. اما واقعیت این است که تمامی این سلاح‌ها مفید و کاربردی هستند. برای مثال با این اسلحه دارت می‌توان از راه دور ترمینال‌ها یا کامپیوتر‌ها را فعال کرد. همچنین با استفاده از این اسلحه می‌توانید حواس دشمنان را پرت کنید و البته باید سلاح دیگری را نیز آماده داشته باشید که بتوانید با این دشمنان مبارزه کنید؛ چرا که این اسلحه هرچند کاربرد‌های خوبی دارد، اما برای مبارزه خیلی مفید نیست.

آموزش Prey

ویدیو‌های Looking-Glass را با دقت تماشا کنید

در حین گشت و گذار در محیط پایگاه، یک سری ویدیو‌های خاص را مشاهده خواهید کرد که با نام ویدیو‌های Looking-Glass شناخته می‌شوند. این ویدیو‌ها را می‌توان از زاویه‌های مختلفی تماشا کرد و پیشنهاد می‌کنیم که دقت زیادی برای تماشا کردن آن‌ها به خرج دهید. چرا که معمولا در آن‌ها نکات مخفی خاصی مثل یک کُد رمز نهفته است. همچنین پس از تمام شدن ویدیو، می‌توانید این دستگاه را بشکنید. مخصوصا که معمولا در پشت آن‌ها راه‌های مخفی قرار دارند.

آموزش Prey

آیتم‌هایتان را درست مدیریت کنید

فضای نگه‌داری آیتم‌ها در بازی محدود است و شاید در همان ساعت اولیه با کمبود فضا روبرو شوید. البته شما قادر هستید با استفاده از قسمت پیشرفت‌ها فضای Inventory خودتان را گسترش دهید. اما روش‌های دیگری نیز برای مدیریت آیتم‌ها وجود دارند. یکی از این روش‌ها، انداختن آیتم‌های به درد نخور روی زمین و برداشتن آن‌ها در زمانی است که فضای کافی دارید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید چنین کاری انجام دهید، آیتم‌ها را در اتاق مورگان روی زمین بیندازید تا بعدا پیدا کردن‌شان راحت‌تر باشد. از طرفی دیگر در صورتی که Recycle Charger داشته باشید، می‌توانید یک کار جالب‌تر هم با آیتم‌های غیرضروری انجام دهید.

برای این کار کافی است آیتم‌های غیرضروری را که می‌دانید هیچ‌وقت لازم‌تان نخواهند شد روی زمین انداخته و Recycle Charger را نیز در کنار آن‌ها قرار دهید. سپس کافی است با اسلحه دارت به Recycle Charger شلیک کنید تا همه آیتم‌های روی زمین را جذب کرده و تبدیل به مواد اولیه کنید. بعد‌ها می‌توانید از این منابع برای ساخت سلاح، مهمات و دیگر موارد مفید استفاده کنید.

آموزش Prey

بازیافت و ساخت آیتم را جدی بگیرید

در بازی دستگاه‌های بازیافتی را مشاهده خواهید کرد که اولین آن‌ها، در اتاق مورگان قرار دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید آیتم‌های اضافی خودتان را بازیافت کرده و به مواد اولیه به درد بخور تبدیل کنید. معمولا در جاهایی که دستگاه بازیافت وجود دارد، دستگاه Fabricator نیز با فاصله کمی دیده می‌شود. شما با استفاده از منابع اولیه‌ای که از بازیافت به دست آورده‌اید، می‌توانید در Fabricator آیتم‌های مفیدی بسازید که مهمات یا جعبه کمک‌های اولیه فقط بخشی از آن‌ها هستند. البته پیش از اینکه بتوانید آیتمی بسازید، باید شماتیک آن را پیدا کرده باشید.

آموزش Prey

خدمه ممکن است آیتم‌های با‌ارزشی داشته باشند

از طریق Security Station‌ها می‌توانید خدمه پایگاه را ردیابی کرده و به سراغ آن‌ها بروید. برخی از این افراد زنده بوده و برخی هم کشته شده‌اند که در طول ماموریت‌ها باید سراغ یک سری از آن‌ها بروید. اما علاوه بر این، رفتن به سراغ خدمه یک فایده دیگر هم دارد و آن هم اینکه با گشتن آن‌ها، می‌توانید آیتم‌های بسیار ارزشمندی پیدا کنید. پس این کار را جدی بگیرید.

آموزش Prey

قدرت بیش‌تر خطرات جدی‌تری در پی دارد

با پیشروی در بازی، قدرت‌های خاصی را از موجودات فضایی به دست خواهید آورد که قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی برای‌تان به ارمغان می‌آورند. اما در نظر داشته باشید که هرچه در زمینه داشتن این قدرت‌ها پیشرفت کرده و قوی‌تر شوید، با تهدید‌های بیش‌تری نیز روبرو خواهید شد. برای مثال سلاح‌های اتوماتیک موجود در محیط شما را هدف خواهند گرفت یا از آن مهم‌تر، موجود وحشتناکی که با نام Nightmare شناخته می‌شود، شما را با جدیت بیش‌تری تعقیب خواهد کرد که این‌ها می‌توانند بازی را به تجربه‌ای چالش‌برانگیز تبدیل کنند.

آموزش Prey

از محفظه‌های انفجاری به شکل خلاقانه‌ای استفاده کنید

در ابتدای بازی قدرت پرتابی زیادی ندارید و به همین دلیل هم شاید پرتاب محفظه‌های انفجاری به سمت دشمنان خیلی کاربردی نباشد. اما این آیتم‌ها هنوز هم بسیار مفید هستند. برای مثال دشمنان بازی بلافاصله پس از اینکه توجه‌شان را جلب کنید، به سمت شما خواهند آمد. حال می‌توانید محفظه‌های انفجاری را بین خودتان و دشمن قرار دهید و زمانی که آن‌ها به محفظه نزدیک شدند، آن را منفجر کرده و راحت دشمن را از بین ببرید.

در صورتی که شما هم نکته جالبی در مورد بازی می‌دانید، آن را با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده