// یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه The Controller - کنترلر

با معرفی انیمیشن کوتاه The Controller (کنترلر)، اثری که دید منفی خانواده‌ها نسبت به بازی‌های ویدیویی را به چالش می‌کشد، همراه باشید.

یکی از سر‌گرمی‌هایی که تقریبا تمامی خانواده‌ها دید منفی نسبت به آن داشته و تمامی مشکلات فرزندانشان را ناشی از وجود آن می‌دانند، بازی‌های ویدیویی است. پیدا کردن گیمری که از اطرافیانش جملات مخربی از جمله «بازی برای بچه‌ها است» را حد‌اقل یکبار نشنیده باشد یا برای اختصاص دادن زمان همچون طلا به فشردن کلید‌ها و هدایت شخصیت‌های غیر‌واقعی مورد مذمت قرار نگرفته باشد، مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. در انیمیشن کوتاه The Controller شرایط مشابهی به تصویر کشیده می‌شود.

داستان انیمیشن کوتاه کنترلر با نمایش صحنه‌ای آشنا آغاز می‌شود. بنجامین اسکار فیلیپس، با استفاده از کنسولی شبیه پلی‌استیشن 1 با کنترلری مشابه دوال شوک 4 مشغول تجربه یک بازی ویدیویی است. در همین حال مادر بی‌اعتنا به حرف‌های بنجامین او را مجبور به قطع بازی و تمیز کردن اتاقش می‌کند. مادر که با هدف تمیز کردن کنترلر به آن آب می‌پاشد، ناگهان وارد بازی ویدیویی می‌شود. از اینجا است که او به همراه بنجامین باید بازی را به پایان برساند، اما به اتمام رساندن بازی چندان هم ساده نیست...

انیمیشن کوتاه The Controller / کنترلر

در انیمیشن کوتاه The Controller المان‌های مرتبط با بازی‌های کلاسیک متعددی مشاهده می‌کنید

انیمیشن کوتاه The Controller پروژه دانشجویی سه تن از دانش‌آمو‌ختگان کالج هنر و طراحی رینگ لینگ (Ringling) به نام‌های باب یونگ، کانگ یونگ هو و ایان لو است که در کنار هم استودیو Soy Sauce Squad را تشکیل می‌دهند. پیش از این انیمیشن‌ Spellbound از فارغ‌التحصیلان این موسسه معرفی شده است. از بین افرادی که در کالج رینگ‌لینگ به تحصیل پرداخته‌اند می‌توان به برندون اولدن‌برگ (موسس استودیو مون‌بات و کارگردان The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore) و فیل نوتو (طراح مشهور کتاب‌های کمیک مارول و دی‌سی) اشاره کرد. سازند‌گان انیمیشن کوتاه کنترلر در عین سادگی داستان، سعی کرده‌اند با افزودن المان‌های ریز و درشت مرتبط با حوزه گیم از جمله کد تقلب یا قرار دادن تصویری از یک گیم‌بوی روی پیراهن بنجا‌مین تا حد امکان اثر خود را برای گیمر‌ها جذاب کنند. عناصر مختلف انیمیشن تر‌کیبی از بازی‌های مشهور است و بدون شک علاقه‌مندان به بازی‌های کلاسیک منبع الهام آن‌ها را تشخیص خواهند داد.

انیمیشن کوتاه The Controller / کنترلر

در انیمیشن کوتاه کنترلر با جلوه‌های بصری ساده و عاری از زرق و برق‌های معمول رو‌به‌رو هستیم. با این حال مدل‌سازی دو شخصیت اصلی عالی انجام شده و اجزای مختلف به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. طراحی موی شخصیت‌ها با اینکه کلیشه‌ای و بدون جزئیات است، اما می‌توان فیزیک جزئی در آن مشاهده کرد. محیط‌های اثر از دو بخش تشکیل می‌شوند که محیط به نمایش در‌آمده در اکثر سکانس‌های انیمیشن به فرا‌خور بازی در حال انجام، محیط‌های معمول در بازی‌های بر‌گرفته از افسانه‌های چین است. محیط‌ها رنگا‌رنگ هستند اما جزئیات کمی در آن‌ها دیده می‌شود. روایت موازی، جبران ضعف در متحرک‌سازی از طریق تغییر زاویه دوربین، نما‌های متعدد و استفاده به جا از کات، مواردی هستند که مهارت سازندگان را به نمایش می‌گذارند.

انیمیشن کوتاه The Controller / کنترلر

موسیقی انیمیشن کوتاه کنترلر بر‌گرفته از موسیقی خاص کشور چین است

انیمیشن کوتاه The Controller از واژه‌ها برای پیش‌برد داستان و آشنایی مخاطبین با شخصیت‌ها استفاده می‌کند. جویی تامپسون و جنیفر دان به عنوان صدا‌پیشه‌های دو شخصیت بنجامین و مادرش به خوبی از پس کار خود بر‌آمده‌اند و اشکالی نمی‌توان به آن‌ها گرفت. جلوه‌های صوتی اثر در اکثر موارد به بازی‌های کلاسیک بر‌می‌گردند، با این وجود پیش از ورود به جهان بازی جلوه‌های صوتی نظیر صدای حاصل از فشردن کلید‌ها شنیده می‌شود. ارز کوزکاز برای خلق موسیقی انیمیشن کوتاه کنترلر همگام با داستان به سراغ موسیقی سنتی چین رفته و توانسته با تر‌کیب المان‌های این سبک و موسیقی حماسی، قطعه‌های زیبایی را پدید بیاورد که نمونه آن را در هنگام مبارزه با باس آخر خواهید شنید. همان‌طور که گفته شد طراحی شخصیت‌ها ساده بوده اما المان‌های اصلی چهره که در نمایش احساسات کار‌برد دارند با دقت طراحی شده‌اند.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

به احتمال زیاد یکی از دلایلی که سبب شکل گرفتن دید منفی نسبت به بازی‌های ویدیویی در خانواده‌ها می‌شود، عدم آشنایی با این سر‌گرمی بی‌نهایت لذت‌بخش است.کافی است حداقل یکبار نزدیکان را به تجربه بر‌ترین‌های تاریخ دعوت کنید، با همکاری هم مراحل سخت و دشوار را پشت سر بگذارید یا در قالب بازی‌های مبارزه‌ای به نبرد با یکدیگر بپردازید تا نه تنها رنگ و بویی تازه به زندگیشان بدهید، بلکه یک بازیکن همراه همیشگی برای خودتان دست و پا کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده