نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

رییس نینتندو: سوییچ می‌تواند فروشی در حد Wii داشته باشد

تاتسومی کیمیشیما اخیرا اعلام کرده که نینتندو سوییچ می‌تواند فروشی معادل کنسول Wii این شرکت داشته باشد. با زومجی همراه باشید.

کنسول نینتندو سوییچ پس از عرضه با استقبال بسیار خوب طرفداران مواجه شد و توانست در ماه اول ۲.۷۴ میلیون واحد فروش داشته باشد. این در حالی است که نینتندو پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که فروش این کنسول در ماه اول دو میلیون واحد خواهد بود. حال تاتسومی کیمیشیما، رییس نینتندو، اعلام کرده که کنسول سوییچ می‌تواند فروشی در حد و اندازه‌های کنسول Wii داشته باشد که در سراسر جهان بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش داشت.

یکی از مواردی که کیمیشیما امیدوار است منجر به فروش بیش‌تر سوییچ شود، این است که وی اعتقاد دارد یک سوییچ برای یک خانواده کافی نیست و افراد زیادی اقدام به خرید بیش از یک سوییچ خواهند کرد. متن کامل صحبت‌های وی به شرح زیر است:

همانطور که در جریان گزارش مالی خودمان نیز اعلام کردیم، نینتندو سوییچ بهترین عرضه را در بین کنسول‌های نینتندو در آمریکا داشته است. هدف ما این است که این کنسول از حیث فروش در حد و اندازه‌های Wii ظاهر شود. اگر فروش سوییچ در سال مالی جاری ما مطابق انتظار باشد، رسیدن به چنین هدفی (فروشی در سطح Wii) دور از دسترس نخواهد بود. علاوه بر این از آنجایی که سوییچ یک کنسول خانگی است که می‌توان آن را به صورت قابل حمل نیز استفاده کرد و در موقعیت‌های مختلفی مشغول بازی شد، ما اعتقاد داریم که برخی خانواده‌ها حس خواهند کرد که یک سوییچ برایشان کافی نبوده و در نتیجه ممکن است برای خرید کنسول‌های بیش‌تری اقدام کنند. همین مورد هم انتظار ما از فروش سوییچ را بالاتر می‌برد.

Nintendo Switch

قطعا یکی از مواردی که در فروش یک کنسول تاثیر زیادی دارد، بازی‌های موجود برای آن است. همین مساله بود که باعث شد کنسول Wii U نتواند فروشی در حد انتظار داشته باشد. حال کیمیشیما اعلام کرده که هدف نینتندو عرضه پشت سر هم بازی‌ها برای سوییچ است:

هدف ما این است که بازی‌ها را بدون فاصله زیاد از هم برای این کنسول منتشر کنیم. گیمر‌ها همواره دوست دارند که بازی‌های جدیدی برای کنسول‌شان منتشر شود و شاهد روند پویایی در این زمینه باشند. به همین دلیل هم ما یک استاندارد جدید برای سوییچ تعیین کرده‌ایم و می‌خواهیم بازی‌های زیادی را بدون فاصله از هم برای این کنسول منتشر کنیم.

مدیر نینتندو در پایان هم اعلام کرد که شرکت ژاپنی قصد دارد در سال مالی جاری، ۱۰ میلیون سوییچ دیگر به بازار عرضه کند و برای رسیدن به این هدف هم نرخ تولید این کنسول را افزایش خواهد داد. به هر حال کنسول Wii یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ است و در صورتی که سوییچ بتواند فروشی در حد و اندازه‌های آن داشته باشد، شاهد یک اتفاق عالی برای نینتندو خواهیم بود. البته باید به این نکته هم توجه داشت که نینتندو پیش از این پیش‌بینی کرده بود که کنسول Wii U نیز می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون واحد فروش داشته باشد که در نهایت چنین نتیجه‌ای حاصل نشد.

نظرات خود را در مورد صحبت‌های رییس نینتندو با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده