نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

کتاب مخصوص مسابقات The International 7 بازی Dota 2 منتشر شد

پس از گذشت زمان کوتاهی از مسابقات Kiev Major و با انتشار یک بروزرسانی سنگین، از کتاب مخصوص مسابقات The International 7 رونمایی شد.

بعد از پایان یافتن مسابقات Kiev Major 2017 بازی دوتا 2 (که با قهرمانی OG در یک دیدار نفس‌گیر مقابل Virtus.pro پایان یافت) کم‌کم شاهد شایعاتی مبنی بر انتشار کتاب مخصوص مسابقات TI7 بودیم که نهایتا امروز تحقق پیدا کرد و رسما بوک مخصوص این مسابقات به همراه رویداد Battle Pass منتشر شد که در ادامه به بررسی کاملی از محتویات و امکانات آن خواهیم پرداخت.

قیمت در نظر گرفته شده برای خرید Battle Pass مسابقات TI7

بدون شک، داشتن کتاب مخصوص مسابقات TI7 و آیتم‌های آن، لذت بازی کردن را بیش از پیش خواهد کرد و از سوی دیگر باعث افزایش جوایز مسابقات خواهد شد. بر این اساس، مانند سال‌های گذشته شاهد دو دسته از کتاب خواهیم بود که در ادامه توضیحات مربوط به هر یک را ذکر می‌کنیم:

  • دسته‌ی اول: سطح ۱ کتاب با قیمتی معادل ۹.۹۹ دلار
  • دسته‌ی دوم: سطح ۷۵ کتاب با قیمتی معادل ۳۶.۹۹ دلار

دستیابی به سطوح بالاتر از کتاب TI7 آیتم‌ها و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این اختلاف قیمت‌ها تنها به‌خاطر اختلاف در لِول کتاب‌های فوق است. همچنین همانند سال‌های گذشته شاهد بسته‌های افزایش سطح برای کتاب نیز هستیم که در قیمت‌های ۲.۴۹ و ۴.۹۹ و ۹.۹۹ به ترتیب پنج، یازده و بیست‌ و چهار Level را در اختیار می‌گذارد.

اضافه شدن یک بخش Co-op (همکاری چندنفره) داستانی

دارندگان Battle Pass مسابقات TI7 در بازی به یک بخش داستانی جدید دسترسی پیدا می‌کنند که در دو قسمت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. قسمت اول اواخر این ماه و قسمت دوم در ماه جولای در دسترس خواهد بود.

قسمت اول، یک بخش داستانی را روایت می‌کند که در آن، شما به همراه سه نفر از دوستانتان سفری به اعماق دارک ریف (Dark Reef) را تجربه خواهید کرد و در این مسیر شاهد چشم‌انداز‌ها و مناظر متنوع، هیولاهای نفرت‌انگیز، تله‌ها و بسیاری از موارد وحشتناک دیگر خواهید بود.  

برای این ماجراجویی چند‌نفره همانند رویداد دارک مون (Dark Moon) یک گردونه‌ی جوایز در نظر گرفته شده است که با بازی کردن میتوان به جمع‌آوری امتیاز پرداخت و شانس خود را برای دریافت Courier بسیار نادر Baby Roshan امتحان کرد.

بازگشت سه مسیر با ماموریت‌های مختلف

TI7

در بتل پس The International 7 سه مسیر با ماموریت‌های مختلف در کتاب وجود دارد که با تمام کردن تمامی ماموریت‌ها به‌صورت یک ستاره به ستِ زیبای آخر آن دست خواهید یافت. لازم به ذکر است که برای دریافت حالت دوم این ست‌ها می‌بایست ماموریت‌ها را به‌صورت کامل، یعنی سه ستاره، به اتمام برسانید. همچنین برای اولین‌بار ماموریت‌هایی نیز در سه مسیر یاد شده به چشم می‌خورند که برای اتمام آنها، به کمک هم‌تیمی‌های خود نیاز پیدا می‌کنید.

قابلیت جدید Prestige Towers

TI6

قابلیت جدیدی برای دارندگان بتل پس به بازی اضافه شده است که با جمع زدن بتل پوینت‌ها شکل برج‌های داخل بازی را تغییر می‌دهد.

به معرفی تیم محبوبتان بپردازید

TI7

در بتل پس The International 7 می‌توانید به جمع‌آوری کارت‌های مربوط به بازیکنان یک تیم بپردازید که با کامل شدن کارت‌های تیم، افکت مخصوص تیم هنگام تلپورت، تندیس مخصوص تیم در قسمت پروفایل و نمایش پرچم تیم روی مجسمه‌های Effigy در دسترس قرار می‌گیرد.

قابلیت Rank Double Down

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این بتل پس دوبرابر کردن ریسک بازی‌های Rank است که با این قابلیت هر هفته می‌توان تغییری در میزان دریافت امتیاز رنک ایجاد کرد. به عنوان مثال، اگر با این قابلیت، یک بازی در بخش Rank را برنده شوید، به‌جای +۲۵ امتیاز Rank به مقدار +۵۰ امتیاز رنک دریافت خواهید کرد. این قابلیت یک‌بار در هفته در سطح یک کتاب، دوبار در هفته در سطح ۲۵۵ کتاب و سه‌بار در هفته در سطح ۳۹۵ کتاب در دسترس خواهد بود.

بازگشت قابلیت‌های کلیدی گذشته

TI7

امسال نیز شاهد بازگشت شرط‌بندی و بالابردن سطح کتاب از این طریق هستیم و دارندگان بتل پس با شرط‌بندی درست سکه‌های خود روی تیم برنده می‌توانند سطح کتاب خود را افزایش دهند. انتخاب هیروی بعدی برای ساخت Arcana و رای‌گیری آن نیز آغاز شده است و باید دید اینبار کدام‌یک از قهرمانان رای بیشتری خواهد آورد. تغییر امتیاز MMR از طریق انجام +۴۰ بازی در بخش Rank نیز از دیگر بخش‌های مهم بتل پس محسوب می‌شود که سال گذشته نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته بود. اگر امتیاز MMR شما بعد از ۴۰ بازی بیشتر از امتیاز MMR فعلی باشد، می‌توانید آن را با MMR قبلی جایگزین کنید و در غیر این صورت امتیاز MMR فعلی شما بدون تغییر باقی خواهد ماند. بخش Battle Cup که این روز‌ها به جزء جدایی‌ناپذیری از کتاب مخصوص مسابقات تبدیل شده است نیز در بخش مربوطه خودنمایی می‌کند و دارندگان بتل پس با بلیط رایگانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد و کاربران عادی نیز با خرید بلیط می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند؛ تا علاوه بر دریافت امتیاز برای بالا بردن سطح بوک و آیتم‌های دیگری نظیر مجسمه‌های Effigy، لذت تجربه‌ی بازی‌های تیمی و مبارزات نفس‌گیر برای دستیابی به قهرمانی را تجربه کنند. علاوه بر این، پیش‌بینی مسابقات این دوره و پیش‌بینی مبلغ جایزه‌ی کلیِ (Prize Pool) مسابقات TI7 نیز در اختیار کاربران بتل پس قرار گرفته است.

سه جعبه آیتم Immortal

TI7

امسال نیز شاهد سه جعبه‌ی مخصوص با آیتم‌های Immortal خواهیم بود که تنها یکی از این باکس‌ها در این مقطع زمانی در اختیار کاربران قرار گرفته است و دو جعبه‌ی باقی‌مانده احتمالا در بروزرسانی‌های آتی در دسترس قرار خواهند گرفت. تصویر جعبه‌ی اول Immortal و آیتم‌های آن در ادامه قابل مشاهده است.

TI7

نکته‌ی قابل توجه در خصوص آیتم‌های Immortal این دوره از مسابقات، آن است که این آیتم‌ها تا مسابقات International 2018 قابل Tarde نخواهند بود و آنها را نمی‌توان در بخش مارکت استیم به فروش رساند. تنها مورد استثناء مربوط به فروش آیتم‌های بسیار نادر (آخرین آیتم Immortal هر جعبه) است که فروش آنها بلامانع اعلام شده است و دو برچسب Not Tradeable و Not Marketable روی این دسته از آیتم‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین امکان هدیه دادن (Gift) این آیتم‌ها تنها برای یک‌بار به کاربران پس داده شده است.

آیتم‌های انحصاری The International 7

با رسیدن به سطح ۱۵۰ کتاب به یک اسکین نقشه‌ی فوق‌العاده دسترسی پیدا می‌کنید که با حال و هوای دارک ریف تهیه شده است. این آیتم به هیچ وجه قابل خرید و فروش نیست و تنها می‌توان آن را در جریان International این دوره و با رسیدن به سطح یاد شده به‌دست آورد.

TI6

یک آیتم Immortal نیز برای هیروی Kunkka در نظر گرفته شده است که تنها از طریق رسیدن به سطح ۲۲۵ کتاب قابل دستیابی است و به هیچ عنوان نمی‌توان به خرید و فروش آن پرداخت. دستیابی به سطح ۲۲۵ کتاب یک مسیر جدید از ماموریت‌ها را به بازی اضافه خواهد کرد که با اتمام ماموریت‌ها می‌توان به این آیتم دست یافت.

آیتم‌های دیگر The International 7

Voice Pack

با رسیدن به سطح ۷۵ کتاب یک Voice Pack با صدای هیرو‌های Kunkka و Tidehunter در اختیار کاربران بتل پس قرار می‌گیرد. Voice Pack در بازی Dota 2 شامل دو قسمت Announcer و Mega Kill می‌شود که به ترتیب، اولی اتفاقاتی مثل از بین رفتن تاورها، کشتن Roshan، کشتن Courier و چند مورد دیگر را گزارش می‌کند و دومی مربوط به گزارش مردن هیروها و اطلاعاتی از این قبیل است.

TI7

Taunts

با استفاده از این آیتم‌ها می‌توان هیرو‌های موجود در بازی را به انجام کارهای جالب و خنده‌دار وادار کرد. این‌بار نیز هشت هیرو برای دریافت Taunt انتخاب شدند که با افزایش سطح کتاب می‌توان به این آیتم‌های ویژه دست یافت. ترتیب دستیابی به این آیتم‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • سطح ۱ کتاب: هیروی Jakiro
  • سطح ۱۴ کتاب: هیروی Clinkz
  • سطح ۳۸ کتاب: هیروی Techies
  • سطح ۹۵ کتاب: هیروی Winter Wyvern
  • سطح ۱۱۹ کتاب: هیروی Kunkka
  • سطح ۱۸۲ کتاب: هیروی Storm Spirit
  • سطح ۲۷۵ کتاب: هیروی Lifestealer
  • سطح ۳۴۵ کتاب: هیروی Crystal Maiden

TI7

Courier

یک Courier جالب با ۹ استایل مختلف برای کاربران در نظر گرفته شده است که برای باز کردن این استایل‌ها به افزایش دادن سطح کتاب نیاز خواهید داشت.

River Vials

مانند سال گذشته شاهد بازگشت این آیتم به بازی هستیم که باعث تغییر ظاهر و رنگ River میانی بازی خواهد شد. با به‌دست آوردن این آیتم در سطوح 68، 122، 315، 465، 575، 805 و 1905 می‌توانید آن را از بخش Shop داخل بازی خریداری کنید و در جریان بازی از افکت‌های موجود لذت ببرید.

افکت‌های ویژه

کاربران با افزایش دادن سطح بوک می‌توانند به افکت‌های مخصوص، اما موقتی و تنها تا پایان مدت TI7 دسترسی یابند که ترتیب دستیابی به آنها به شرح زیر است:

  • سطح ۲ کتاب: FOUNTAIN EFFECT LEVEL 1
  • سطح ۶ کتاب: TELEPORT EFFECT LEVEL 1
  • سطح ۱۶ کتاب: BLINK EFFECT LEVEL 1
  • سطح ۵۰ کتاب: LEVEL UP EFFECT
  • سطح ۶۲ کتاب: EUL'S SCEPTER OF DIVINITY EFFECT
  • سطح ۷۷ کتاب: TELEPORT EFFECT LEVEL 2
  • سطح ۹۲ کتاب: BLINK LEVEL 2
  • سطح ۱۰۱ کتاب: FOUNTAIN EFFECT LEVEL 2
  • سطح ۱۳۱ کتاب: FORCE STAFF EFFECT
  • سطح ۱۵۵ کتاب: FOUNTAIN EFFECT LEVEL 3
  • سطح ۱۶۱ کتاب: BOTTLE EFFECT
  • سطح ۱۷۹ کتاب: TELEPORT EFFECT LEVEL 3
  • سطح ۱۹۷ کتاب: PHASE BOOTS EFFECT
  • سطح ۳۰۵ کتاب: CREEP DENY EFFECT
  • سطح ۴۲۵ کتاب: DAGON EFFECT
  • سطح ۵۲۵ کتاب: MAELSTROM/MJOLNIR EFFECT
  • سطح ۶۱۵ کتاب: MEKANSM EFFECT
  • سطح ۶۷۵ کتاب: RADIANCE EFFECT
  • سطح ۱۲۴۵ کتاب: SHIVA'S GUARD EFFECT

موارد دیگر

TI7

آیتم‌های دیگری نظیر اسکین‌ نقشه (موقتی)، یک Ward جالب، Music Pack و Emoticonها نیز برای دارندگان بتل پس در نظر گرفته شده است که در نوع خود جالب به نظر می‌رسند.

TI7

برای دارندگان Battle Pass که به سطح ۱۰۰۰ کتاب دست می‌یابند نیز یک Aegis به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است که مسلما برای بسیاری از علاقه‌مندان غیر‌قابل دستیابی خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده