نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Hyperburner

در بازی موبایل Hyperburner، با سرعتی دیوانه‌وار کنترل کشتی‌ فضایی را به‌دست گرفته و از لابه‌لای مسیر‌های پر پیچ و خم خطرناک منظومه خورشیدی عبور کنید.

مشاهده سفینه‌ی فضایی که خلبان آن به‌صورت بی‌پروا و با سرعت بسیار زیاد مسیرهای چالش برانگیز و مملو از موانع را در فضا با موفقیت پشت سر می‌گذارد، شما را همیشه به یاد فیلم های علمی تخیلی فضایی می‌اندازد. ماهیت بازی اندروید و آیفون Hyperburner ساخته‌ی استودیو بد پوشن (Bad Potion)، دقیقا همین است؛ جایی که شما وظیفه‌ی کنترل یک سفینه فضایی و عبور آن از لابه‌لای موانع گوناگون در یک بستر بی‌انتهای استوانه‌ای شکل در فضا را خواهید داشت.

Hyperburner یک بازی چشم‌نواز با کنترل کارامد و گیم‌پلی بسیار سریع است که به نظر من یکی از بهترین بازی‌ها برای گوشی‌های هوشمند تلقی می‌شود. بازی Hyperburner از ۳۰ مرحله با طراحی هنری، چالش‌های گوناگون و موانع خاص تشکیل شده که این مراحل در ۶ بخش ۵ قسمتی در مناطق متفاوتی از فضا قرار دارند. مشخصات و افسانه‌های مربوط به هر کدام از مناطق (Zone) در بازی کاملا توضیح داده شده و هرکدام از آنها در بخش بصری، رنگ‌بندی و موانع گوناگون با یکدیگر کاملا تفاوت دارند.

در بخش ‌گیم‌پلی، شما با سفینه فضایی به‌ نام Domasus K4 سفر خود را آغاز خواهید کرد. با تکمیل کردن تمام مراحل مربوط به هر منطقه قابلیت دستیابی به مناطق بعد و مراحل مربوط به آن و تعدادی سفینه جدید برای جایگزینی (کلا ۴ سفینه) را خواهید داشت. تفاوت کشتی‌ یا سفینه‌های فضایی در بازی تنها به ظاهر آنها ختم نمی‌شود، هر کدام از آنها سرعت حرکت و زمان‌بندی متفاوتی را برای بخش سپر (Shield) دارند. در قسمت کنترل، بازی Hyperburner به‌گونه‌ای است که شما با نگه داشتن انگشت خود در هر بخش از صفحه نمایش و تکان دادن آن، قابلیت کنترل و حرکت سفینه فضایی برای عبور از لابه‌لای موانع گوناگون را خواهید داشت. البته بازیکن‌ها دخالتی در کنترل سرعت سفینه در حین انجام مرحله نخواهند داشت اما قبل از شروع هر مرحله، بازی در حالت بی‌نهایت (Endless Mode) که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد، به شما دو گزینه برای انتخاب سرعت حرکت سفینه را می‌دهد.

Hyperburner به‌شکلی فوق‌العاده با هر فعل و انفعال شما سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهد‌

کنترل در بازی Hyperburner به‌شکلی فوق‌العاده با هر فعل و انفعال شما سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهد. شما با توجه به سرعت‌ عمل و تمرکز خود می‌توانید میزان حساسیت کنترل (Turn Sensivity) را در بخش تنظیمات کم یا زیاد کنید. علاوه‌بر این، در بخش تنظیمات، بازی Hyperburner سه گزینه‌ برای تغییر دل‌خواه زاویه دوربین به نام‌های ‌Trail Cam ،Ship Cam و Cockpit (نمای داخل) وجود دارند و به‌نظر من، کنترل از نمای داخل، هیجان بازی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

Hyperburner از بخش دستاورد (Achievemnt) نیز پشتیبانی می‌کند. در بازی ۲۰ اچیومنت متفاوت وجود دارد که با تکمیل کردن آنها می‌توانید به کشتی نهایی یا چهارم دسترسی پیدا کنید.

پس از اتمام تمام ۳۰ مراحل در روند نرمال، بازی قابلیت «حالت بی‌نهایت» را در اختیاز بازیکن قرار می‌دهد. در حالت بی‌نهایت شما باید تا جایی که می‌توانید در مسیر پیش‌رو از لا به لای موانع گوناگون به جلو حرکت کرده و امتیاز کسب کنید. ضریب امتیازات در بازی به انتخاب سرعت حرکت سفینه قبل از شروع نیز بستگی دارد به‌گونه‌ای که با انتخاب گزینه‌ی دوم و سرعت بالاتر، ضریب امتیازات کسب شده دوبرابر خواهد شد، همچنین هر مرحله در حالت بی‌نهایت رتبه بندی چالش خاص خود را دارد.

بخش موسیقی در Hyperburner به بهترین شکل در خدمت گیم‌پلی و اتمسفر بازی است‌

در زمینه بصری، Hyperburner با استفاده از موتور گرافیکی Unity ساخته شده و از این نظر فوق‌العاده است! هر منطقه در بازی از ساختمان، طراحی هنری و رنگ‌بندی خاص خود بهره می‌برد که با ورود به آنها با طراحی کاملا متفاوتی از موانع، رو به رو می‌شوید. از گرافیک و طراحی بصری گفتیم اما این بخش صداگذاری و موسیقی بازی است که بیشتر از هرچیزی نظر بازیکن را به خود جلب می‌کند. موسیقی در بازی Hyperburner ترکیبی از تم نوآر (Noire) و الکترونیک است که با جو و اتمسفر بازی هماهنگی کامل دارد. موزیک‌های پخش شده در هر مرحله کاملا با چالش‌های آن هماهنگ بوده و به ترشح آدرنالین شما در حین انجام بازی کمک شایانی می‌کند. به صورت کلی، بخش موسیقی در Hyperburner به بهترین شکل در خدمت گیم‌پلی و اتمسفر بازی است.

|

در نهایت، بازی Hyperburner دقیقا مثل یک غذای خوشمزه می‌ماند که با مزه کردن قسمتی از آن، برای خوردن کل غذا بیشتر  مشتاق می‌شوید. Hyperburner یکی از اعتیاد آورترین بازی‌هایی است که من در چندسال اخیر روی موبایل تست کردم و تجربه آن را صد در صد به شما هم پیشنهاد می‌کنم. اگر طرفدار بازی‌هایی مثل سری Wipeout و از این دست موارد هستید، به کنترل یک فضاپیما با سرعتی وحشتناک و عبور از موانع جذاب و گوناگون علاقه دارید، پس این بازی را از دست ندهید. همین حالا بازی جذاب و سرگرم کننده Hyperburner را با قیمت ۴ دلار از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای گوشی یا تبلت هوشمند خود دانلود کرده و از آن لذت ببرید.

دانلود بازی Hyperburner


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده