نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

واکنش منتقدان به فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales چند روز پیش اکران شد و در این مطلب مروری بر نقد‌های آن خواهیم داشت.

پنجمین فیلم از سری فیلم‌های دزدان دریایی کاراییب با نام Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales چند روز پیش اکران شد. در این فیلم بازیگرانی چون جانی دپ، خاویر باردم و جفری راش ایفای نقش کرده‌اند و کارگردانی این فیلم هم بر عهده اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ بوده است. در این قسمت از سری دزدان دریایی کاراییب بازهم با شخصیت‌هایی چون جک اسپارو و کاپیتان سالازار همراه خواهیم شد. حال پس از اکران این فیلم در سینما‌های جهان، نقد‌های آن نیز منتشر شده و می‌توان گفت که فیلم، امتیاز‌های بسیار پایینی کسب کرده است. به طوری‌که امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۳۹ و در سایت راتن‌تومیتوز ۳۱ است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نقد‌های فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales از دید منتقدین مطرح جهان داشته باشیم:

Pirates of the Caribbean

جیمز موترام | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

یکی از مواردی که در ارتباط با فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales دوست داشتم، این بود که سازندگان تلاش نکرده‌اند تا آن را به یک نمایش صرفا با محوریت جانی دپ تبدیل کنند، بلکه در عوض تمامی بازیگران و شخصیت‌ها فرصت درخشش در فیلم را پیدا می‌کنند و این عالی است. علاوه بر آن فیلم جدید دزدان دریایی کاراییب ریتم خیلی خوبی هم دارد و شاهد یک سری صحنه‌هایی هم هستیم که تا مدت‌ها در خاطرمان خواهند ماند.

برایان تروت | یو‌اس‌ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

شخصیت جان اسپارو با بازی جانی دپ بازهم وارد یک ماجراجویی جدید شده است که ممکن است فراز و فرود‌هایی داشته باشد، اما تجربه سرگرم‌کننده‌ای با محوریت مسائلی چون روابط خانوادگی شخصیت‌ها و ماجراجویی‌های فراتز از حد انتظار آن‌ها ارائه کرده و علاوه بر آن یک شخصیت منفی بسیار عالی یعنی کاپیتان سالازار را هم دارد که یکی از نقاط قوت فیلم به حساب می‌آید.

لی گرین‌بلت | اینترتینمنت ویکلی

۶۷ از ۱۰۰

چیزی که در فیلم می‌بینیم، یک سری ماجراجویی‌های سطحی و رایج و افسانه‌های بی‌معنی هستند. همچنین در این فیلم شاهد صحنه‌های عاطفی، پرداختن به روابط بین کاراکتر‌ها و بازگشت ضعیف یک سری از کاراکتر‌ها هستیم که فوق‌العاده سطحی در فیلم گنجانده شده‌اند. در پایان، حسی که به‌تان دست می‌دهد این است که کارگردانان نروژی این فیلم نتوانسته‌اند آن‌طور که باید تجربه خوبی از دزدان دریایی کاراییب ارائه کرده و شخصیت‌ها را به درستی هدایت کنند.

رابی کالین | تلگراف

۶۰ از ۱۰۰

دزدان دریایی کاراییب داستانی دارد که به مرور زمان روایت و خلق شده ولی قسمت جدید این فیلم، موفق نمی‌شود چیز جدید جذابی به این داستان اضافه کند. فیلم دارای شخصیت‌های بسیار زیادی است و داستان آن بیش‌تر شبیه به یک سری اتفاقات مختلف است که پشت سر هم رخ می‌دهند و آن انسجام کلی را که انتظار می‌رود، در خود ندارد.

دن جولین | امپایر

۴۰ از ۱۰۰

شاید خیلی‌ها پیش از اکران فیلم جدید دزدان دریایی کاراییب، انتظار داشتند که این فیلم بتواند دوباره حس و حالی مانند فیلم‌های موفق این مجموعه داشته باشد. ولی خب فیلم در رسیدن به این امر موفق نیست. داستان این فیلم سعی می‌کند تا کیفیتی در حد و اندازه‌های قسمت اول مجموعه داشته باشد و تا حدودی هم در این امر موفق است اما مشکلی که وجود دارد، این است که فیلم به هیچ وجه حس و حال آن نسخه را ارائه نمی‌کند.

ای‌ا اسکات | نیویورک تایمز

۲۰ از ۱۰۰

لذت‌های موجود در این فیلم کیفیت بسیار پایینی دارند و از حیث هیجان هم اینطور حس می‌شود که انگار قصد سازندگان وادار کردن مخاطب به هیجان‌زده شدن است. در مجموع فیلم دقیقا در نقطه مقابل تجربه‌ای سرگرم‌کننده قرار می‌گیرد و از این رو تجربه آن پیشنهاد نمی‌شود.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۰ از ۱۰۰

ایراد اصلی فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales، بی‌ربط بودن اجزا به یکدیگر و نبود یک انسجام کلی در فیلم است. برخی فیلم‌ها با ارائه تجربه‌ای دیوانه‌وار و پرهرج و مرج به چنین حسی دست پیدا می‌کنند که در این صورت نبود انسجام بد نیست ولی قسمت جدید دزدان دریایی کاراییب به معنای واقعی کلمه به دلیل بی‌ربط بودن تمامی اجزایش به هم به این عدم انسجام رسیده و این یک مشکل واقعی است.

امتیازات دزدان دریایی کاراییب 5


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده