نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

اعتراض پوران درخشنده به اکران زودهنگام فیلم «زیر سقف دودی»

فیلم «زیر سقف دودی» پیش از موعد مقرر اکران خواهد شد و این موضوع اعتراض پوران درخشنده را در پی داشته است.

پوران درخشنده یکی از کارگردانان مطرح کشور‌مان است که آثاری چون «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «بچه‌های ابدی» در کارنامه وی دیده می‌شوند. فیلم جدید این کارگردان «زیر سقف دودی» نام دارد که قرار بود در روز عید فطر اکران شود؛ ولی شورای صنفی نمایش در جلسه امروز دوشنبه، ۸ خرداد، تصمیم گرفت تا این فیلم از روز ۱۷ خرداد روی پرده برود و این موضوع واکنش تند و اعتراض‌آمیز پوران درخشنده را در پی داشته است. وی در این مورد گفت:

برایم بسیار باعث تعجب است که فیلم «زیر سقف دودی» که قرار بود عید فطر اکران شود و تاکنون در تمام خبرها این مسئله اعلام شده بود، به ناگهان از هفته آینده به سینماها می‌آید. نمی‌دانم چرا باید چنین جریانی خاص وجود داشته باشد؛ چون به نظر می‌رسد انگار دارند اکران فیلم‌ها را می‌چینند.

در شرایطی که تمام سالن‌های سینما در اختیار فیلم‌های کمدی است، تکلیف فیلم‌سازی مثل من که فیلم اجتماعی می‌سازد، چیست؟ اصلا نمایندگان ما در خانه سینما و کانون کارگردانان چه می‌کنند که این‌طور راحت فیلم‌های اجتماعی در اکران قرار داده می‌شوند و کنار می‌روند؟ برایم واقعا جای سوال است که کسانی مثل من که تهیه‌کننده و کارگردان فیلم هستند و به طور مستقل با بودجه شخصی فیلم می‌سازند باید چه کاری انجام دهند. پس کی به جلو می‌رسیم؟ به چه کسی باید امیدوار باشیم؟

تصمیم ما برای اکران فیلم «زیر سقف دودی» در نوبت عید فطر بود و اکران زودهنگام در ماه رمضان تصمیم شورای صنفی نمایش است؛ اما چرا آن‌ها فیلم‌هایی را که به خودی خود می‌توانند پرفروش باشند در این زمان اکران نمی‌کنند؟ چرا فیلم‌های مستقل را برای اکران در این فصل که همزمان با امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها و ماه رمضان است، انتخاب می‌کنند؟ این عدالت نیست و من واقعا از این شرایط سینما دلسرد شدم.

نظر شما در مورد صحبت‌های پوران درخشنده چیست؟


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده