// یکشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

انویدیا کارت گرافیک GeForce MX150 مخصوص لپ‌ تاپ را معرفی کرد

کمپانی انویدیا کارت گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال با نام GeForce MX150 را در رده‌ی لپ‌تاپ معرفی کرد.

NVIDIA کارت گرافیک جدید برای استفاده در لپ‌تاپ معرفی کرد. این کارت مبتنی بر معماری پاسکال بوده و در هفته‌ی آینده در خلال مراسم کامپیوتکس رونمایی خواهد شد. GeForce MX150 با هدف جذب مشتریان معمولی طراحی شده است و ادعا می‌شود نسبت عملکرد به مصرف آن، تا سه برابر بهتر از کارت گرافیک 940MX است.

Nvidia Geforce MX150

ساخته شده جهت بازی و ویرایش فیلم و عکس

اگر منتظر نسخه‌ی موبایل و احتمالی GTX 1080 Ti هستید، MX150 شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کارت گرافیک جدید سری موبایل انویدیا به شما اجازه‌ی بازی کردن با کیفیت 4K در ۶۰ فریم را نخواهد داد؛ اما بیشتر بازی‌ها را با تنظیمات متوسط رو به پایین و در رزولوشن 720p با نرخ فریمی بین ۳۰ تا ۶۰ اجرا خواهد کرد. اگر با فایل‌های تصویری سروکار دارید، MX150 به خوبی می‌تواند امکان ویرایش فیلم و عکس را برای شما فراهم کند.

در سایت انویدیا آمده است:

آیا لپ‌تاپ فعلی شما در اجرای جدیدترین برنامه‌های کاربردی ناتوان است؟ آیا فاقد کارایی لازم برای انجام سریع و مکرر وظایف است؟ آیا به دنبال لپ‌تاپی مقرون به صرفه که قدرت کافی برای ویرایش فیلم و عکس و همچنین توان اجرای بازی در پایان یک روز کاری داشته باشد، هستید؟ اگر چنین است، لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک GeForce MX150 دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید. کارهای روزمره را به راحتی انجام می‌دهد و با کمک پردازنده‌ گرافیکی خود، نتایجی عالی در نرم‌افزارهای Photoshop ،Premiere Pro و دیگر برنامه‌های کاربری برای‌تان به ارمغان می‌آورد. لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک GeForce MX150 با قدرت معماری پاسکال، به راحتی قادر به اجرای بازی‌های محبوب هستند.

Nvidia Geforce MX150

عملکرد بهتر و مصرف برق کمتر

کارت گرافیک GeForce MX150 قرار نیست بهترین کارت گرافیک در جهان باشد. اما انویدیا معتقد است که این کارت، راه را برای لپ‌تاپ‌های باریک هموار می‌سازد تا مصرف برق را پایین آورده و در مقابل، عملکرد بهتری را ارائه دهند:

اگر شما با معماری پاسکال ما آشنایی ندارید، در اینجا اشاره‌ی کوتاهی به آن خواهیم داشت. این معماری، پیشرفته‌ترین و کم مصرف‌ترین معماری گرافیکی جهان است. GeForce GTX 1080 Ti سریع‌ترین کارت گرافیک جهان از این معماری قدرت می‌گیرد. برترین ابرکامپیوترها، سیستم‌های هوش مصنوعی، اتومبیل‌های خودران بزرگ‌ترین کارخانه‌های اتومبیل سازی و اکنون GeForce MX150، همگی از این معماری استفاده می‌کنند.

در نتیجه، لپ‌تاپ‌های مجهز به GeForce MX150، با مصرف کمتری نسبت به لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک GeForce 940MX مبتنی بر معماری مکسول، می‌توانند برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کنند و سه برابر عملکرد بهتر نسبت به توان مصرفی، فراهم می‌کنند. به بیان دیگر، کارت گرافیک GeForce MX150، این امکان را به لپ‌تاپ‌های باریک می‌دهد تا علاوه بر مصرف برق کمتر، نرم‌افزارها را نیز سریع‌تر اجرا کنند.

Nvidia Geforce MX150

مشخصات کارت گرافیک GeForce MX150

  • ۳۸۴ هسته‌ی پردازشی CUDA
  • ۱۶ واحد رندرینگ خروجی
  • حافظه‌ی GDDR5
  • ۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی
  • لیتوگرافی ۱۶ نانومتری

قیمت و تاریخ عرضه

کارت گرافیک GeForce MX150 در ماه آینده و در سطح جهانی در اختیار کمپانی‌های HP ،Clevo ،Asus ،Acer و MSI قرار خواهد گرفت. قیمت‌گذاری بسته به نوع لپ‌ تاپ به تولیدکنندگان واگذار شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده