نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

مایکروسافت: روی اسکورپیو محدودیتی برای گرافیک و نرخ فریم وجود ندارد

مایکروسافت اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند حتی در بخش چندنفره، فریم ریت بالاتری را برای نسخه ایکس‌باکس اسکورپیو بازی‌ها انتخاب کنند!

در تازه‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، کمپانی مایکروسافت تفاوت بازی‌ها بین نسخه پایه (ایکس‌باکس وان) و ایکس‌باکس اسکورپیو را به تصمیم سازندگان تعمیم داد و عنوان کرد که هیچ‌گونه محدودیتی برای نرخ فریم و گرافیک بازی‌ها روی ایکس‌باکس اسکورپیو وجود ندارد.

مایک ایبارا، معاون ریاست بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، طی یک مکالمه توییتری در رابطه با این موضوع چنین گفت:

توسعه‌دهندگان در انتخاب نحوه استفاده از قدرت ایکس‌باکس اسکورپیو برای بازی‌ها آزاد هستند؛ ما هیچ‌گونه محدودیت یا الزامی در مورد نرخ فریم و گرافیک روی اسکورپیو نداریم.

این موضوع، سوالاتی را در مورد برابری در تجربه بازی‌ها روی ایکس‌باکس وان و پروژه اسکورپیو به‌خصوص در بخش چندنفره ایجاد می‌کند؛ یعنی جایی که تفاوت در نرخ فریم، تاثیر مستقیمی بر کیفیت گیم‌پلی و عملکرد بازیکن دارد. آن‌طور که ایبارا در این رابطه شفاف‌سازی کرد؛ اگر توسعه‌دهندگان اجازه دهند، حتی در بخش چندنفره هم تفاوت نرخ فریم روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس اسکورپیو وجود خواهد داشت.

با این حال، همان‌قدر که بر آزادی سازندگان در انتخاب عملکرد بازی‌هایشان تاکید شده است، همیشه بخشی از رویکرد مایکروسافت در معرفی اسکورپیو به «یکسان بودن تجربه بازی‌ها روی کنسول‌های ایکس‌باکس اسکورپیو و ایکس‌باکس وان» معطوف بوده است.

شانون لوفتیس، مدیرکل بخش استودیو‌های مایکروسافت، از منظر یک توسعه‌دهنده در رابطه با این مساله چنین پاسخ می‌دهد:

تصمیم با توسعه‌دهندگان است؛ اما من به عنوان یک توسعه‌دهنده حاضرم شرط ببندم که هیچ‌کس هیچ‌وقت متفاوت بودن نرخ فریم بازی‌ها در بخش چندنفره را انتخاب نخواهد کرد.

با این پاسخ‌ها، مایکروسافت به‌نوعی توپ را در زمین توسعه‌دهندگان انداخته و تصمیمات در رابطه با این موضوع را کاملا وابسته به انتخاب آنها می‌داند. باید دید که مایکروسافت با اعلام تعهد پس از معرفی ایکس‌باکس اسکورپیو مبنی بر اینکه «هیچ‌کس پشت‌ سر رها نخواهد شد» (اشاره  به دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان)، چگونه با این موضوع برخورد خواهد کرد؟ آیا در صورت تحقق این تفاوت نرخ فریم، شاهد به‌کارگیری سرور‌های مجزا برای بخش چندنفره بازی‌ها روی ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس اسکورپیو خواهیم بود؟ شما در این رابطه چه نظری دارید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده