نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

ادامه مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب بدون حضور جانی دپ ممکن نخواهد بود

جری بروکهایمر در صحبت‌هایی اعلام کرد که نباید منتظر دنباله‌ای از مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب بدون حضور جانی دپ باشیم.

جری بروکهایمر، تهیه‌کننده باسابقه‌ و کسی که از وی به عنوان مغز متفکر مجموعه‌ فیلم‌ Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کارائیب) یاد می‌شود، در سخنانی اعلام کرد که مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب را نمی‌تواند بدون حضور ستاره‌ی اصلی آن، جانی دپ، تصور کند. پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب به زودی و در واقع همین امروز اکران می‌شود و در این فیلم باز هم شاهد حضور کاپیتان اسپارو بدنام و البته بسیار دوست‌داشتنی هستیم. حتی با وجود نقدهای نه چندان دندان‌گیر از قسمت پنجم این مجموعه، ولی انتظار می‌رود مجموعه‌ی دزدان دریایی مثل همیشه با قدرت در گیشه حاضر شود. نمایش‌های ابتدایی و کوتاه از قسمت پنجم این مجموعه نشان‌ از پیشرفت محسوس آن نسبت به فیلم چهارم، یعنی Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته) دارد.           

قطعاً یکی از دلایل اصلی و شاید اصلی‌ترین دلیل موفقیت دنباله‌دار مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب، حضور جانی دپ در نقش کاپیتان اسپارو است. برخلاف دفعات قبل که معمولاً حضور زوج پیشین هالیوودی، تیم برتون و هلنا بونهام کارتر، به عنوان کارگردان و بازیگر باعث وسوسه‌ی جانی دپ به حضور در فیلم‌های آن‌ها می‌شد، ولی این بار در مجموعه‌ای‌ متفاوت حضور متداوم و می‌توان گفت وفادارانه داشته است و کاملاً در نقش کاپیتان جک اسپارو جا افتاده است. این شخصیت از محبوبیت زیادی بین طرفداران برخوردار است و جانی دپ با آگاهی از این موضوع و در حرکتی دلگرم‌کننده و اُمیدبخش، گاهی سر زده با همان لباس و گریم کاپیتان اسپارو به ملاقات بچه‌ها در مدارس یا بیمارستان‌ها رفته و آن‌ها را غافلگیر می‌کند. علی‌رغم نقش‌آفرینی‌های گاهی دور انتظار در برخی از فیلم‌های اخیرش و نیز مشکلات و دردسرهای حاشیه‌ساز زندگی خصوصی دپ با امبر هرد، ولی پیوند جانی دپ و دزدان دریایی کارائیب موضوعی ناگسستنی و جدای از این موارد است.

Pirates-of-the-Caribbean-5-Johnny-Depp-Jack-Sparrow

با تمام این تفاسیر، تغییر بازیگر نقش کاپیتان اسپارو غیرمحتمل به نظر می‌رسد. طبق گزارش سایت دیجیتال‌اسپای (DigitalSpy)، جری بروکهایمر، تهیه‌کننده‌ی این مجموعه، اعلام داشت که دزدان دریایی کارائیب بدون حضور جانی دپ ادامه نخواهد یافت. وی چنین گفت:

اصلاً به اینکه روزی این مجموعه را بدون حضور دپ ادامه دهیم فکر هم نمی‌کنم. کلید موفقیت هر مجموعه‌ای حضور افراد بااستعداد و خوش‌قریحه است و جانی دپ هم کلید اصلی موفقیت دزدان دریای کارائیب است. او معجونی از شخصیتی منحصر‌به‌فرد، تمام‌نشدنی، شوخ‌طبع و البته کمی بی‌ادب است.      

Jerry-Bruckheimer

وی همچنین در مورد ساخت مجموعه‌ی تلویزیونی دزدان دریایی کارائیب هم واکنش نشان داد و گفت طرفداران این مجموعه را در تلویزیون نخواهند دید: 

در خانه‌ی خود آشپزخانه دارید، درست است؟ ولی با این وجود باز هم گاهی اوقات برای غذا خوردن به بیرون می‌روید. اگر غذایی می‌تواند شما را به بیرون از خانه بکشاند، معمولاً غذایی خوب محسوب می‌شود. در مورد فیلم‌سازی هم همین طور است؛ ما باید فیلم‌های خیلی خوبی بسازیم تا مردم را از تلویزیون دور کنیم و این دقیقاً همان کاری است که انجام می‌دهیم.  

از طرفی این گفته‌ها بسان خط بطلانی است بر تمام شایعاتی که در مورد ریبوتِ این مجموعه شنیده می‌شد. قرار بود دو بازیگر جوانی که در قسمت پنجم حضور یافته‌اند، برنتون توایتز در نقش هنری ترنر و کایا اسکودلاریو در نقش کارینا اسمیث، در ریبوتِ دزدان دریایی کارائیب حضور یابند؛ البته این‌ها تنها شایعات است و هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال جالب خواهد که بدانیم صحبت‌های احساسی جری بروکهایمر، مورد تأیید کمپانی سازنده‌ی فیلم، یعنی دیزنی هم خواهد بود یا خیر. جدای از تمام این صحبت‌ها، مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب یکی از سودآورترین مجموعه‌های تاریخ است و مطمئناً جانی دپ هم همیشه توان پریدن از این کشتی به کشتی دیگر و جنگیدن با دزدان نامیرا را نخواهد داشت. 

Pirates of the Caribbean 5

نظرات جری بروکهایمر برای تعدادی از طرفداران، مایه آرامش خواهد بود. جک اسپارو قلب تپنده‌ی دزدان دریایی کارائیب محسوب می‌شود و اینکه کسی بخواهد جای این شخصیت خاص و کاملاً در نقش خود جا افتاده را بگیرد، امری محال به نظر می‌رسد. سرانجام روزی جانی دپ با این مجموعه خداحافظی خواهد کرد، شاید بهترین کار سپردن مجموعه‌ی دزدان دریای کارائیب به صندوقچه‌ی دیوی جونز است.   

از طرفی دیگر برخی عقیده دارند با توجه به اتفاقات اخیری که برای جانی دپ افتاده است و آوازه‌ی وی را هم بر روی پرده‌ی سینما و هم در زندگی شخصی تحت شعاع قرار داده است، بهتر است شخصی جایگزین او شود. با استناد به همین دلایل، تعدادی این مبحث را مطرح می‌کنند که شاید لازم است سازندگان دزدان دریایی چهره‌های جدیدی را اضافه کرده و از سقوط این مجموعه با ستارگان فعلی آن جلوگیری کنند.

گفتنی است فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده داستان نمی‌گویند) قرار است از امروز بر پرده‌ی سینماهای آمریکا و دیگر نقاط جهان اکران شود. کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ بوده است.  


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده