نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

بررسی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers امروز برای نینتندو سوییچ منتشر شد؛ ولی نمره‌های بازی کمی نا‌امید کننده هستند.

سری استریت فایتر از جمله قدیمی‌ترین و بهترین مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ است که تا به امروز نسخه‌های مختلفی از آن روی پلتفرم‌های متعددی منتشر شده است. کمپانی کپکام، سازنده و ناشر این مجموعه، از مدت‌ها پیش بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers را برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی کرده بود و حال این بازی برای جدیدترین کنسول نینتندو منتشر شده است. Ultra Street Fighter II: The Final Challengers در اصل نسخه بهبودیافته بازی Street Fighter 2 است و علاوه بر داشتن تمامی شخصیت‌های این بازی، کاراکتر‌های جدیدی مثل Evil Ryu و Violent Ken هم به آن اضافه شده‌اند.

علاوه بر این‌ها، گرافیک بازی نیز بهبود زیادی داشته و در Ultra Street Fighter II: The Final Challengers شاهد ویژگی‌های جدیدی مثل یک حالت اول-شخص هم هستیم. با اینکه انتظار می‌رفت بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers به یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای حال حاضر و اثری کاملا عالی روی نینتندو سوییچ تبدیل شود، نمره‌های بازی خبر از اثری معمولی و در بهترین حالت خوب می‌دهند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نمره‌ها و بررسی بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم و بیش‌تر با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شویم:

street fighter

گیمینگ بولت: ۸۰ از ۱۰۰

مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers هنوز هم مثل نسخه اصلی عالی هستند و نینتندو سوییچ هم جانی تازه در این بازی دمیده و شاهد گرافیک بسیار خوبی هستیم. طرفداران این مجموعه و طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای در صورتی که این اثر را بازی نکنند، تجربه‌ای لذت‌بخش را از دست داده‌اند.

فوربس: ۷۰ از ۱۰۰

بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers از نظر گرافیکی عالی است و می‌توانید بین گرافیک اصلی بازی و گرافیک بهبود‌یافته جدید سوییچ کنید. این قضیه در مورد صداهای بازی هم صدق می‌کند و من شخصا ترجیح می‌دهم که از صدا‌های جدید بازی استفاده کنم؛ چرا که کیفیت بهتری دارند. اگر دوست دارید یکی از بهترین نسخه‌های سری استریت فایتر را روی نینتندو سوییچ بازی کنید، Ultra Street Fighter II: The Final Challengers انتخاب بسیار خوبی است. اما در نظر داشته باشید که این بازی واقعا ارزش قیمت بالایی را که برایش تعیین شده، ندارد.

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers به جز بهبود‌هایی که در زمینه صوتی و بصری داشته، تغییر خاصی نسبت به نسخه اصلی نکرده است. استریت فایتر 2 اثری بود که بعد‌ها بازی‌های زیادی از مکانیزم‌های گیم‌پلی آن در خلق بازی‌های مبارزه‌ای الهام گرفتند. حفظ این ویژگی‌ها در نسخه سوییچ نکته مثبتی برای بازی است و تجربه این اثر مخصوصا در حالی که از کنسول دستی سوییچ استفاده می‌کند، لذت‌بخش است. با این حال این بازی می‌توانست با قیمتی معقول‌تر و به صورت فقط دیجیتالی منتشر شود.

پالی‌گان: ۶۰ از ۱۰۰

اگر ۱۰ یا ۲۰ سال پیش به من گفته می‌شد که قرار است بازی Street Fighter 2 برای یک کنسول قابل حمل با گرافیک خوب پورت شود، شدیدا هیجان‌زده می‌شدم. ولی امروزه دیگر چنین چیزی باعث خوشحالی من نمی‌شود؛ چرا که سطح انتظار ما از بازی‌های سبک مبارزه‌ای بالاتر رفته است. متاسفانه Ultra Street Fighter II: The Final Challengers آنقدر محتویات کافی ندارد که بتوان قیمت آن را عادلانه دانست و علاوه بر آن، بازی یک سری مشکلات قدیمی نیز دارد که رفع نشده‌اند. به همین دلیل هم حداقل تا زمانی که قیمت بازی کم‌تر نشده، نمی‌توانم تجربه این بازی را به همه پیشنهاد کنم.

اتک آف فن‌بوی: ۵۰ از ۱۰۰

Ultra Street Fighter II: The Final Challengers محصولی با قیمت بسیار بالا است که محتوای جدیدی ارائه نمی‌کند. این بازی یک بازگشت باشکوه از سری محبوب استریت فایتر نیست. درست است که امکان تجربه بازی روی کنسولی قابل حمل جالب بوده و گرافیک بازی هم زیبا است؛ ولی به جز این دو مورد بازی ویژگی مثبت دیگری ندارد. شاید بتوان گفت که تجربه این نسخه از استریت فایتر، فقط برای افرادی که عاشق این مجموعه هستند لذت‌بخش است.

نمره های بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers

نمره های بازی Ultra Street Fighter II: The Final Challengers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده